Тренд, що зростає
Meest China – поштово-логістичний оператор, що входить до групи компаній Meest і спеціалізується на доставці з Китаю, Японії та Південної Кореї. Компанія працює на цьому ринку вже понад 10 років: має авіа- та морське сполучення, власні склади й представництва в Європі, Азії, Африці.
Як зазначають її представники, баєри – один із ключових сегментів аудиторії: "За останні роки роль таких клієнтів суттєво зросла. Якщо раніше це були поодинокі ентузіасти, то тепер – сформований прошарок малих бізнесів, які активно працюють із Китаєм. Клієнти баєрів очікують отримувати товари швидко, вигідно й без втрати якості. Відповідно, і самі баєри стали більш вимогливими до термінів доставки, прозорості процесів і сервісу".
Діана – якраз одна з таких баєрок, що приєдналася до спільноти останніми роками. Вона згадує: у 2022 році, коли почалося повномасштабне вторгнення, відчула, що треба шукати способи заробляти тут і зараз: "Щоб не бути прив’язаною ні до місця, ні до професії. Щоб мати змогу вже зараз себе забезпечувати, допомагати родині. Бо хто його знає, що буде далі".
Так вона вирішила зробити з баєрства повноцінну професію: витратила останні гроші на курси, експериментувала з тіктоком – і зрештою знайшла перших клієнтів онлайн.
"Паралельно я ходила по гуртожитку і продавала масочки для обличчя. Досі пам’ятаю, як дівчата з мене сміялись, але я не збиралася здаватися і продовжувала", – пригадує дівчина.
Перший значний приріст клієнтів у Діани стався наприкінці 2022 року, коли в Україні почалися блекаути. Дівчина побачила попит на павербанки, зарядні станції, ліхтарі – і вирішила зробити акцент саме на цій продукції: "В Україні це все коштувало вдесятеро або навіть у сто разів більше, тому люди активно робили замовлення".