Вина кримської "Массандри" у Росії назвали винним напоєм
Кримський виробник вина "Масандра" зіткнувся зі складнощами в роботі через російські норми, які відносять його продукцію до розряду "винних напоїв".
Про це повідомив гендиректор підприємства Микола Бойко в інтерв'ю "Інтерфаксу".
"Зараз я бачу - з подивом, з тривогою, навіть з жахом - що ми зі свого продукцією не вписуємося в російське законодавство. Уявляєте, наш всесвітньо відомий "Мускат білий Червоного каменя" - це "винний напій"! Наша гордість - кагор "Південнобережний", мадера "Массандра", херес "Массандра" - це все є винними напоями… Наш червоний портвейн "Лівадія" - улюблений портвейн Миколи II - став винним напоєм!", - обурюється Бойко.
"Це зобов'язує нас відповідним чином позиціонувати свій продукт, писати "винний напій" на етикетках. Плюс Росія не зацікавлена в присутності на ринку "винних напоїв", тому акцизний збір на них вище, ніж на вино. Акцизний збір на продукцію "Массандри" буде приблизно в 50 разів вище, ніж ми платили в Україні", - сказав він.
За словами Бойка, "Массандра" використовує традиційні для Криму технології виробництва вин, розроблені наприкінці XIX і початку ХХ століття. Відповідно до них для кріплення вина застосовується буряковий чи зерновий спирт.
Російські норми, на відміну від міжнародних, відносять до "винних напоїв" усі вина, для кріплення яких використовуються будь-які види спирту, крім виноградного, сказав гендиректор підприємства.
"Поки ситуація складається так, немов нас ніхто не чекає, і в РФ умови для "Массандри" гірше, ніж були раніше. Це для нас трагедія. Трагедія особиста, тільки наша - тому що у всій Росії тільки "Массандра" робить вино за принципами класичної, академічної школи виноробства", - зазначив Бойко.
"Люди, які роблять вино з концентратів за два-три тижні, опинилися у більш виграшному становищі. А наш продукт стає неконкурентоспроможним", - додав він.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"