Українська правда

Будівництво метрополітену залишили без грошей?

2 липня 2008, 10:00

Епізодичне фінансування

Києвом поповзли чутки, буцім-то призупиняється будівництво столичного метрополітену, яке останніми місяцями велося досить активно.

"Економічна правда" розпитала про це будівельників на одному з майданчиків добудови Куренівсько-Червоноармійської лінії. Робітники підтвердили, що постійних робіт немає. А це може означати лише одне: будівництво метрополітену не має стабільного фінансування.

На свій офіційний запит ЕП дуже довго чекала на відповідь заступника начальника комунального підприємства "Київський метрополітен" Олександра Охотнікова і, нарешті, її отримала. Відповідь була овіяна загальним оптимізмом, хоча між рядками відчувалося, що не все так гладко.

Цікаво, наприклад, що цього року столична влада запланувала виділити до 2 млрд. грн. на будівельні роботи, пов'язані з метрополітеном. А освоєно за півроку лише 500 млн. грн.

Чому ж будівництво підземки так погано фінансується? Тетяна Меліхова, депутат Київради від блоку Юлії Тимошенко, дотримується думки, що Леонід Черновецький напередодні виборів міського голови влаштував так званий бюджетний "перекіс".

"Протягом двох місяців були фактично розпорошені всі кошти бюджету, які було закладено на цілий рік. Ясна річ, велика частина цих грошей пішла на так звані незаплановані соціальні виплати бюджетним верствам киян. Таким чином, грошей на метро й бути не може", - переконує депутат.

За словами Олександра Охотнікова, сьогодні роботи ведуться активними темпами, і про це свідчить відкрита станція метро "Червоний хутір" та депо "Харківське". Щоправда, ці об'єкти були здані якраз "під вибори".

Фракція БЮТ у Київраді також не проти скористатися скрутою метробудівців. "Ми звернулися до Юлії Тимошенко з проханням, щоб саме Кабмін виділив на столичні транспортні проблеми в терміновому порядку гроші. Тобто державний бюджет у цій складній ситуації буде фінансувати метрополітен Києва", - зазначає Тетяна Меліхова.

За її словами, запланована сума на ці роботи становить близько 1 млрд. грн., але остаточної відповіді Кабміну ще немає.

Як виглядають роботи на папері

Поки ж що будівельні роботи зосередились на Куренівсько-Червоноармійській лінії. "Триває будівництво в дуже складних гірничо-геологічних умовах станцій "Деміївська", "Васильківська" та "Голосіївська", - розповідає Охотніков.

За повідомленням КП "Київський метрополітен", сьогодні на цій ділянці користуються складною й дорогою технологією заморожування ґрунтів: без неї будівництво цієї гілки було призупинене на невизначений термін ще 25 років назад.

Наразі від станції "Либідська" до станції "Деміївська" прокладено один тунель; на ділянці "Голосіївська"-"Васильківська" - два тунелі. На "Деміївській" сьогодні встановлено всі залізобетонні конструкції, граніт та мармур; "Голосіївська" та "Васильківська" за внутрішнім оздобленням відстають. Закінчення робіт будівельники очікують місяця за 4.

У планах також продовження лінії до станції "Виставковий центр" до Євро-2012, адже там на той час планують збудувати новий стадіон.

Крім того триває підготовка будівництва "Подільсько-Вигурівської" лінії. Її мають відкрити на ділянці від станції "Глибочицька" (з пересадкою на "Лук'янівську") до "Мілославської" (на Троєщині). На лінії планується 12 станцій (6 з яких наземні) й електродепо.

В липні цього року буде оголошено, а в серпні проведено тендер на генерального підрядника будівельно-монтажних робіт. Також ведуться переговори про відселення підприємств.

"А їх тут аж 11. Серед них є такі відомі, як ЗАТ "Київський суднобудівний і судноремонтний завод", ЗАТ "Завод "Супутник" та інші. З дирекцією цих фірм проводяться зустрічі для того, щоб вияснити всі земельно-майнові питання тощо", - говорить Охотніков.

Будівельники бентежаться, адже у другій половині 2008 року знадобляться значні й "невідкладні" кошти для відселення підприємств. Ясна річ, якщо вони будуть надходити так, як надходили в першому півріччі, то з відселенням виникнуть неабиякі проблеми.

Наскільки відповідають будівельні звіти реальному ходу справ - побачимо незабаром. Адже відкриття нових станцій перед виборами було обіцяно за декілька місяців. Будемо сподіватися, що знову не з'являться якісь нездоланні технологічні перепони.