"Укртелеком" вирішить свої проблеми за рахунок абонентів
Невідворотне і постійне падіння доходів "Укртелекому" змушує його шукати нові способи втримати їх на колишньому рівні. 14 березня компанія заявила про плани знову підвищити абонентську плату за стаціонарний телефон на 25-70%. До кінця березня "Укртелеком"
Невідворотне і постійне падіння доходів "Укртелекому" змушує його шукати нові способи втримати їх на колишньому рівні. 14 березня компанія заявила про плани знову підвищити абонентську плату за стаціонарний телефон на 25-70%, а також вийти на новий для себе ринок системної інтеграції.
Монополістом бути приємно
Голова правління "Укртелекому" Георгій Дзекон із впевненістю заявив про те, що доходи від надання послуг фіксованого зв'язку компанії будуть продовжувати падати. За рахунок того, що все більше людей надає перевагу мобільному телефону перед фіксованим, доходи "Укртелекому" за минулий рік від міжміських дзвінків упали на 17%, у країни СНД і далекого зарубіжжя – на 6%.
Доступніші тарифи на мобільний зв'язок призвели також до того, що населення почало менше дзвонити з фіксованого телефону на мобільний. В 2-му півріччі 2006 кількість трафіку в цьому напрямку скоротилася на 9%.
Намагаючись утримати свої доходи, "Укртелеком" вирішив довго не думати – вдатися до підвищення абонентської плати за телефон. Торік плата вже підвищувалася на 30-35%, і зараз абоненти платять за телефон від 9 до 22 гривень на місяць.
До кінця березня "Укртелеком" планує направити в Національну комісію з регулювання зв'язку прохання підвищити тарифи ще на 25-50% для міських жителів і на 50-70% для сільських.
У випадку чергового підвищення тарифів до рахунків абонентів може додатися по 5-10 гривень на місяць, що буде приносити компанії, яка обслуговує 10,1 млн. абонентів, додаткових 50-100 млн. гривень на місяць. Зараз середній щомісячний дохід з одного телефону становить 51-52 гривні. У той же час рахунок за телефон становитиме від 14 до 32 гривень на місяць, що змусить багатьох абонентів задуматися над тим, чи потрібний їм телефон за такою ціною.
"Зараз ми надаємо ці послуги нижче собівартості", – пояснив таку необхідність Дзекон.
Хто кого?
Останнє підвищення плати за телефон супроводжувалося жорстким конфліктом із профспілками. Вони блокували запровадження нових тарифів, заявляючи, що спочатку повинні зрости пенсії й зарплати. За допомогою потужного лобіювання "Укртелекому" вдалося зареєструвати тарифи в Мін'юсті і запровадити їх з 1 червня 2006. В результаті за 2-ге півріччя минулого року він зміг збільшити чистий прибуток на 550% і досягти показників фінансового плану.
На думку представників НКРЗ й учасників ринку, цього разу компанії доведеться зіштовхнутися з іще більшою протидією. "Хто ж хоче, щоб підвищували тарифи? З комунальними тарифами яка війна йде!", – говорить голова Асоціації операторів зв'язку Телас Юрій Соловйов.
За його словами, "Укртелекому" треба буде довести, що його тарифи нижче собівартості. Це ускладнюється тим, що дотепер не існує методики розрахунку собівартості таких послуг.
Одночасно, щоб скоротити свої витрати, у наступному році "Укртелеком" почне відмовлятися від таксофонів. Зараз доходи від таксофонів становлять усього 0,2% у загальному обсязі доходів компанії, які торік досягли 7 млрд. 765 млн. гривень. Для беззбитковості цього виду зв'язку планується залишити по всій Україні всього 30 тис. таксофонів. Зараз їх налічується більше 60 тис.
Громіздкий інтегратор?
Крім цього, додатково заробити "Укртелеком" планує за рахунок виходу в нову для себе сферу системної інтеграції. "Ми хочемо продавати послуги в комплексі великим організаціям", – відзначив Дзекон. Крім стаціонарного телефону, клієнтам будуть також надаватися послуги доступу в Інтернет, а в перспективі – і послуги мобільного зв'язку. "Укртелеком" уже встиг реалізувати кілька подібних проектів у банках.
Однак з врахуванням того, що всі додаткові послуги, включаючи широкополосний доступ в Інтернет, дотепер не перевищують 4% у загальному обсязі доходів компанії, можна прогнозувати, що новий вид бізнесу також не займе істотну частку в доходах.
"Системна інтеграція припускає наявність добре мотивованого професійного персоналу. Для цього необхідні додаткові інвестиції. Основною проблемою компанії залишається малоефективна громіздка структура. Тому я не очікую великих успіхів", – говорить аналітик компанії Netton Роман Хіміч.