Продавців годинників змусять мати митну декларацію
Державна митна служба запропонувала новий вид контролю над продажем імпортних товарів на внутрішньому ринку.
Розроблені разом із Державною податковою службою поправки до Податкового кодексу, узгоджені з Міністерством фінансів, передбачають, що при продажі побутової техніки, комп'ютерів, мобільних телефонів, ювелірних виробів і годинників продавці зобов'язані будуть мати завірену копію митного документа, відповідно до якого було проведене митне декларування, пише "Комерсант-Україна" із посиланням на текст відповідного законопроекту.
Номер і дата митної декларації стануть обов'язковим реквізитом в накладній з ПДВ, говориться в документі.
Проект буде поданий в парламент через народних депутатів, уточнили в Держмитниці.
Податковий кодекс передбачає необхідність зазначення в податковій накладній серед іншого коду товару за класифікатором зовнішньоекономічної діяльності.
"Якщо після прийняття цього закону будуть продаватися, наприклад, годинник у бутіку, то продавець буде зобов'язаний показати документ, що підтверджує ввезення на територію країни цього товару та сплату всіх податків. Система дозволить ідентифікувати, чи той це товар", - пояснює глава Державної митної служби Ігор Калєтнік.
За його словами, застосування європейської практики в Україну - крок до того, щоб всі товари ввозилися в країну зі сплатою податкових зобов'язань.
Ці зміни необхідні, оскільки збільшення порогу безподаткового ввезення товарів громадянами створює передумови для ввезення високоліквідних товарів з метою перепродажу.
За даними Держмитниці, такий імпорт продається платниками єдиного податку.
Тому в законі "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" запропоновано зобов'язати "єдинників", які торгують в Україні цими товарами, мати касові апарати, а також вести книгу обліку витрат на придбання цих груп товарів.
У Держмитниці визнають, що надання завірених копій декларацій принесе незручності як імпортеру, так і його клієнтам, тому поки в якості експерименту вони хочуть застосовувати цю норму тільки до низки товарів.
У перспективі нова модель буде поширюватися на всю імпортну продукцію.
"Ми зараз заходимо в магазин, бачимо дорогі годинники, які реально не ввозилися, і у нас повинна бути можливість поставити запитання, звідки вони. Або, наприклад, в інтернет-магазинах продається величезна кількість техніки, яка не сертифікована і не адаптована для України. В офіційних магазинах її немає, тому ми припускаємо, що вона завозилася неофіційно, нібито "для особистих потреб", - розповіло виданню джерело в Держмитниці.
Ідея проекту запропонована "Європейською бізнес асоціацією" (ЕБА), говорять в Держмитниці.
Керівник департаменту представництва інтересів компаній-членів ЄБА Світлана Михайлівська пояснює дану ініціативу тим, що офіційна статистика імпорту побутової техніки значно відрізняється від показників реальних продажів.
І це - незважаючи на те, що Держмитниця веде реєстр торговельних марок техніки, які імпортер планує ввозити.