Як ПриватБанк свідомістю вкладників маніпулює
Цього разу жертвами хитрощів стали лікарі, які звернулися до банку з метою оформлення зарплатної картки. У відділенні банку їм повідомили, що відкрити пластикову картку можна тільки за умови відкриття депозитного рахунку в банку.
Сьогодні ПриватБанк залишається лідером серед банківських установ України. Однак, експерти вже давно прогнозують послаблення його позицій, особливо після придбання австрійським Райффайзен банком його найближчого конкурента, банку "Аваль", групою Unicredit Укрсоцбанку та купівлі 50-ти відсотків акцій Харківського Укрсіббанку французькою групою BNP Paribas.
Однією з головних своїх переваг банк називає 100-відсотковість вітчизняного капіталу. Однак, в українських реаліях відсутність іноземного капіталу – скоріш за все негативна ознака. Найяскравіше це можна помітити, відвідавши найближчі відділення банків та поспілкувавшись з робітниками, порівняти стандарти сервісу та обслуговування в іноземних та українських банках. Як то кажуть – без коментарів.
Репутація ПриватБанку завжди викликала неоднозначну реакцію. Всім відомі хитрощі, за допомогою яких ПриватБанк захоплював частку ринку на початку свого існування. Тоді в Дніпропетровській області видавалися іпотечні кредити під низьку відсоткову ставку. У договорах, які зазвичай клієнти ретельно не вичитують, була прописана якась безглузда умова позики, і якщо клієнт (не знаючи про цю умову) її не виконував – банк забирав майно за невиконання умов договору.
Якщо тоді такі хитрощі можна було пояснити бажанням якнайшвидше захопити ринок, то ситуація, яка склалася в одному з регіональних міських відділень ПриватБанку в цьому році, виходить за рамки логічного. Звісно, за умови, якщо фінансова установа дбає про свою репутацію. В банківських колах давно ходять легенди про стратегію ПриватБанку роздавати кредитні картки усім бажаючим, як мобільні оператори стартові пакети під час акцій. В середньому, кожен клієнт банку є власником трьох пластикових карток.
Цього разу жертвами хитрощів стали лікарі, які звернулися до банку з метою оформлення зарплатної картки. У відділенні банку їм повідомили, що відкрити пластикову картку можна тільки за умови відкриття депозитного рахунку в банку.
Після того, як клієнтам була розрекламована депозитна програма "Сопілочка", вони погодилися з умовами банку та відкрили депозитні рахунки на 600 грн., строком на один рік. По закінченню терміну дії договору клієнти звернулися до банку з проханням повернути кошти. У відповідь, вони отримали 560 грн. з поясненням, що нестаток коштів – це обов’язкові витрати на відкриття рахунку та зберігання коштів. Про відсотки мова взагалі не йшлась. Реальні мотиви банку залишаються невідомими.
Згідно із законом, з депозитних вкладів банк зобов’язаний повернути громадянам суму не меншу, ніж була первинно занесена на рахунок. Незважаючи на це, клієнти у даному випадку не змогли звернутися до суду, бо перед тим як виплатити кошти, банк попросив повернути копії договорів, які клієнти мали на руках.
Дізнавшись про цю історію, автор вирішив особисто звернутися до банку з проханням оформити пластикову картку. У відповідь співробітник банку пояснив, що для того, щоб це зробити, необхідно відкрити депозитний рахунок.
Після нетривалої суперечки щодо абсурдності подібних вимог, співробітник банку майже благав відкрити депозитний рахунок та покласти на нього хоча б 10 грн. І тільки після погроз звернутися зі скаргою до головного офісу, співробітник банку погодився оформити зарплатну картку на звичайних умовах.
Робітники банку застосовують такі хитрощі з однієї простої причини. У банку існує система преміальних, яка нараховується в залежності від кількості залучених працівником клієнтів. Тому логічно пояснити такі дії співробітників ПриватБанку бажанням отримати премію.
Не дивно, що частка на ринку Дніпропетровського банку з початку року зменшується, в той час, як на ринку пластикових карток ПриватБанк ще довго буде залишатися одноосібним лідером. З початку року, в обігу знаходиться вже більше 12 млн. карток ПриватБанку, а наприклад, у найближчого конкурента, "Райффайзен банка Аваль" – лише 5 млн. Як показує практика, залучення клієнта будь-якою ціною разом із некомпетентним персоналом не призводить до позитивних наслідків, і це особливо відбивається на репутації банку.