Українська правда

Елітне житло: стук-грюк, аби з рук

Покупці стверджують, що компанії найбільше думають про свій заробіток. "В Україні забудовники не надають значення кваліфікації робітників, використовують дешеві будматеріали, не виконують гарантійних зобов’язань та не усувають недоробки".

Промерзлі стіни, температура в квартирі трохи вище 10°С, щілини між дверима та одвірками, зламані крани.

Якщо вірити форумам, на яких спілкуються покупці квартир у новобудовах, в українських реаліях все це можна зустріти не в "хрущовках", а в новобудовах - навіть в тих, які відносять до класу "люкс".

Люди в коментарях не тільки скаржаться, але й вивішують фото, що свідчать про обґрунтованість їхніх нарікань.

Щоправда, погляди на одну й ту ж проблему у покупців та забудовників іноді різняться.

Половинчаста інфраструктура

Забудовники намагаються проектувати будинки разом з якоюсь інфраструктурою. Це може бути як необхідний мінімум - паркування, дитячий майданчик, - так і цілий комплекс, що дозволяє задовольнити майже всі потреби мешканців. Однак часто-густо в ході будівництва виявляється, що початковий задум втілити неможливо.

Недоліки інфраструктури можуть бути серйозними, скажімо, відсутність паркінгу за доступною ціною, або несуттєвими, як, наприклад, один фонтан замість запланованих двох, як в ЖК економ-класу "Комфорт таун", "К.А.Н. девелопмент".

Звісно, кількість фонтанів не надто впливає на якість житлового комплексу. Проте, коли власники рекламують його як великий комплекс, однією з переваг якого є інфраструктура, інвестори, які обрали будинок, можуть почувати себе ошуканими.

Також жителі "Комфорт тауну" не можуть з’ясувати, чи будуть у ЖК всі обіцяні ігрові майданчики та тенісні корти.

ЖК "Комфорт таун". Фото domik.net

Як пояснив керівник департаменту маркетингу та реклами комплексу компанії "К.А.Н. девелопмент" Олександр Немтирьов, фонтану не буде через технічні причини, а всі спортивні майданчики з’являться до кінця будівництва.

Як вважає аналітик компанії SV Development Сергій Костецький, зазвичай забудовник створює інфраструктуру наприкінці будівництва, і її будують саме такою, яка буде мати попит у мешканців будинку, тобто вона повинна окупитися.

"Також інфраструктуру можуть використовувати для реклами будівництва, але її будуть створювати, виходячи саме з можливостей і обставин. Це в жодному разі не обман, адже будівництво - дуже складний організм, і передбачити все просто неможливо", - вважає Костецький.

Проте, як стверджують покупці квартир у новобудовах, між відсутністю частини інфраструктури та якістю житла, вони схильні обирати друге. У "Комфорт тауні", принаймні поки що, більшість інвесторів першої черги цього ЖК задоволені якістю придбаних квартир, чого не можна сказати про клієнтів інших забудовників.

Тріщини і діряві труби

Байдуже, до якого класу належить новий будинок - брак можна знайти усюди.

Наприклад, в будинку економ-класу на вулиці Урлівській, 40, "Київміськбуд", власники новісіньких квартир скаржаться, що там кришиться цементна стяжка на підлозі, а в загальних коридорах двері закриваються нещільно, і взимку будинок сильно промерз до паморозі на стінах.

Покупці у новобудові на вулиці Григоренка, 12 бідкаються: не встигли заселитися перші мешканці, як в будинку залило кілька поверхів через діряві труби.

У новобудовах завжди проводять випробування опалювальної і водопостачальної систем, проте та обставина, що залито кілька поверхів, породжує у споживача цілком законне питання про якість системи.

Подібні скарги можна почути і від мешканців нового будинку класу люкс ЖК Riviera Riverside на вулиці Раїси Окіпної, 18.

ЖК Riviera Riverside. Фото skyscrapercity.com

Тамтешні мешканці розповідають, що їм доводиться замінювати всю трубопровідну арматуру, адже ручки кранів розсипаються в руках. Також, за словами мешканців, елітний будинок взимку промерзав, бо в морозні ночі несподівано вимкнули опалення, через що тріскається штукатурка.

У ЖК "Сонячна брама", забудовник ТММ, що належить до бізнес-класу, знайшлися мешканці, у чиїх квартирах - великі щілини між балконними дверима та одвірками. В очікуванні ремонту комусь довелося заклеювати щілини скетчем.

Також на форумі інвестори "Сонячної брами" передають слова будівельників, що в першій черзі цього комплексу всі балконні двері браковані, і що полагодити їх можна, заплативши додатково 500 гривень.

ЖК "Сонячна брама". Фото skyscrapercity.com

Прес-секретар ТММ Ірина Кисіль повідомила, що дефекти вікон у "Сонячній брамі" - це лише окремі випадки, і ці дефекти компанія усуває за зверненням мешканців. Щоправда, не уточнила, чи беруть за це додаткову платню.

Ліфти стоять

Покупців на форумах зазвичай об’єднують такі спільні скарги: на роботу ліфтів, тарифи і сумлінність експлуатуючих організацій, по-старому - ЖЕКів.

По-перше, кажуть інвестори, ліфти починають працювати лише після заселення більшості мешканців. По-друге, підйомники часто ламаються і тривалий час стоять. Така проблема виникла, зокрема, в ЖК "Паркове місто".

ЖК "Паркове місто". Фото domnaydem.com

В "К.А.Н. девелопмент" не заперечують наявність проблеми, але зазначають, що все це тимчасово. Як пояснив Немтирьов, проблемні будинки є найвищими в ЖК, і там одночасно йдуть ремонти у великій кількості квартир.

"Щодня ці ліфти перевозять великі обсяги вантажів, і через надмірне навантаження, звичайно, доволі часто виходять з ладу", - пояснює він.

Також Немтирьов зазначає, що важка початкова експлуатація новобудов є частою проблемою у вітчизняних забудовників, адже житло з повним ремонтом в Україні користується меншим попитом, ніж без нього.

Покупці ж говорять, що ремонт від забудовника зазвичай дуже низької якості, тому вони хочуть робити його самостійно, щоб не переробляти за будівельниками.

Жителі також часто скаржаться на надто високі тарифи за обслуговування будинків або на невиконання ЖЕКом послуг у повному обсязі.

Іноді, як, наприклад, у Riviera Riverside, протистояння мешканців і ЖЕКу виливається у справжню юридичну війну. Проте є й протилежні приклади.

Інвестори першої черги ЖК "Комфорт таун" почали вибудовувати свої стосунки з обслуговуючою організацією ще до завершення будівництва і шляхом переговорів домоглися зниження тарифу та інших поступок від своїх приватних комунальників.

Головне - заробити

Думку про те, що побудоване в Україні житло часто не відповідає заявленому класу можна почути від експертів, споживачів і навіть від самих забудовників. Щоправда, останні здебільшого говорять про це анонімно.

Наприклад, Сергій Костецький вважає, що своєму класу в Україні відповідають лише будинки з позначкою "економ", а будинки бізнес-класу відрізняються від них тільки тим, що розташовані ближче до центру.

"Згодом в такому будинку з’являться консьєрж та інші послуги, притаманні житлу вищого класу, але якість самого будинку, коли він здається в експлуатацію, нічим не відрізняється від будинку економ-класу", - вважає експерт.

В компанії ТММ зазначають, що належність будинку до будь-якого класу має визначатися за критеріями, що містяться в Класифікаторі житлової нерухомості, розробленому Українською будівельною асоціацією. Будинки ТММ, додають в компанії, зокрема ЖК "Сонячна брама", відповідають цим критеріям.

Правда, покупці так вважають не завжди.

Так, Андрій Левконюк, власник квартири у першій черзі "Соняної брами", стверджує, що в цьому житловому комплексі є вади, несумісні з бізнес-класом.

"На перший погляд, "Сонячна брама" відповідає своєму класу. Гарне оздоблення фасадів, холів. Територія закрита і добре охороняється. Є управління комплексом, інфраструктура. Однак в квартирі - неякісна штукатурка, дує з вікон, несправні замки. В помешканнях високого класу цього не повинно бути", - говорить він.

Ось що розповів ЕП один із менеджерів великого столичного забудовника: "Забудовники бояться втратити престиж в очах споживача, і цей страх спонукає до незрозумілих рішень чи нерозсудливої економії. Компанія приділяє більшу увагу другорядним завданням і заощаджує не там, де треба, тож якість житла страждає".

Споживачі ж наполягають, що компанії найбільше думають про свій заробіток. "В Україні забудовники не надають значення кваліфікації робітників, використовують дешеві будматеріали, не виконують гарантійних зобов’язань та не усувають недоробки", - каже мешканець Riviera Riverside Олександр Кондратенко.