Українська правда

Паркувальна революція в Києві

КМДА організує недовгий, але цікавий аукціон нечуваної щедрості: з 18 квітня година паркування в Києві буде коштувати 1 грн. Проте тарифи обіцяють підвищити, до того ж ще більше, ніж раніше, після створення міського паркувального підприємства, що перебере

КМДА організує недовгий, але цікавий аукціон нечуваної щедрості. Заступник мера Ірена Кільчицька повідомила, що з 18 квітня платня за годину паркування на всій території Києва становитиме 1 грн.

Проте тарифи обіцяють підвищити, до того ж ще більше, ніж раніше, після створення міського паркувального підприємства, що перебере на себе повноваження та функції районних парксервісів.

Сподівання влади

Зменшенням тарифів столична мерія вирішила покарати паркувальні підприємства за те, що вони приховують свій дохід від міського бюджету.

За словами Кільчицької, останнім часом районні парксервіси так і не збільшили, а, навпаки, зменшили свої відрахування до міського бюджету після того, як тарифи було збільшено для різних підприємств до 3 грн., 6 грн. та 10 грн., в залежності від району.

Кільчицька вкотре пожалілася, що річні надходження від парксервісів, за розрахунками КМДА, мали б складати близько 10 млн грн., а натомість вони в 14 разів менші – 700 тис. грн.

Насолоджуватися одногривневим тарифом київським водіям доведеться недовго. Як повідомила Кільчицька, тарифи знову будуть підняті після того, як замість районних парксервісів почне працювати єдине міське паркувальне підприємство.

За її словами, рішення про його утворення було ухвалене на сесії Київради, і зараз новостворене підприємство вже оформлює права оренди на земельні ділянки, де розташовано районні паркувальні майданчики.

Щодо розмірів майбутніх тарифів, то, за словами Кільчицької, в деяких районах столиці вони будуть перевищувати навіть 10 грн. за годину.

"Як відомо, в місті діє немало приватних структур, що подекуди беруть за відповідну послугу 24 грн. на годину", – говорить Кільчицька.

Заради такої благородної мети КМДА обіцяє подбати про можливість безготівкових розрахунків на парковках (правда, ніхто не уточнює, в якому саме вигляді це буде впроваджуватися) та розширити систему відеоспостереження на автостоянках.

"Наші відеокамери (встановлені біля Бессарабського ринку та на Привокзальній площі) засвідчили, що є доволі відчутна різниця між тим, скільки водії віддають за парковку, і тим, скільки потім надходить до муніципальних скарбниць", – зазначила Кільчицька.

Незнищенна корупція

Про сумнівну ефективність введення відеонагляду на парковках "ЕП" вже писала. Як зазначили майже всі опитані експерти, такі заходи майже ніяк не будуть сприяти усуненню проблем з поповненням міського бюджету за рахунок паркувальних підприємств.

Проте, щодо створення міського паркувального підприємства, фахівці почуваються оптимістично.

"Створення єдиного міського підприємства дозволить в деякій мірі централізувати фінансові потоки, що мають надходити до бюджету, – вважає депутат Київради від СПУ, член постійної комісії з питань транспорту та зв'язку Сергій Батрак. – Така система вже працювала (колишній "Київпарксервіс", який було ліквідовано мером Олександром Омельченком), і вона показала себе не з найгіршої сторони".

Також Батрак вважає, що завдяки створенню міського паркувального підприємства, буде підвищено відповідальність за надходження до міського бюджету доходів від цього бізнесу.

"Буде одна людина, керівник підприємства, який має відповідати за наповнення бюджету за цією статтею, – говорить депутат. – Адже йому не буде на кого перекладати відповідальність, як це роблять зараз чиновники: мовляв, це не ми винуваті, а райони".

Проте сам факт створення єдиного підприємства не вирішить проблеми поповнення бюджету. Очевидно, що без впровадження сучасних електронних систем розрахунків на парковках корупція, що зараз існує в районах, просто переселиться до нової установи.

"Коли більшість платить готівкою, не маючи можливості розрахуватись кредиткою або купити картку (на кшталт проїзного квитка в метро) і розрахуватись нею, зостається безліч можливостей для різноманітних тіньових схем для маніпуляцій з грошима", – вважає консультант Корпорації стратегічного консалтингу "Гардарика" Костянтин Матвієнко.

Як можна судити із попередніх заяв тієї ж Кільчицької, під найпоширенішим видом безготівкових розрахунків КМДА розуміє розрахунки за допомогою мобільного телефона, а також планується зберегти готівкові розрахунки.

Але експерти наполягають на тому, що аби вирішити проблему з прозорістю фінансових потоків паркувальних підприємств, цього замало. На їх думку, найкращим вирішенням проблеми буде повсюдне встановлення паркоматів. А плани на їх встановлення у КМДА досить скромні: найближчим часом їх планується встановити лише декілька десятків.

"Якщо не буде електронного контролю (паркоматів – "ЕП".), ви ніколи не проконтролюєте, скільки грошей заробляє парковка, – говорить Матвієнко. – Коли зберігаються готівкові розрахунки, це як в маршрутці: ви заплатили, не отримавши талончика, через це водій не має звітувати про отримані доходи, і ми тоді не знаємо, чи платить він з цих грошей податки, дорожні збори, тощо".

Що ж до розмірів нових паркувальних тарифів, то в мерії ще не проводили розрахунків. За словами начальника Головного управління з питань цінової політики КМДА Василя Яструбінського, вони будуть встановлені після того, як почне працювати новостворене міське паркувальне підприємство.