Сірі схеми поховають нафторинок
До ЕП потрапив документ, котрим Господарський суд Полтавської області зобов’язав енергетичну регіональну митницю здійснювати оформлення нафти та нафтопродуктів, які переміщуються через митні терена України на адресу ДП "Топазія", без сплати податку на дод
Питання "сірих" схем, які використовуються при ввезенні в Україну нафти та нафтопродуктів, порушували дуже давно, чи не на початку незалежності України. Найгірше, що при роботі таких схем на ринку починають з'являтися ознаки недобросовісної конкуренції.
Здавалося би, ситуація почала поліпшуватися після того, як наприкінці жовтня 2007 року президент України Віктор Ющенко спрямував прем’єр-міністру Януковичу листа, в котрому висловив занепокоєння ситуацією, що склалася зі сплатою до Держбюджету податків та зборів окремими підприємствами з іноземними інвестиціями та їхніми дочірніми компаніями, та дав указівку негайно розібратися із використанням постачальниками нафти схем за участі "пільговиків".
Утім… Схеми працюють і досі.
До ЕП потрапив документ, котрим Господарський суд Полтавської області зобов’язав Енергетичну регіональну митницю здійснювати оформлення нафти та нафтопродуктів, які переміщуються через митні терена України на адресу ДП "Топазія", без сплати податку на додану вартість і без надання платіжного доручення на загальну суму всіх установлених законодавством податкових зборів.
Чому цій компанії надали настільки істотні пільги, залишається загадкою. Зв’язатися зі прес-службою Енергетичної митниці ЕП за цілий день не вдалося.
Як стало відомо від поінформованого джерела, ДП "Топазія" через лінійно-виробничу диспетчерську станцію "Новоград-Волинський" уже вдалося завезти в Україну з Російської Федерації за вказаною схемою близько 10 тис. тонн дизельного пального. Мало того, на проходження митної процедури очікує ще майже 20 тис. тонн дизелю.
Між тим, ввезення пільгового пального викликало обурення як виробників, так і імпортерів. Вони в один голос кажуть, що це – потужний удар по ринку, оскільки ні НПЗ, ані добросовісні імпортери не зможуть конкурувати в ціні з пільговим продуктом.
Різниця становить понад $200 на тонні дизельного пального. Продовження такої практики може дестабілізувати ринок та зупинити всі НПЗ, яким і так тяжко конкурувати із закордонними підприємствами.
Цікаво, що, спілкуючись із учасниками ринку нафтопродуктів, усі вони як один висловлюють неабиякий подив при згадці назви компанії "Топазія". Адже до останнього часу про її існування ніхто і гадки не мав. Водночас вони не заперечують, що ця компанія може бути спорідненою структурою з одним із підприємств із іноземними інвестиціями, що користується податковими пільгами.
При цьому спостерігачі наголошують, що за безперешкодним ввезенням настільки великої партії нафтопродуктів із пільговим оподаткуванням мають стояти дуже впливові особи.