Українська правда

Запрошення до цієї соцмережі продавали на eBay за 1000 доларів. Чому Clubhouse такий популярний

Запрошення до цієї соцмережі продавали на eBay за 1000 доларів. Чому Clubhouse такий популярний
CNN

Його вважають додатком для обраних. У чому "фішка" нової соцмережі з двома мільйонами користувачів, яку оцінюють у мільярд доларів.

Минулого місяця серед європейських, у тому числі українських, користувачів почала набирати популярності соціальна мережа Clubhouse.

Її у березні 2020 року запустили підприємець Пол Девісон, який продав два свої стартапи – Highlight та Shorts – фотохостингу Pinterest, та колишній співробітник Google Рохан Сет.

1

У травні 2020 року доступ до програми мали лише 1 500 осіб, переважну більшість яких становили технологічні інвестори та зірки. У ці дні американський венчурний фонд Andreessen Horowitz інвестував у неї 12 млн дол. Уже тоді Clubhouse оцінювався в 100 млн дол.

У січні 2021 року відбувся другий раунд залучення інвестицій, проте сума угоди невідома. За даними The Information, компанію оцінюють уже 1 млрд дол, а активними користувачами додатка є 2 млн осіб.

Як це працює

Clubhouse – це голосова соціальна мережа, де користувачі можуть спілкуватися у віртуальних кімнатах-чатах.

"Коли ви відкриваєте програму, то бачите "кімнати", повні людей, які розмовляють. Усі вони відкриті, щоб ви могли заходити та виходити, досліджуючи різні розмови.

Це місце для зустрічей з друзями та новими людьми по всьому світу, щоб розповідати історії, ставити запитання, дискутувати, учитися та вести імпровізовані бесіди на тисячі різних тем", – описують додаток у гайді для новачків.

Саме в кімнатах "уся магія" Clubhouse. У кожній з них користувач може бути модератором, спікером чи слухачем.

 

Якщо користувач створює кімнату, він автоматично стає її модератором і має можливість не лише говорити, а й давати комусь слово, вимикати звук будь-якого користувача і навіть видаляти з кімнати.

Щоб говорити в кімнаті, спікеру потрібно лише підняти руку, і модератор надасть слово. Слухачі – насолоджуються бесідами.

Кімнати поділяються на публічні, доступні лише підписникам або членам певного клубу. Також є функція бесід з людьми "тет-а-тет".

Кімнати відрізняються за тематикою та сферами інтересів. Щоб пропонувалися релевантні теми для прослуховування, треба обрати свої інтереси: технології, спорт, навчання, розваги, здоров'я, лайфстайл, мистецтво.

 

Чому це працює

Тестова група описувала додаток як "комбінування прослуховування подкасту під час прокрутки стрічки Twitter та відвідування zoom-конференції". До того ж подкаст інтерактивний – з пасивного слухача кожен може стати активним спікером.

Інша відмінність додатка в тому, що дивитися на екран не обов'язково. Отже, користуватися ним можна під час заняття домашніми справами, поїздок у транспорті, пробіжок чи звичайного лежання на дивані. Саме тому Clubhouse називають "додатком для AirPods", бо вмикати його можна як фонову музику.

Clubhouse вважають додатком для обраних, і недарма.

По-перше, доступ до соцмережі можна отримати за запрошенням користувача. Інший варіант – завантажити додаток в App Store, подати заявку і чекати підтвердження. Станеться це, скоріш за все, після відкриття додатка для всіх охочих.

У користувачів є по два запрошення, які програма пропонує надіслати to great potential addition. Надалі запрошення розподіляються на основі внеску в програму. Для цього потрібно організовувати бесіди або долучатися до  існуючих.

У США додаток став настільки популярним, що запрошення почали продавати на eBay. Ціни коливалися від 250 дол до 1 тис дол. У Німеччині, де Clubhouse став найбільш скачуваним у січні додатком для iOS, за запрошення просили до 100 євро. Згодом ціна знизилася до 5 євро.

По-друге, треба мати айфон, адже програма доступна лише на iOS.

До того ж додаток створили в період карантинних обмежень, коли люди сидять вдома, але прагнуть соціалізації. Плюсом стало і те, що не треба вмикати відео: користувачам не доводиться чепуритися та налаштовувати світло.

Одна з ключових особливостей, яку оцінюють неоднозначно, це "те, що було сказане в Clubhouse, залишається в Clubhouse": запис розмов не проводиться і вони не зберігаються. Якщо увімкнути запис екрана – отримуєш попередження, яке загрожує блокуванням акаунту.

Саме тому в користувачів складається враження, що вони мають якомога більше часу перебувати в додатку, щоб не пропустити щось цікаве та важливе. У середньому користувачі проводять у Clubhouse 11-22 год на тиждень.

Підігрівають інтерес до додатка знаменитості. Індійський твітер вибухнув у пошуку запрошень до Clubhouse, коли популярні інвестори Силіконової долини Навал Равікант та Баладжі Срінівасан оголосили про сесію Startup Bharat у Clubhouse. 31 січня новину про сесію в Clubhouse затвітив Ілон Маск.

 

Коли Маск виклав у твітер відео з додатка Reface, його завантаження зросли у понад 100 разів, а коли засновник Tesla та SpaceX змінив свою інформацію у твітері на "#bitcoin", курс криптовалюти зріс на 20%. Тож можна чекати нової хвилі інтересу і до Clubhouse.

На платформі проводяться ток-шоу знаменитостей, театральні та музичні вистави, вечори диджеїв, швидкі побачення, семінари, соціально-політичні дискусії. Почути в додатку можна Ештона Катчера, Кріса Рока, Дрейка, Кевіна Харта.

Підводне каміння

Звичайно, все не так гладко, є і проблеми. Ключова – модерування вмісту, яке не є досконалим.

Саме через мову ворожнечі в кімнатах додаток потрапляв у скандали, найгучніший з яких – з журналісткою The New York Times Тейлор Лоренц.

Після того як журналістка залишила одну з кімнат, учасники почали активно обговорювати саму Лоренц. Після сварки у твітері з колишнім технічним директором Coinbase Балайджи Шрінівасаном вона скаржилася на переслідування з його боку, а відвідувачі кімнати говорили, що вона користується тим, що вона жінка, і грає роль жертви.

Сама Лоренц у твітері продовжує збирати історії булінгу в Clubhouse.

Інший випадок трапився з темношкірою жінкою-лікаркою. Вона розповідала про дезінформацію стосовно вакцин проти COVID-19, а підписники однієї із знаменитостей з понад 1 млн фоловерів почали знущатися з неї і змусили покинути кімнату. Пізніше повідомлялося, що ця лікарка здійснила спробу самогубства.

Засновники відзначили, що однозначно засуджують прояви расизму, мову ворожнечі та жорстоке поводження в клубі. Проте чи планують вони посилювати модерацію контенту, невідомо.

Також сервіс критикують за те, що він просить надати доступ до Instagram, Twitter і списку контактів. Запрошення відбувається за номером телефону, що не є безпечним з точки зору захисту даних.

 

Clubhouse усвідомлює свої недоліки. Можливо, саме тому він поки що не виходить з beta-версії. Розробники обіцяють, що додаток стане доступним для всіх, проте коли це станеться – невідомо.

За словами розробників, з відкриттям планується ввести монетизацію контенту, платні підписки та донати.

Чи не втратить Clubhouse свою популярність разом з елітарністю або із закіченням локдауну?

коронавірус США технології Маск соцмережі