Черновецький залишить киянам лише свої "біг-морди"
КМДА вирішила запровадити новітні методи боротьби із порушниками закону, вперше застосовані колишнім міністром внутрішніх справ Юрієм Луценком. Наслідуючи "помаранчевого" голову МВС, який викликав корупціонерів на допити через телебачення, КМДА повідомила
Нещодавно КМДА вирішила запровадити новітні методи боротьби із порушниками закону, вперше застосовані колишнім міністром внутрішніх справ Юрієм Луценком.
Наслідуючи "помаранчевого" голову МВС, який викликав корупціонерів на допити через телебачення, КМДА повідомила через свій сайт власників рекламних банерів та вивісок, які нібито встановлені незаконно, про демонтаж останніх.
Тож 12 вересня на сайті мерії було опубліковано перелік 459 об’єктів зовнішньої реклами, які мають бути прибрані з київських вулиць. Адже саме таке рішення, за словами першого заступника мера Дениса Басса, ухвалила нещодавно створена Комісія з питань розміщення реклами, ґрунтуючись на попередніх результатах інвентаризації 50% об’єктів зовнішньої реклами в столиці.
"Було виявлено понад 460 незаконно встановлених рекламних конструкцій, і члени комісії одноголосно ухвалили рішення про їхній демонтаж, - сказав Басс. - Ми проведемо його найближчим часом, як тільки підготуємо розпорядження КМДА".
Також Денис Якович пообіцяв, що до кінця вересня інвентаризацію зовнішньої реклами буде завершено по всьому місті, а на компанії, що встановлюють її з порушенням закону, буде накладено штрафи, за рахунок яких мають покрити збитки міста від демонтажу. Про розмір штрафу мерія поки що нічого не повідомляє, проте Басс зазначив, що демонтаж однієї конструкції коштує близько 1,5 тис. грн.
Про винаходи…
Незважаючи на "демократично-прозору" оболонку всього, що відбувається, експерти вважають, що такі дії мерії більше нагадують якісь сумнівні схеми, ніж відновлення законності.
По-перше, чиновники елементарно порушують процедуру усунення незаконної реклами, що передбачена Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, які затверджує КМУ.
Цей документ передбачає, що коли контролюючі органи, зокрема Головне управління реклами КМДА, знаходять якісь порушення у встановленні зовнішньої реклами, вони мають в першу чергу офіційно повідомити про це власника реклами і вимагати від нього усунення цих порушень.
"Якщо власник погоджується з цими зауваженнями, він має все виправити, якщо ні, то влада має право демонтувати конструкцію, а її власник - звернутися до суду, - говорить голова координаційної ради Асоціації зовнішньої реклами Артем Біденко. – Також мерія має повне право демонтувати рекламу, якщо невідомо, хто її власник".
По-друге, КМДА так і не повідомила, за які саме порушення буде демонтовано банери та решту конструкцій.
За тими ж Типовими правилами, влада може вимагати прибрати рекламу, коли замовник подав свідомо неправдиву інформацію в документах, необхідних для отримання дозволу на розміщення реклами, якщо не встановлений власник рекламної конструкції або порушена техніка безпеки, і нарешті, коли власник реклами не відомий.
Проте Комісія, що ухвалила рішення про демонтаж, не назвала жодного порушення з тих, що було виявлено під час інвентаризації. До того ж, на думку деяких експертів, є всі підстави вважати результати інвентаризації досить сумнівними.
"Половина комісії - це працівники головного управління економіки КМДА, які просто не розуміються на рекламі, також в ній немає жодного представника громадських організацій, - говорить голова Київського відділення Держпідприємництва Володимир Апостолов. – Аналіз результатів інвентаризації проводився лише всередині комісії, про його результати достеменно ніхто не знає, тому компетентність цих висновків, на мій погляд, викликає великі сумніви".
Тому фахівці припускають, така таємничість може бути викликана зовсім не бажанням навести лад в рекламному хазяйстві, а навпаки - перекроїти його за власним бажанням. Експерти сходяться в тому, що цілком можливо, до "чорного" переліку потрапили здебільшого об’єкти "небажаних" для мерії власників.
"За останні рік-півтора в Києві дійсно з’явилося багато великих бігбордів, причому чимала частка саме в той період, коли Київське управління реклами не видавало нових дозволів і навіть не подовжувало їх на розміщення вже встановленої реклами, - говорить Апостолов. – Проте в зазначеному переліку жодного з нових бігбордів немає (адже більшість із них або належить депутатам Київради, або є близькими до керівництва КМДА), всі претензії тільки до банерів та вивісок, дозволи на які, цілком можливо, не подовжували навмисне".
Що говорять оператори
На користь припущень експертів говорять і результати опитування, яке було проведено "ЕП". Значну кількість опитаних журналістами компаній, чиї банери та вивіски попали до переліку на демонтаж, КМДА не повідомляло офіційно про свої наміри щодо їхньої реклами, або ж там про рішення Комісії та перелік геть нічого не знали.
Коментувати такий крок мерії власники реклами також поки що відмовляються, проте деякі впевнені в тому, що розміщають зовнішню рекламу без будь-яких порушень.
"Дозволи на вказані в переліку об’єкти знаходяться у процесі оформлення, - повідомив керівник відділу зв'язків із громадськістю МакДональдз Юкрейн Михайло Шуранов. - Всі необхідні документи заздалегідь подано у відповідні інстанції, але своєчасність видачі дозволів не залежить від компанії".
Тож все говорить про те, що "зачистки", якими погрожує КМДА власникам незаконно встановленої реклами, мають на меті дещо інше, а не наведення ладу в рекламному господарстві.