Український авторинок може втратити 70%
Обсяг автомобільного ринку України в першому кварталі 2009 року може скоротитися на 60-70% у порівнянні з аналогічним періодом 2008 року.
Про це сказав в ході "круглого" столу голова інформаційно-аналітичної групи Auto-Consulting Олег Омельницький, повідомляє агентство "Інтерфакс-Україна".
"Оскільки ще не відомі макроекономічні прогнози і остаточно не зрозуміла природа і тривалість кризових явищ, прогнозувати можна лише на короткий термін. На нашу думку, авторинок в першому кварталі скотиться до рівня між 2005 і 2006 роками, це рівнозначно падінню на 60-70%", - сказав він.
Експерт підкреслив, що на цей час на авторинок впливає низка негативних чинників, зокрема, скорочення кредитування до 3-4% (на грудень 2008 року), доходів населення і купівельної спроможності, зростання гривневих еквівалентів цін у зв'язку з девальвацією національної валюти.
Омельницький підкреслив, що зростання на 15% українського авторинку 2008 року на тлі спаду на європейських ринках (за винятком Росії), дозволяє українським операторам увійти у 2009 рік з певним "запасом міцності", який вже був на окремих європейських сегментах, а різку девальвацію гривні наприкінці року в певній мірі пом'якшила наявність складських запасів.
Щодо прогнозів обсягу ринку в 2009 році, учасники ринку висловили різні думки.
За словами директора компанії "Авто Інтернешнл" (Mazda, Suzuki) Олени Дуніної, з урахуванням впливу негативних тенденцій (скорочення кредитування практично до нуля, різке зростання курсу долара і євро, що призвело до зростання цін на автомобілі, скорочення купівельної спроможності, скорочення імпорту авто ), як очікується, авторинок у 2009 році скоротиться на 45-50% у порівнянні з 2008 роком - до 320 тис. од.
У той же час, на думку президента корпорації "УкрАвто", народного депутата Таріела Васадзе, авторинок в поточному році може скоротитися до 250-270 тис. од.
"Зараз всі країни стурбовані тим, як допомогти автовиробникам, у нас же про це ніхто не думає. Порушено платіжний баланс, гривня девальвувала на 40%, недовіра до банків зростає, їде зовнішній інвестор, майже всі виробники скорочують працівників, зростає безробіття", - підкреслив він, додавши, що для існування імпорту в першу чергу необхідно внутрішнє виробництво.