Окуляри для виявлення вірусу та симптом-трекери Covid-19: десять стартапів, що виникли завдяки пандемії
ЕП підібрала десять оригінальних технологічних ініціатив з усього світу, які з'явилися як відповідь на поширення Covid-19.
Пандемія призвела до масових звільнень і в традиційному секторі економіки, і в екосистемі інноваційного бізнесу. Так, у США до 21 квітня 280 стартапів звільнили 21 тис співробітників. Український стартап People.ai, який оцінюється 0,5 млрд дол, скоротив 27 осіб або 18% персоналу.
Однак якщо для одних стартапів пандемія стала складним іспитом, то для інших – новою можливістю заявити про себе. Стартапи в усьому світі роблять півот (зміна курсу руху стартапу) і запускають нові продукти, щоб допомогти людям впоратися з Covid-19.
ЕП зробила підбірку з десяти найцікавіших стартапів з усього світу, які вирішили протистояти пандемії коронавірусу.
10. Карта аптек, де продаються маски
Південнокорейський стартап Boost Brothers, який створив додаток DdocDoc для пошуку та бронювання місць у лікарнях, запустив картографічний сервіс, який показує точки, де продаються маски, та обсяг їх запасів. Карта інтегрована в додаток DdocDoc та оновлюється кожні п'ять хвилин.
"Споживачам важко знайти точки продажу масок, а там, де вони є, зазвичай спостерігаються хаос і втома співробітників", – розповів виконавчий директор стартапу Boost Brothers Сон Юн-Бом.
9. Нагодувати лікарів Нью-Йорка
Група жителів Нью-Йорка запустила челендж #InMyScrubs із збирання грошей для придбання їжі в місцевих ресторанах і її відправки в лікарні медикам, де ситуація з лікуванням хворих на коронавірус критична.
Хоча це не технологічна ініціатива, вона душевна. Ідея полягає в тому, щоб публікувати свої фотографії в Instagram в домашньому одязі на знак солідарності з лікарями, які змушені носити захисні костюми.
Челендж зібрав майже 68 тис дол.
8. Допомога для звільнених
Американський стартап Zira заробляє на продажу автоматизованого рішення для управління робочою силою. Проєкт допомагає керувати графіком змін та комунікацією між співробітниками. Після початку пандемії стартап запустив безкоштовний додаток для iOS Bounce Back.
Додаток покликаний допомогти звільненим через Covid-19. Bounce Back вчить користувачів отримувати допомогу з безробіття у своєму місті. Застосунок також допомагає користувачам створювати спільноти, залишатися на зв'язку з колишнім роботодавцем і пропонує вакансії претендентам.
7. Автовідповідач з штучним інтелектом для колл-центрів
Японський стартап Hmcomm, який займається дослідженнями у сфері машинного навчання, обробки та розпізнавання мови, запропонував безкоштовно міській владі колл-центр Terry, створений на основі ШІ.
В умовах пандемії органи влади отримують величезну кількість дзвінків. Тепер автовідповідач 24 години на добу відповідає на найпоширеніші питання. Коли надходить дзвінок, система перетворює мову людини на текст, порівнює з переліком поширених запитань та озвучує відповідь.[BANNER1]
6. Симптом-трекер Covid-19 в телефоні
Британський стартап Zoe, який займається науковими дослідженнями у сфері продуктів харчування, розробив додаток для iOS та Android Covid Symptom Tracker. Він покликаний доповнити інформацію, надану програмами тестування, використовуючи дані, які повідомляють самі люди.
Мова йде про опитування щодо самопочуття, на яке людина щодня витрачає близько хвилини. Стартап також дає приблизну картину потенційного поширення вірусу в районі перебування людини. У перший день додаток завантажили майже мільйон осіб.
5. Безпечні прання і хімчистка
Південнокорейська служба побуту LaundryGo запустила послугу безпечного прання. Вона приносить під двері клієнта "розумну" коробку, клієнт кладе в неї брудний одяг. Постачальник послуги забирає коробку вночі, пере одяг і доставляє його в коробці під двері клієнта наступної ночі.
"Розумна" коробка LaundryGo
У LaundryGo кажуть, що використовують противірусні мийні засоби, а висушування нагрітою парою вбиває бактерії. Кількість користувачів стартапу зросла на 20% після свята "Місячний рік", оскільки корейці намагаються не відвідувати пральні через побоювання з приводу Covid-19.
4. Відповіді на складні питання
Некомерційна софтверна компанія Astra Labs створила сайт, який допомагає людям впоратися з впливом Covid-19. Сайт відповідає на складні питання, що виникають у зв'язку з пандемією.
Ось приклади. "Я дізнався, що моя кохана людина померла від Covid-19. Що мені робити?". "Які є варіанти похорону?". "Що станеться, якщо хворий помре вдома?". "Чи можу я побачити тіло померлого, щоб попрощатися?". "Чи може померлий хворий бути донором органів?".
Як відомо, США лідирують за кількістю людей, які постраждали від Covid-19. До 29 квітня там захворіли понад 1 млн осіб, понад 58 тис осіб померли.
3. Безпечна віддалена робота
Через пандемію компанії в Японії почали переводити співробітників на віддалену форму роботи, хоча особливості японської культури і спосіб ведення бізнесу цьому не сприяють. У результаті організації не замислюються про кібербезпеку при роботі вдома.
У зв'язку з цим японський стартап Blacksands розробив продукт "Безпечне з'єднання як послуга". Стартап забезпечує клієнтів динамічно зашифрованими з'єднаннями з використанням архітектури "Поділ повноважень", що дозволяє створювати середовища з нульовою довірою.[BANNER2]
2. Трекер соціальної дистанції
Канадський стартап Proxxi створив пристрій Halo. Він за допомогою вібрації повідомляє, що в межах двох метрів перебуває інший носій такого ж пристрою. Як відомо, вказана відстань вважається відносно безпечною в разі контакту із зараженою людиною.
У Proxxi кажуть, що пристрій допомагає дотримуватися заходів безпеки на робочому місці, де повинні перебувати співробітники, незважаючи на пандемію. Пристрій використовує Bluetooth з низьким енергоспоживанням.
Гаджет веде журнал взаємодії з іншими пристроями, щоб відстежувати контакти людей, хворих на коронавірус. Halo коштує 100 дол і безкоштовно доставляється на території США і Канади.
1. Окуляри для виявлення вірусу
Китайський стартап Rokid представив у США окуляри для виявлення Covid-19. За словами директора компанії в США Ліанга Гуана, стартап з Ханчжоу веде переговори з кількома компаніями про продаж окулярів T1 в США.
Окуляри за допомогою інфрачервоного датчика здатні з триметрової відстані визначити температуру тіла 200 осіб за 2 хв. Пристрій оснащений процесором Qualcomm, 12-мегапіксельною камерою і системою доповненої реальності. Окулярами можна управляти голосом для запису фото і відео.
Rokid планує продавати гаджет американським підприємствам, лікарням та правоохоронним органам. Стартап у 2014 році заснували Ерік Вонг та Мінгмінг Чжу. Він залучив 100 млн дол інвестицій серії B у 2018 році.
Стартап сфокусований на розробці технологій штучного інтелекту і доповненої реальності для виробничих та ігрових додатків.