Українська правда

Стабільність у час змін. Інтерв’ю з директором з корпоративного бізнесу Банку Кредит Дніпро

Стабільність у час змін. Інтерв’ю з директором з корпоративного
бізнесу Банку Кредит Дніпро

Поточний рік став для банківського сектору роком нових стратегічних викликів і можливостей. У цьому динамічному ринку Банк Кредит Дніпро демонструє стабільність і зростання за всіма напрямами діяльності.

"Економічна правда" поспілкувалась із Ігорем Татаренкомдиректором з корпоративного бізнесу Банку Кредит Дніпро, щоб дізнатися про плани в напрямі корпоративного банкінгу, продукти, які мають найбільший попит, та головну мотивацію продовжувати роботу в умовах війни.

– Ігорю, як виглядають показники у 2025 році? В яких секторах корпоративного бізнесу зараз найбільше зростання?

– Традиційно корпоративний бізнес є саме тим двигуном, який забезпечує стабільний розвиток Банку Кредит Дніпро. Зокрема, частка корпоративного бізнесу в кредитному портфелі банку на 01.09.25 складає 80%, в пасивах – 70%.

Якщо говорити про приріст цього року, то найбільше ми зросли в торгівлі (+30%), переробці (+30%) та агросекторі (+25%). Ми працюємо не тільки з великими підприємствами та компаніями, а й з середнім бізнесом. Саме Medium Corporate та Agro демонструють стабільний попит на фінансування.

До речі, коли кажу "торгівля", я маю на увазі дуже широкий спектр асортименту – від нафтопродуктів, побутової техніки, кави та продуктів до автомобілів, агротехніки тощо.

– Розкажіть детальніше про агросектор. Останні роки Банк активно розвивається в цьому напрямі, створюючи конкуренцію великим гравцям.

– Аграрії для нас – це особлива історія. Вони залишаються рушійною силою української економіки навіть у складних воєнних умовах. Стратегічно ми зробили ставку на агросектор ще у 2020 році, і з того моменту наш портфель виріс у 5 разів.

Роки війни показали, що Банк Кредит Дніпро – один з небагатьох банків, який підставив фінансове плече навіть у найжорстокіший 2022 рік. Ми з нашими клієнтами пройшли дуже серйозне випробування війною і зараз фактично працюємо з ними як родина.

Частка аграріїв у корпоративному кредитному портфелі становить 32%. І в наших планах продовжувати приріст як в обсягу портфеля, так і в кількості клієнтів, зокрема і шляхом розширення присутності в західних областях України, де спостерігається активізація підприємницької діяльності та зростання інвестиційної активності за всіма секторами економіки.

– Які продукти зараз мають найбільший попит серед корпоративних клієнтів?

– Потужна експертиза в корпоративному секторі, безумовно, передбачає повний набір продуктів та інструментів для бізнесу, де класичне фінансування залишається базою.

Водночас ми бачимо попит на різноманітні державні програми фінансування: програму державної підтримки "Доступні кредити 5-7-9%", програми державних гарантій, регіональні цільові програми. Крім того, ключовими продуктами для корпоративних клієнтів у 2025 році залишаються факторинг і лізинг, оскільки вони дозволяють бізнесу швидко обертати капітал, оновлювати техніку й обладнання, не відволікаючи значних обсягів власних оборотних коштів.

До речі, лізинг, як продукт на балансі банку, ми запустили наприкінці 2023 року і на кінець 2025 ставимо собі за мету досягти відмітки 1,0 млрд грн лізингового портфеля. На сьогодні він складає 833,0 млн грн.

Також у нашому фокусі – розширення пасивної бази, що забезпечує банку додаткову ліквідність для збільшення обсягів фінансування. На 01.09.25 портфель пасивів банку на 70% складають кошти юридичних осіб, і ми плануємо продовжувати нарощення.

– Улітку будівля головного офісу банку в Києві була зруйнована. Як вдалось швидко налагодити процеси та як це позначилося на роботі з клієнтами?

– Будемо відвертими, руйнування офісу стало для нас викликом, але завдяки екстрено впровадженим заходам за сценарієм плану безперервності бізнесу (Business Continuity Plan – BCP), банк забезпечив 100% стабільне обслуговування клієнтів. Тобто клієнти не відчули жодних перебоїв.

Ба більше, ми отримали сотні дзвінків від наших корпоративних клієнтів. І це не про паніку, а про підтримку. Мабуть, те, що я зараз скажу, прозвучить декілька емоційно, але саме тоді ми відчули справжній теплий зв'язок з клієнтами.

Зараз ми працюємо в новому комфортному офісі, розташованому на вулиці Жилянській, 75, та продовжуємо роботу в штатному режимі.

– Що для вас і вашої команди є головною мотивацією продовжувати роботу в умовах війни?

– За останні п'ять років у нас відбулося поступове оновлення та розширення команди. Сьогодні ми маємо сильний, згуртований колектив – людей, яких об'єднує спільна мета та цінності. Пройшовши разом непростий шлях від лютого 2022 року до сьогодні, ми збудували по-справжньому особливий мікроклімат – це атмосфера взаємної підтримки, довіри й професійності. Цю згуртованість відчувають навіть наші клієнти – вони бачать, що ми працюємо як єдиний злагоджений механізм.

Попереду ще багато задач та викликів, але ми рухаємося вперед і робимо це разом.