Україні доведеться лагодити "трубу" разом із Росією?

Середа, 8 грудня 2010, 19:10

Заступник секретаря Ради національної безпеки і оборони, політолог Дмитро Видрін вважає, що вірогідність створення спільного підприємства (СП), до якого можуть бути внесені видобувні активи з боку ВАТ "Газпром" і транзитні з боку НАК "Нафтогаз Україна", досить висока.

Про це він заявив за підсумками конференції "Енергетичні проблеми Європи і питання російсько-українського співробітництва" у Києві, повідомляє агентство "Інтерфакс-Україна".

"Думаю, що сама Європа буде підштовхувати Україну і Росію до створення спільного підприємства, оскільки це запорука успішного транзиту, беззаперечного виконання міжнародних законів, запорука ефективності, тому що ми один одного дуже органічно доповнюємо. Тому я вважаю, що вірогідність дуже-дуже висока", - сказав він.

У свою чергу, директор Інституту глобальних стратегій Вадим Карасьов зазначив, що найбільш оптимальний час для модернізації української газотранспортної системи за участю Європейського Союзу Україні вже втратила.

Реклама:

"Найкращий, ідеальний, оптимальний час для реорганізації української газотранспортної системи за участю ЄС Україна втратила. Це можна було зробити два, три роки тому", - сказав він.

На думку Карасьова, існуючі зараз проблеми серед країн ЄС не дозволяють йому брати активну участь у модернізації української ГТС.

"Європейський Союз сьогодні перебуває під впливом кризи і необхідності рятувати євро, валютну зону, оберігати від можливих технологічних дефолтів південноєвропейські країни. Це сильно відволікає інтелектуальні, інвестиційні та ідеологічні сили від рішення проблеми: що робити з Україною і з українською газотранспортною системою", - зазначив він.

У той же час політолог підкреслив, що модернізація ГТС зараз вкрай необхідна, оскільки Україна у зв'язку з введенням обхідних транзитних потужностей може стати периферійною на енергетичній карті Європи.

"Немає симетрії в зацікавленості до модернізації української ГТС з боку Росії та Європейського Союзу, тому тут якраз домінує російський інтерес", - додав Карасьов.

"Тому Україна повинна або самостійно модернізувати ГТС, або вона починає її модернізацію за участю Росії, а потім уже Євросоюз в залежності від того, як проходить модернізація у форматі Україна-Росія, приєднується до модернізації української ГТС", - резюмував політолог.

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!