Служба 104. Отсидеться не получится
Вони щодня отримують тисячі викликів, виїжджають до споживачів газу і контактують з клієнтами, стикаючись із ситуаціями підвищеної загрози життю та здоров'ю.
З початку карантину в Україні вжиті екстрені заходи із захисту персоналу. Тепер не лише через газ, але і через загрозу заразитися коронавірусом.
Протоколи захисту та дезінфекції для співробітників і транспортних засобів були розроблені з перших днів карантину.
Регіональна газова компанія всіма силами намагається зберегти працездатність і здоров'я спеціалістів. Вони мають інструкції з дезінфекції, аналогічні іншим екстреним службам, та всі необхідні захисні засоби: маски, костюми, екрани, рукавички.
Також діють спеціальні інструкції із знезараження оперативних автомобілів служби 104, які здійснюють виїзди, та з дезінфекції спецзахисту співробітників після кожного виїзду на виклик.
Як це відбувається?
Як відбувається захист співробітників, що працюють "в полі"
Відразу після оголошення карантину швейний підрозділ RGC PRODUCTION було перепрофільовано на виробництво захисних масок і комбінезонів. Зараз цех випускає 7 тис масок або 100 захисних костюмів на день. Ця продукція надходить у 20 газорозподільних компаній у 16 областях країни.
Враховуючи підвищений ризик в період карантину, усі співробітники оперативних служб крім звичайної зарплати отримуватимуть спеціальні надбавки. Передусім це стосується фахівців АДС і бригад, що виконують екстрені ремонти.
Як працює клієнтський сервіс
Робота клієнтського сервісу була перелаштована за кілька днів. Усі фахівці, що працювали в 120 центрах обслуговування, перейшли на роботу у віддаленому режимі. Вони продовжують консультувати клієнтів телефоном, щоб допомогти контакт-центру компанії впоратися з навантаженнями.
Також був кардинально спрощений доступ до онлайн-сервісів 104.ua, щоб клієнти без ризику для здоров'я мали змогу передавати показники лічильників, отримувати квитанції та оплачувати газ і його доставку.
Тепер споживачі можуть зареєструватися в єдиному сервісі. Для цього потрібно зателефонувати з мобільного в контакт-центр, повідомити оператору номер особового рахунку і відповісти на кілька питань.
Оператор надішле смс з логіном та паролем, після чого клієнт зможе користуватися всіма онлайн-сервісами сайту 104.ua, у тому числі додатками для Android та iOS.
При цьому всі оператори перебувають вдома на карантині, щоб не наражатися на небезпеку.
П'ять історій співробітників компанії
Олена із Запоріжжя
Жінка слюсар аварійно-диспетчерської служби "Запоріжгазу" Олена Корицька на посту під час карантину.
Робочий день починається з одягання захисного костюма. Секунди, щоб поправити зачіску, і відразу до праці: інструктаж від диспетчера, в умовах карантину до нього особлива увага, перевірка стану здоров'я.
Дзвонить телефон, перша заявка – запах газу в багатоповерхівці. Поїхали туди, виявили витікання газу в одній з квартир. Ліквідували, провели інструктаж з техніки безпеки використання газових приладів.
Ще в під'їзді – дзвінок від диспетчера про витікання газу на шафовому газореляторному пункті. Машина АДС вже мчить туди, і в такому ритмі – до наступного ранку. У середньому Олена разом з бригадою ліквідовує 15 витікань газу за зміну.
Олена з Чернігова
Олена Макаренко – економіст за фахом, сім років працює в центрі обслуговування клієнтів "Чернігівгазу".
Її робочий графік під час карантину – тиждень віддаленої роботи з дому, тиждень – чергування в ЦОК, де вона приймає та видає термінові документи в режимі onduty. Живе поряд з роботою, тому на чергування приходить пішки.
15 квітня Олена опрацювала 35 документів від споживачів, провела 30 телефонних консультацій та проінформувала про заборгованість 70 клієнтів. Каже, що під час карантину, крім консультацій, доводиться надавати споживачам ще й моральну підтримку.
За місяць карантину фахівці ЦОК АТ "Чернігівгаз" опрацювали 147 тис телефонних та електронних звернень.
Світлана з Кривого Рогу
Диспетчери АТ "Криворіжгаз" попри карантин щоденно здійснюють добове балансування природного газу та прийом аварійних заявок в умовах надзвичайної ситуації.
Диспетчер АДС Світлана Жайворонська на час дії карантину виконує функції не тільки диспетчера, а й психолога та фельдшера.
Крім стандартного опитування щодо причин виклику АДС, їй необхідно з'ясувати стан здоров'я людей, які мешкають за адресою виклику, а іноді — надати психологічну підтримку та заспокоїти стурбованих споживачів.
За зміну вона спілкується з близько 90 споживачами, а це нелегко. Проте вона радіє, що має змогу підтримати людей в цей складний час.
Олександр та Костянтин з Дніпра
Слюсарі аварійно-диспетчерської служби Олександр Чернов та Костянтин Швець кожну робочу зміну в умовах карантину продовжують рятувати жителів Дніпра від витікань газу та інших газонебезпечних ситуацій.
З початку введення карантину аварійники відпрацювали понад 1 тис аварійних заявок від жителів міста.
Сергій та Василь з Волині
Водії "Волиньгазу" на постійній основі перевозять медичних працівників до міських та районних лікарень. Щодня водій "Волиньгазу" Сергій Козак привозить на роботу п'ятьох медиків. Щоб встигнути, починає працювати з 7 год.
Водій Василь Пугінець щодня привозить медсестер до Волинського перинатального центру. Його робочий день також починається о 7 год, а завершується о 17 год.
Допомога газорозподільних компаній не обмежується перевезенням медиків. Допомогу від РГК отримали 60 лікарень в 16 областях на 20 млн грн.
Зараз в компанії завершують передавання товарів та обладнання, отриманих цього тижня.
Зокрема, вдалося профінансувати закупівлю трьох дефіцитних апаратів штучної вентиляції легень, моніторів для вдосконалення ШВЛ та кисневих станцій, які вже встановлені в лікарнях-реципієнтах.