Українська правда

У Росії обвалилися продажі преміальних китайських автівок

- 17 грудня, 16:06

У 2025 році в Росії різко скоротилися продажі преміальних автомобілів з Китаю, які до цього входили в топ-10 найбільш популярних моделей на російському ринку.

Про це пише The Moscow Times з посиланням на дані агентства "Автостат-Інфо".

Так, з січня по листопад кількість проданих машин Lixiang впала на 45% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року (до 11,6 тис. штук). Продажі автомобілів марки Zeekr скоротилися на 40% (до 2,9 тис.), бренду Tank — на 37,1% (до 16,6 тис.), а Voyah — на 5% (7,9 тис.).

Сильно просіли і більш дорогі люксові бренди з КНР.

У Yangwang за рік продажі впали на 73,7% рік до року (до 40 машин), а у HiPhi — на 61,5% (до 45).

При цьому в цілому російський авторинок з січня по листопад скоротився на 17,8% в порівнянні з тим же періодом минулого року.

Значна частина преміальних китайських автомобілів досі поставлялася за сірими схемами, каже головний редактор журналу "За рулем" Максим Кадаков. Саме через це, за його словами, ціни на такі машини були відносно доступними.

"Минулого року щодо таких схем почали активно затягувати гайки. Це призвело до зростання витрат імпортерів на офіційне розмитнення цих машин, їх сертифікацію. У підсумку ціни на них зросли і для певної частини покупців ці машини стали не по кишені", — пояснив Кадаков.

Нагадаємо:

2025 рік для АвтоВАЗу, основного виробника російських автомобілів, був млявим за продажами. Серед причин - витіснення російських автомобілів китайськими автівками.