Ставицький пропонує відкласти підвищення стандартів якості бензину
Міненерговугілля запропонувало продовжити дію в країні стандарту палива марки Євро-3.
Про це пише "Комерсант-Україна".
Як повідомляється, Міненерговугілля запропонувало уряду затвердити технічний регламент "Про вимоги до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива", який закріплює ряд істотних поблажок щодо якості для продавців палива.
Зокрема, документ дозволяє до кінця 2015 року продавати паливо, відповідне стандарту Євро-3, і до 31 грудня 2017 - паливо марки Євро-4, пише видання.
У країнах ЄС таке низькоякісне паливо вже заборонено. Документ не регламентує термін введення в Україні стандарту Євро-5. А для держрезерву можна буде закуповувати паливо гірше Євро-3.
Як пише видання, стандарти Євро-4 і Євро-5 повинні були вступити в силу ще в липні минулого року. Три з шести українських НПЗ - Кременчуцький, Лисичанський і Одеський - вже провели необхідну модернізацію, щоб відповідати цим вимогам. Бензин такої якості імпортується з Литви, Болгарії, Румунії та Білорусії.
Раніше Кабмін за ініціативою Міненерговугілля вже продовжував використання старих стандартів до 1 липня 2013 року.
Член наглядової ради НАК "Нафтогаз" Костянтин Бородін зазначає, що чергове перенесення вступу в силу більш високих стандартів необхідне для того, щоб не закривати державний Шебелинський газопереробний завод, на модернізацію якого у "Нафтогазу" немає коштів. Зараз завод переробляє близько 650 тис тонн сировини на рік.
Отримані на підприємстві нафтопродукти використовуються на бурових станціях, направляються в держрезерв і в незначному обсязі продаються на оптовому ринку.
Видання зазначає, що чергова ініціатива Міненерговугілля суперечить оголошеному урядом курсом на поліпшення якості нафтопродуктів на ринку.
Як відомо, раніше прем'єр-міністр Микола Азаров доручив першому віце-прем'єру Сергію Арбузову та міністру доходів і зборів Олександру Клименко забезпечити належний контроль якості імпортних нафтопродуктів.