Українська правда

Airbus підозрює Boeing у демпінгу

17 липня 2012, 10:54

Після недавнього програшу за числом контрактів, укладених на "Фарнборо", новий гендиректор Airbus Фабріс Брежьє звинуватив американського конкурента - корпорацію Boeing - у початку цінової війни.

Airbus давно на крок попереду конкурента за кількістю замовлень, але Boeing поводиться агресивно і в цьому році може обійти європейського авіабудівника за числом контрактів, зазначив Брежьє в інтерв'ю Die Welt am Sonntag.

До початку 2000-х Boeing майже 30 років була беззмінним лідером у світовому авіапромі, нагадує газета "Ведомости".

Однак теракти 2001 року підкосили компанію, її обійшла Airbus. У 2011 році вона зібрала замовлення на 1419 нових цивільних лайнерів, результат Boeing - 921.

Зараз обидва авіабудівники активно укладають контракти на оновлені версії найпопулярніших сімейств: у Airbus це A320neo, перший політ якого очікується в кінці 2014 року (а поставка на рейси - до 2016 року), американський аналог - 737 MAX, перший політ якого запланований на 2016 рік (поставки - наприкінці 2017 року).

Програма A320neo запущена в грудні 2010 року. А в 2011 році, після того, як новинкою зацікавилася American Airlines, стартувала програма 737 MAX.

На початок червня Airbus зібрала тверді замовлення на 1320 нових машин, наголошується на сайті компанії, результат Boeing - "більш 1000", наголошується на її сайті.

Проблема в тому, що Boeing занадто серйозно знижує ціну на 737 MAX, "відчайдушно намагаючись збільшити свою частку ринку", зауважив Брежьє. А якщо це чудовий літак, такі знижки, напевно, не потрібні.

Про які гроші ідеться і чи є ризик втратити клієнтів, Брежьє не уточнив.

Досі пір каталожна вартість 737 MAX становила 95-96 млн доларів - якщо брати ті контракти, які були підписані тільки на цей лайнер (наприклад, 75 машин для американської Air Lease Corporation або 20 для кувейтської Aviation Lease and Finance).

Ціна європейського конкурента на початок року варіювалася в межах 89-113 млн доларів.

авіабудування Boeing Airbus