Українська правда

Lanos витісняє "Ладу" з ринку

16 липня 2010, 10:55

У червні частка російського ВАЗу на українському ринку склала 14%.

Для порівняння, за підсумками 2009 року цей показник становив близько 20%, а п'ять років тому російський бренд контролював третину нашого ринку.

Прямі конкуренти ВАЗу в сегменті дешевих авто - автомобілі ЗАЗ (Lanos, Sens, "Славута"), а також китайські бренди - стабільно тримають частку на ринку, пише видання "Дело".

Більш того, у червні кількість проданих автомобілів ЗАЗ стало рекордним за останні півтора року. За минулий місяць було продано майже 1,4 тис. машин виробництва Запорізького автозаводу.

Частка українського бренду за останні півтора року також стабільно зростала. На початку 2009 року вона складала 6%, за підсумками червня 2010-го - досягла 10%.

"АвтоВАЗ", починаючи з радянського періоду, впевнено тримав перше місце на українському ринку.

Ситуація, що склалася з гострою конкуренцією ВАЗа і ЗАЗу в своєму ціновому сегменті, цікава тим, що продажами цих брендів в Україні займаються структури, що входять до сфери інтересів одного і того ж бізнесмена.

Корпорація "УкрАвто", підконтрольна Таріелу Васадзе, володіє Запорізьким автозаводом (ЗАЗ). Паралельно ця ж корпорація є одним з провідних продавців автомобілів "Лада" в Україні.

Її підрозділ "Авто-Технологія" займається збутом ВАЗів, зібраних в нашій країні.

А от прямі поставки ВАЗів з Росії здійснює компанія "Торговий дім "Укравтоваз".

Її в 90-х заснував сам російський виробник. Але кілька років тому інтерес до підприємства виявили структури, близькі до "УкрАвто".

За інформацією видання, наприкінці 2008 року їм вдалося отримати контроль над "Укравтоваз".

Джерела видання на авторинку відзначають, що рішення російського виробника про передачу прав на продаж своїх машин фактично місцевим конкурентові не пішло на користь самой "Ладі".

Навіть в умовах кризи цінова політика ВАЗу була негнучкою.

У той же час вартість прямих конкурентів у її сегменті, в першу чергу Lanos, час від часу знижувалася, залучаючи нових покупців.

Українські споживачі також часто відчували дефіцит автомобілів з лінійки ВАЗа, чого не скажеш про альтернативні бренди.

Ще один фактор, що пояснює, чому ВАЗ втрачає позиції, - відсутність привабливих кредитних програм з цього бренду.

Примітно, що українським автовиробникам, зокрема корпорації Таріела Васадзе, вдається вести агресивну політику і на зовнішніх ринках.

Такі автомобілі, як Lanos,  наступають на "Ладу" не тільки в Україні, але й в Росії.

І це незважаючи на те, що "АвтоВАЗ" отримує величезні фінансові вливання від держави.

автопром ЗАЗ УкрАвто