Україна програла Японії суперечку за спецмита на авто
20 липня підійшла до кінця суперечка Японії проти України щодо спеціальних імпортних мит на автомобілі.
Про це пише Hubs.
Як повідомляється, ці торгові обмеження діють з квітня 2013 року. Для машин з об'ємом бензинового двигуна 1-1,5 л вони становили 6,46%, з об'ємом 1,5-2,2 л - 12,95%.
У березні 2014 спеціальний орган з вирішення спорів між членами Світової організації торгівлі зібрав експертну панель для вирішення цього конфлікту.
Головним противником спецмита виступила Японія, до неї приєдналися Євросоюз, США, Росія, Австралія, Корея, Індія та Туреччина.
З тих пір уряд вже двічі їх знижував, але дія спецмита мала тривати до квітня 2016. Наприкінці червня експертна панель DSB підготувала звіт, в якому рекомендувала Києву скасувати спецмита.
"Панель визнала підвищені мита на певні автомобілі протягом трирічного періоду несумісним заходом із зобов'язаннями України в рамках Угоди СОТ із захисних заходів та статтею XIX Генеральної угоди 1994 про тарифи і торгівлю (GATT)", - сказано в документі.
На сьогоднішньому засіданні DSB затвердив звіт. Про це повідомили в Секретаріаті СОТ.
Як пише видання, Київ міг би подати апеляцію. Формально на це є два місяці, але уряд цього не зробив.
"Україна не оскаржила звіт і сказала, що має намір виконати рекомендації та постанови панелі якнайскоріше", - повідомили в міжнародній організації.
У відповідь представники Японії погодилися в найближчі тижні відновити діалог з Україною, який не пішов у минулому році, що і привело до звернення в DSB.
Токіо і Київ обговорять порядок "негайної відміни захисних заходів". Більш конкретні терміни не уточнюються.
Як відомо, перший панельний розгляд для України після вступу її до СОТ в 2008 році завершивсяя поразкою. Імпортерам авто і їх потенційним покупцям це тільки на користь.
Скасування спецмита допоможе трохи знизити ціни, які, щоправда, все ще залишаються високими через девальвацію гривні і імпортний збір.