Українська правда

Що робити, щоб штучний інтелект вас не замінив

- 21 серпня, 13:30

Навколо штучного інтелекту продовжують точитися суперечки. Одні кажуть, що він замінить людей, інші – що візьме владу над світом. Я ж дивлюся на ситуацію інакше: ШІ не замінить людей. Він замінить тих, хто не вміє ним користуватися. А виграють ті, хто зрозуміють, як зробити його своїм асистентом.

Синтетичні співробітники – не фантастика

Недавно знайома сказала мені дивну, на перший погляд, фразу: "Я почала працевлаштовувати синтетичних співробітників". Це не жарт і не метафора: вона стала партнером платформи, яка створює штучних співробітників для бізнесу.

Це зовсім не про заміну людей роботами, це про перерозподіл фокусу в компаніях. Штучний інтелект бере на себе рутинні завдання, команда – відповідальність за результат, фаундер – стратегічну роль, а не нескінченну операційку.

Досвід знайомої дешо перегукується з тим, що ми робимо в NovaPay. Ми активно використовуємо ШІ в розробці програмного забезпечення і "підкапотних" процесах: реєстрація і верифікація, скоринг кредитних заявок, парсинг та аналіз даних.

Однак те, що стосується клієнтів, залишається в руках людей. Бо сервіс – це про довіру, співпереживання та людський підхід.

Як діяти, щоб вас не замінив ШІ

1. Не бійтеся ШІ, просто навчіться з ним працювати.

Штучний інтелект не перший рік впливає на ринок праці. Він стає частиною рутинних процесів у маркетингу, фінансах, програмуванні, продажах. Ігнорувати це – все одно, що відмовлятися від інтернету у 2000-х. Здається безпечним, але прирікає на поступове випадання з конкуренції. Навчитися працювати з ШІ зараз – це як колись навчитися працювати з компʼютером або Excel.

Зараз є багато безкоштовних курсів, де можна опанувати основи бази. А можна просто відкрити вкладку чи скачати застосунок і спробувати. Також бажано постійно оновлювати свої навички, ШІ – це інструмент, який постійно змінюється та еволюціонує. Звісно, це не обовʼязок, а інвестиція у свою ефективність.

2. Звільніть себе від операційки.

Заміна – не завжди про втрату контролю, це звільнення від дрібних завдань. Коли рутину бере на себе система, у вас зʼявляється час на розвиток продукту, бізнесу, команди і себе як лідера. Гляньте на це не як на загрозу, а як на новий рівень швидкості. Ви більше не єдиний центр виконання. Це і є справжня трансформація.

3. Будьте критичними до ШІ.

ШІ дійсно автоматизує і позбавляє рутини, але автоматизація – не завжди компетентність. Інструмент може згенерувати код, текст, презентацію, але ви самі маєте дати йому коректне завдання і вирішити, наскільки якісно він його виконав.

Критичне мислення тут точно не завадить. Чим глибше ви розумієте свою професію, чим вагоміше бачення маєте, тим кращим співрозмовником і керівником ви стаєте для штучного інтелекту і тим точніші результати він вам дасть.

4. Фокусуйтеся на тому, що не делегується.

Використовуйте ШІ, вчіться, аналізуйте його результати, прискорюйтеся з його допомогою, але памʼятайте, що є речі, які поки що не під силу жодному алгоритму: стратегічне бачення, креативне мислення, відповідальність за рішення, управління і спілкування з людьми. Саме ці навички можуть і мають стати вашою зоною росту.

Там, де потрібно ухвалювати рішення в умовах невизначеності, людина незамінна.

Замість висновку

Футурологи стверджують, що нині світ змінюється швидше, ніж будь-коли. Роль людини – не боротися з цим, а навчитися використовувати нові можливості.

Думайте про штучний інтелект не як про конкурента. Це інструмент. Як ніж: ним можна поранити, а можна приготувати вечерю для друзів. Усе залежить від того, навіщо ви його використовуєте і чи вмієте це робити.