Українська правда

Олександр Паламарчук: Грамотне управління, професійна команда і правильне інвестування – запорука успішного бізнесу

Олександр Паламарчук: Грамотне управління, професійна команда і правильне інвестування – запорука успішного бізнесу

Про таких людей кажуть: self-made man. Людина, яка побудувала з нуля компанію, що успішно працює і розвивається уже 23 роки, незважаючи на всі кризи.

"Ніколи не здавайся!" – ось девіз, яким Олександр Паламарчук керується все своє життя. У цьому, мабуть, секрет його успіху. Детальніше – в інтерв'ю.

— 2020 рік заявив про себе мало не апокаліптичною кризою. Невпевнені і непослідовні дії влади, розгубленість підприємців, різке скорочення економічного сектору та робочих місць охопили всі країни і спричинили паніку.

Олександре Михайловичу, озираючись назад, чи можете ви оцінити вашу реакцію як людини і керівника на ризики, викликані пандемією?

— Це був різкий і несподіваний удар по всій нашій економіці, по кожному підприємству, кожному працівникові і кожній родині.

Я не матиму рації, якщо скажу, що як директор і як людина не відчував тоді тривогу перед майбутньою невідомостю. Однак відповідальність перед моїми співробітниками, компанією, сім'єю спонукали шукати вихід.

Адаптація проходила нелегко, адже завжди важко відмовлятися від звичних і комфортних умов, ставати на кризові рейки.

Недарма мій девіз – "Ніколи не здавайся!". Ми призупинили роботу в офісі, закрили наші магазини роздрібної торгівлі, частину співробітників перевели на домашню форму роботи, скоротили витрати.

Ми змінили стратегію, пробували інші формати, ввели нові продукти і послуги. Продажі велися тільки через наш інтернет-магазин. Пандемія дала додатковий поштовх розвитку онлайн-торгівлі.

— Напевно, такі заходи вжили багато керівників, але не всі підприємства залишилися на плаву. Може, у вас є якісь секрети, які допомогли вистояти?

— Усі секрети успішного бізнесу давно відомі. Перший – грамотне управління. Успішного управління я вчуся всю свою підприємницьку діяльність, стимулюю до цього свою команду менеджерів і навіть рядових співробітників.

Пройшовши шлях від токаря до бізнесмена, я переконався, що високий рівень самоврядування і самоорганізації потрібен кожному працівникові.

З приходом пандемії ми оперативно розробили стратегію для кризового періоду, причому таку, щоб можна було використати всі ресурси і можливості компанії. Ключовим напрямом обрали онлайн-продажі.

 

Після деякого спаду, викликаного впливом COVID-19 на психіку людей, обсяг продажів значно збільшився і у вісім разів перевищив цифри докризових місяців!

Ми вирішили перебудуватися, акцентуючи увагу на торгівлі через інтернет-магазин, на розширенні ринків збуту у віртуальному полі.

Зараз відкрита роздрібна торгівля в магазинах, але потрібно бути готовим до будь-яких кризових поворотів. Тому набираємо співробітників у відділ продажів і маркетингу, оновлюємо і модифікуємо систему управління.

Компанії, які змогли задіяти цифрові технології, мають більше доходів.

— Компетентне управління – це основа і вершина бізнес-діяльності. Недооцінка важливості управління загрожує багатьма прорахунками, про що свідчать дії вищих ешелонів влади.

Які ще "стовпи" лежать в основі успіху вашої компанії?

— Так, кризові періоди були завжди – згадайте 2008 рiк. У сучасному динамічному і мінливому світі вони почастішали. Щоб не загубитися в його лабіринтах, треба докладати зусиль, працювати. Друга умова – наявність професійної команди.

Ми дуже ретельно підходимо до підбору співробітників, кількома етапами. Це дозволяє зрозуміти, які здібності має претендент. Так створюється надійна і професійна команда. Вона формується не в день приходу чергового кризового періоду, а постійно, згідно з мінливими вимогами часу.

Не старіє давнє гасло "Кадри вирішують все". Ось чому в цей важкий період ми не звільнили жодного співробітника.

Важлива й третя умова: економічно вигідне вкладення інвестицій, особливо в партнерські і технологічні проєкти, інноваційні бізнес-моделі. Тому ми активно розвиваємо IT-компанію SANTAN DIGITAl, завдання якої – створення і просування сайтів та інтернет-магазинів у глобальній мережі.

Працюємо над новим форматом маркетплейсу – електронної платформи, на якій різні компанії можуть розміщувати інформацію про свої товари.

— Аналізуючи досвід кризових місяців, що, на вашу думку, потрібно змінити у нашому місті і країні, щоб не допустити нового регресу в економіці і пом'якшити удари від можливих наступних пандемічний хвиль?

— Наша економіка пережила за останній час багато кризових моментів. За 30 років моєї підприємницької діяльності ми на додачу до світових криз пережили розвал радянської країни і її економіки, навчилися працювати в умовах багаторічної гібридної війни.

Ми ще не маємо добре підготовлених і досвідчених аналітиків, які б уміли прораховувати ризики таких ситуацій, тому кожен підприємець повинен самостійно виробляти антикризові заходи і шукати нестандартні рішення.

 
Олександр Паламарчук у родинному колі

Як варіант – об'єднуватися, створювати антикризові фонди з підтримки дрібного та середнього бізнесу, найбільш уразливих галузей.

Країни Євросоюзу та США змогли надати фінансову підтримку економічному сектору. Наприклад, Німеччина виділила 500 млрд євро для підтримки бізнесу, який постраждав через пандемію коронавирусу.

— Не можемо не згадати про вашу благодійну діяльність. Що спонукало вас створити благодійний фонд і надавати допомогу тим, хто її потребує?

— Ви поставили важке запитання, на яке немає однозначної відповіді. Напевно, допомагати людям – це моя життєва позиція.

Спочатку була допомога окремим нужденним, тим, хто опинився у важкій життєвій ситуації. Потім з'явився благодійний фонд. Ми підтримували переселенців із зони АТО, дитячі лікарні, дитбудинки, навчальні заклади. Продовжуємо це робити в міру сил і можливостей.

— Олександре Михайловичу, що б ви побажали бізнесменам? Чи небезпечно починати справу в кризові часи?

— Ризик є завжди, проте кризові часи відкривають перед рішучими та ініціативними людьми нові можливості. Головне – знайти свою нішу.

Можна почати з маленької справи. Наприклад, недавно прочитав, що дві сестри-переселенки вирощують на орендованій ділянці в передмісті екологічно чисту мікрозелень. Починали з маленької теплиці, а зараз поставляють продукцію в супермаркети і відомі ресторани міста.

Почати бізнес і досягти успіху можна в будь-якому віці. Наприклад, створити крутий цифровий продукт і дорого продати його у 20 років. Можна як Генрі Форд або Рей Крок почати справу (Ford Motor або McDonald's) у 40-річному віці або в 52 роки.

Важливо вірити в себе! Є дуже мудрі слова: "Боїшся – не роби, робиш – не бійся, зробив – не шкодуй!".

Наважтеся і удача обов'язково прийде до вас!

instagram.com/palamarchuk_alexander

facebook.com/alexander.palamarchuk.96

Довідка. Компанія SANTAN почала свою діяльність у 1997 році. За 23 роки роботи на ринку сантехніки компанія посіла провідні позиції в Україні і завоювала визнання клієнтів.

Компанія активно працює на ринку оптових продажів, розвинула власну дистриб'юторську мережу по всій Україні, має вісім успішних фірмових магазинів: чотири власних і чотири партнерських, пропонує франчайзингову модель бізнесу.

Асортимент компанії, близько 10 тис найменувань, різноманітний за рівнем цін, дизайнерськими рішеннями і функціональністю. Незмінна тільки висока якість.

Власні склади дозволяють підтримувати постійний асортимент, доступний в оперативному режимі.

Сайт: https://santan.ua/ua/