Украинская правда

Маркетплейс или собственный магазин: что лучше для продаж за границу

Как предпринимателям выбрать удобную платформу для продаж и в кратчайшие сроки выйти на международный рынок? (укр)

Обсяг електронної комерції щороку лише зростає. Величезним бустером для цього стала пандемія коронавірусу, яка збільшила кількість онлайн-купівель. Через це у 2019 році глобальні продажі електронної комерції підскочили до 26,7 трильйонів доларів.

Людей уже не здивуєш якісним товаром чи прийнятною ціною, вони хочуть отримати своє замовлення в найкоротші терміни й у будь-якій точці світу. 

Для цього бізнеси шукають оптимальні канали продажів, які забезпечать покупцям найкращий клієнтський досвід, і звичайно, захоплюють іноземні ринки, щоб збільшувати свій вплив за кордоном. 

Shopify, Etsy Amazon: що краще, маркетплейс чи власний онлайн-магазин?

Насамперед варто чітко визначити свою нішу та тип товару й, відповідно до цього, обрати ту e-commerce платформу, яка найкраще закриватиме потреби. Хендмейд, наприклад, вигідно розміщувати на маркетплейсі Etsy, а товари ширшого вжитку – на Amazon. 

І ці, й інші товари також можна продавати через власний онлайн-магазин, створений на платформі Shopify. На відміну від роботи з маркетплейсами, тут ви зможете як протестувати свій товар на ринку Європи, так і зайти на ринки окремих країн, як-от США, Канади чи Австралії. 

Ви побачите, де є попит, а вже тоді зможете масштабуватись і почати продавати на кількох платформах. 

Робити тестування продажів через маркетплейс, як-от Amazon, ризикованіше, оскільки потрібно одразу мати певну кількість товару, який ви відправите на його склад (до того ж, за зберігання там доведеться додатково заплатити).

Давайте детальніше розберемо переваги й недоліки продажу на різних платформах. 

Shopify – платформа для продажів, де бренди створюють власні повноцінні інтернет-магазини. Це інтуїтивно зрозумілий сервіс, що дозволяє підприємцям легко управляти магазином навіть без великої команди та річного досвіду в продажах. 

Щоб використовувати міжнародні платіжні системи, які інтегруються з Shopify, необхідно зареєструвати бізнес у тій країні, де працюють ці платіжні системи. Наразі найкращим рішенням для українських бізнесів може бути Великобританія. 

Важливою є і служба доставки: оберіть ту, яка, на вашу думку, є найбільш надійною та зможе швидко доставити товар покупцеві, при цьому обов’язково врахуйте вартість доставки. 

Переваги: 

  • Має інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, тож магазин можна створити й налаштувати за кілька днів.
  • Широкий спектр функцій дозволяє кастомізувати онлайн-магазин.
  • Можна працювати з різними типами продуктів і послуг.
  • Захищає кожен онлайн-магазин від шахрайства, DDOS-атак тощо.
  • Надає цілодобову підтримку користувачам.
  • Пропонує великий вибір готових макетів, які легко адаптувати під бренд.
  • Пропонує більше 100 різних варіантів платіжних систем, щоб клієнти з різних країн могли швидко оплатити замовлення.
  • Інтегрується з багатьма популярними перевізниками, тому бізнес може без проблем розрахувати вартість доставки та проконтролювати відправлення.

Недоліки: 

  • Стягує комісії за транзакцію, якщо не використовується Shopify Payments.
  • Потрібно щомісяця поновлювати підписку. Базовий тариф — 29 доларів. 
  • Розробка унікального унікального дизайну коштує дорожче, бо спеціалістів, які працюють саме з Shopify, поки небагато. 
  • Є обмежена кількість безкоштовних шаблонів і тем. Цікавіші варіанти дизайну інтернет-магазину коштуватимуть від 200 до 350 доларів. 

Etsy, на відміну від Shopify, є онлайн-маркетплейсом, який здебільшого спеціалізується на вінтажних, крафтових чи товарах ручної роботи. 

Українці, які планують працювати з Etsy, мають врахувати важливі деталі: нині з України неможливо зареєструвати акаунт на платформі, оскільки система оплати Etsy Payments недоступна для українських користувачів. 

Громадяни, які отримали тимчасовий дозвіл на проживання в країнах ЄС, США чи інших, можуть створити акаунт за умови використання системи Etsy Payments. 

Для цього необхідно мати реєстрацію місця проживання та/чи документ про оренду квартири, посвідку на постійне проживання, банківський рахунок. Крім того, в деяких країнах потрібен буде дозвіл на приватну підприємницьку діяльність.

Переваги: 

  • Має велику аудиторію й стабільно великий трафік, тому ваші товари точно охоплять якусь частину користувачів.
  • Покупці мають великий кредит довіри до платформи, який транслюється й на ваш товар. 
  • Ви менше ризикуєте фінансово, адже не витрачаєте додаткові кошти на залучення аудиторії.
  • Дозволяє легко створити магазин навіть не фіхівцеві.

Недоліки: 

  • На маркетплейсі висока конкуренція, тому навіть великий трафік може бути для вас нерелевантним.
  • Обмежений у дизайні й персоналізації.
  • Немає можливості кастомізувати ваш магазин і бренд.
  • Стягує плату за транзакції та лістинг.
  • Доволі складно побудувати довгострокову стратегію розвитку бренду, оскільки більшість процесів контролюєте не ви, а платформа.

Amazon, як і Etsy, є маркетплейсом, а не платформою для створення власного магазину. 

Переваги:

  • Репутація Amazon підвищує рівень довіри до вашого бренду. 
  • Простий і зручний у користуванні
  • Має продуману логістику. Якщо ви продаєте через Amazon FBA, то ваші товари зберігаються у центрах виконання замовлення, де їх обслуговують, пакують і відправляють. 

Недоліки:

  • Заважає просуванню вашого бренду: ви відображаєте свою назву та логотип, але не можете залишати посилання на сайт чи соцмережі.
  • Обмежує доступ до інформації про клієнтів, що заважає покращенню персоналізації.
  • Має високу конкуренцію між селлерами.
  • Якщо повністю делегуєте логістику на Amazon FBA, ви частково втрачаєте контроль над товарами, умовами їхнього транспортування й відправки, що створює додаткові ризики.
  • Стягує комісію, а також плату за UPC-коди, без яких ви не зможете продавати.

Комбінуємо сервіси для більших охоплень

Поєднання сервісів онлайн-продажу – хороше рішення для компаній, які прагнуть масштабуватись, збільшити свою присутність в онлайні й охопити якомога більше клієнтів.

Користуючись різними платформами, ви зменшуєте свою залежність від певного сервісу. Це убезпечить вас від форс-мажорів, як-от несподіваних збоїв у роботі системи. 

Крім того, комбінування сервісів надає вам доступ до різних аудиторій і покращує клієнтський досвід, адже ви надаєте клієнтам більше можливостей придбати ваш товар.

Сфера e-commerce швидко набирає обертів у всьому світі, тому власникам бізнесів не варто зволікати з виходом на міжнародні ринки. Звичайно, зробити це можна завдяки відомим маркетплейсам, як-от Amazon, Etsy чи Ebay, але варто прискіпливо проаналізувати конкуренцію на них і зважити всі за та проти. 

Якщо бренд не хоче втратити власну індивідуальність і прагне здобути лояльність аудиторії, краще створити власний онлайн-магазин, а вже потім приглядатися до міксування продажів на різних платформах.

Колонка представляет собой вид материала, отражающего исключительно точку зрения автора. Она не претендует на объективность и всесторонность освещения темы, о которой идет речь. Мнение редакции "Экономической правды" и "Украинской правды" может не совпадать с точкой зрения автора. Редакция не несет ответственности за достоверность и толкование приведенной информации и выполняет исключительно роль носителя.
электронная коммерция бизнес экспорт