Українська правда

Автоімпортери опускають руки

У Верховній Раді зіштовхнулися інтереси вітчизняних виробників автомобілів та автоімпортерів. Лобісти обох зацікавлених сторін змагаються щодо можливого подолання вето президента на закон, який змінює митні тарифи.

З16 травня Держмитслужба знизила ввізне мито на авто з 25 до 10%. А 3 червня ВР прийняла закон, згідно з яким в Україні відновлюється 25-процентне мито до 1 січня 2009 року.  Автором законопроекту  "Про внесення змін до Закону України ''Про Митний тариф України'' є Народний депутат України Сергій Терьохін (БЮТ). Проте, імпортери готові, у разі чого, переплачувати - судитися з державою вони не хочуть.

У випадку, якщо українська митниця буде дотримуватися рішення Верховної Ради, а не норм Світової організації торгівлі, автомобільні імпортери відсуджувати в держави збитки не  будуть. Хоч знижене мито дозволяє зменшити собівартість авто до 12%, і це їхнє законне право - Україна повинна дотримуватися міжнародних вимог.

"Повірте, якщо знову доведеться платити 25% мита, ми всі дружньо зітхнемо й будемо працювати далі - з державою зв'язуватися ніхто не захоче", - дав неофіційний коментар ЕП топ-менеджер однієї з компаній-імпортерів.

"На сьогоднішній день ми говоримо з депутатами про те, щоб вони не долали вето Президента. "Наша Україна", наприклад, голосувати за подолання вето не буде. Ми також піднімаємо цю тему у Брюсселі. Там незадоволені тим, що український парламент не хоче дотримуватися забов'язань", - говорить генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Інтереси державних виробників відстоює Таріел Васадзе, який є крупним акціонером "УкрАВТО". Корпорація займає більш ніж 30% усього автомобільного ринку України. Мито у 25% дає змогу їй продавати свою продукцію за найнижчими цінами, виграючи таким чином в конкурентів й отримуючи надприбутки.

Якщо ж Рада вето таки подолає, підкреслює експерт, імпортерам доведеться сплачувати 25% мита, а вже після того подавати позов до суду. Кожен буде діяти самостійно - асоціація не зможе в такому випадку представляти їхні інтереси.

Більше того, Назаренко сумнівається, що хтось таки стане судитися. "Я впевнений, що, наприклад, компанії з іноземним капіталом з державою сваритися точно не захочуть", - сказав він.

Генеральний директор "Авто Інтернешнл" (офіційний імпортер і дистриб'ютор Mazda та Suzuki в Україні) Олена Дуніна в коментарі ЕП не відкидає можливості судових позовів.

"Парламент може створити прецедент непокори міжнародним нормам права, які домінують над державними... Те, що законопроект не приводиться у відповідність до протоколу про приєднання України до СОТ, який почав діяти 16 травня, перед повторним голосуванням за законопроект у Раді, створює усі правові передумови для судових справ проти державних органів. Нам цього дуже не хотілося б", - каже вона.

За словами Дуніної, інші країни-члени СОТ також можуть ініціювати службове розслідування проти України на міжнародному рівні. А це погано як для держави, так і для бізнес-структур.

Джерела ЕП у Держмитслужбі повідомили, що, вірогідно, держава буде все ж-таки дотримуватися міжнародного законодавства. Адже стаття 9 Конституції України передбачає, що діючі міжнародні договори, які ратифікувала ВР, є частиною національного законодавства.

Якщо все ж таки імпортерам доведеться сплачувати 25%, це, звісно, відіб'ється на цінах на авто. Компанії, які їх уже знизили, змушені будуть повернутися на попередній рівень. Відстрочка стосується автомобілів із об'ємом двигуна 1-2,2 л, що складають 80% від авторинку України. Тобто найбільш масові моделі до кінця року не стануть дешевшими, дорогі ж й потужні машини в ціні таки знизяться. У такому випадку ми спостерігатимемо, як державні органи диктують умови імпортерам, а ті не хочуть відстоювати свої законні права.

Нагадаємо, що з 16 травня Держмитслужба знизила мито на всі ввезені в країну авто з 25% до 10%. Зміни не торкнуться автомобілів російського виробництва, які ввозитимуться в Україну за нульовою ставкою. 3 червня ВР прийняла закон, згідно з яким в Україні відновлюється 25-процентне мито на ввезення автомобілів до 1 січня 2009 року. Це мотивувалося вірогідним зниженням надходжень до держбюджету на суму 264 млн дол..  Президент України Віктор Ющенко скористався правом вето відносно цього закону. Він прагне дотримання міжнародних норм. и ратифікували протокол про приєднання, і тепер ми не повинні ганьбитися перед Європою" - сказав ЕП заступник глави Секретаріату президента Андрій Гончарук.

авто СОТ