Побудувати бізнес на доступних товарах з Китаю:
як Meest China допомагає українським баєрам

Побудувати бізнес на доступних товарах з Китаю: як Meest China допомагає українським баєрам
СПЕЦПРОЄКТ
24 червня 2025
В Україні баєрами називають людей, які викуповують товари з-за кордону для клієнтів – переважно одяг, аксесуари, рідше косметику чи товари для дому. Завдяки розвитку міжнародної логістики баєрство останнім часом набуло широкого поширення. Одна з таких баєрок, Діана Білорус, за п’ять років пройшла шлях від підлітки, що замовляла речі для себе, до підприємниці з командою, власним магазином і сотнями учнів.
Діана дізналася про баєрство, коли їй було всього 16 років. Усе почалося з того, що дівчина побачила порівняння цін на китайських маркетплейсах – TaoBao, AliExpress – і в Україні. Вона одразу звернула увагу, що вартість товарів на перших була в кілька разів нижчою, ніж в українських аналогів, іноді – майже вп’ятеро. Тоді в Діани й виникла ідея: спробувати самостійно замовити й доставити товари додому.
"На той час експертів у цій темі майже не було, тому я збирала інформацію по всьому інтернету, аби зробити своє перше замовлення – і так натрапила на Meest China. Чесно скажу: самостійно розібратися було складнувато й страшнувато. Але я ризикнула й зробила перше замовлення", – розповідає Діана.
На здивування дівчини, все – сумочка за 50 грн і футболка за 20 грн – приїхало досить швидко: "Це насправді перевернуло тоді мій світ, бо товар був точнісінько як на картинці".

Тренд, що зростає

Meest China – поштово-логістичний оператор, що входить до групи компаній Meest і спеціалізується на доставці з Китаю, Японії та Південної Кореї. Компанія працює на цьому ринку вже понад 10 років: має авіа- та морське сполучення, власні склади й представництва в Європі, Азії, Африці.
Як зазначають її представники, баєри – один із ключових сегментів аудиторії: "За останні роки роль таких клієнтів суттєво зросла. Якщо раніше це були поодинокі ентузіасти, то тепер – сформований прошарок малих бізнесів, які активно працюють із Китаєм. Клієнти баєрів очікують отримувати товари швидко, вигідно й без втрати якості. Відповідно, і самі баєри стали більш вимогливими до термінів доставки, прозорості процесів і сервісу".
Діана – якраз одна з таких баєрок, що приєдналася до спільноти останніми роками. Вона згадує: у 2022 році, коли почалося повномасштабне вторгнення, відчула, що треба шукати способи заробляти тут і зараз: "Щоб не бути прив’язаною ні до місця, ні до професії. Щоб мати змогу вже зараз себе забезпечувати, допомагати родині. Бо хто його знає, що буде далі".
Так вона вирішила зробити з баєрства повноцінну професію: витратила останні гроші на курси, експериментувала з тіктоком – і зрештою знайшла перших клієнтів онлайн.
"Паралельно я ходила по гуртожитку і продавала масочки для обличчя. Досі пам’ятаю, як дівчата з мене сміялись, але я не збиралася здаватися і продовжувала", – пригадує дівчина.
Перший значний приріст клієнтів у Діани стався наприкінці 2022 року, коли в Україні почалися блекаути. Дівчина побачила попит на павербанки, зарядні станції, ліхтарі – і вирішила зробити акцент саме на цій продукції: "В Україні це все коштувало вдесятеро або навіть у сто разів більше, тому люди активно робили замовлення"

Більше, ніж перевізник

У Meest China зазначають, що торгівля з Китаєм має свої виклики – особливо для тих, хто працює без посередників. Найпоширеніші ризики для баєрів – це якість товару, надійність постачальника, ціна закупівлі та швидкість доставки: "Не всі продавці добросовісні: трапляються шахраї, які беруть оплату й не надсилають товар або надсилають неякісний. До цього додається мовний бар’єр – більшість продавців спілкуються лише китайською. У таких умовах кожна помилка може коштувати дорого".
Розуміючи ці виклики, компанія пропонує додаткові рішення. За останні роки Meest China трансформувалася з простого перевізника на повноцінний сервіс взаємодії з місцевими продавцями – з власною інфраструктурою, командою та розумінням ринку й менталітету: "Ми допомагаємо баєрам знаходити та перевіряти постачальників, узгоджуємо з ними умови співпраці, вартість продукції, а подекуди навіть домовляємося про знижки".
1
Одна з головних переваг Meest China – наявність власного складу в Гуанчжоу площею 10 000 м², який служить основним логістичним хабом для клієнтів. Тут товари зберігаються, перевіряються на відповідність, консолідуються перед відправленням та за потреби переупаковуються.
Для баєрів, зокрема й для Діани, це – одна з ключових переваг. Послуга дає змогу замовляти товари з різних платформ і постачальників, об’єднувати їх в одну посилку, економити на доставці та контролювати всі відправлення в одному особистому кабінеті. Це суттєво спрощує логістику та зменшує кількість втрат або помилок на етапі доставки. "Знаю історії інших баєрів, які наймають окремих людей, аби ті викупали товари й надсилали їх – це багато зайвої роботи й суттєве зростання ризиків", – зазначає Діана.
Наявність власного складу відкриває додаткові можливості. Зокрема, Meest China пропонує послугу викупу: коли баєр обирає товар на маркетплейсі, йому достатньо лише надіслати посилання – далі компанія бере все на себе. Замовлення оформлюють, викупляють, доставляють на склад, перевіряють якість і лише після погодження з клієнтом відправляють адресату.
2
Для контролю якості товару – одного з ключових ризиків у роботі баєра – Meest China пропонує послугу фотоперевірки. Вона дозволяє впевнитися в якості товару ще до відправлення. За словами Діани, ця послуга особливо цінна при співпраці з новими постачальниками: "А ще фотоперевірка рятує, коли я замовляю дорогий брендовий товар. Бо якщо щось піде не так – відповідати доведеться мені. Завдяки цьому можна уникнути неприємних ситуацій, знизити кількість повернень і скарг від клієнтів".
3
Крім того, Meest China дозволяє отримувати товари від різних постачальників, а далі надсилати їх різними способами – авіа- або морським транспортом. Для кожного замовлення можна індивідуально обрати логістику: об’єднати кілька посилок в одну або, навпаки, розділити їх і для кожної визначити тип доставки.
"У такий спосіб я можу частину товарів надсилати на склад, а частину – напряму клієнтам, навіть за кордон. Ця функція стала незамінною, коли я почала масштабуватися і працювати з кількома каналами збуту одночасно", – розповідає Діана.
4
Зрештою, баєри мають повний контроль над усіма процесами через особистий кабінет сервісу. По-перше, тут доступні всі базові функції: створення товарів, керування посилками, оплата доставки.
По-друге, також можна переглянути витрати за кожним замовленням, вагу посилок і строки доставки. Для тих, хто купує товари для клієнтів, це інструмент для контролю логістики й планування фінансів.

Індивідуальний підхід

За три роки активної роботи Діана перетворила хобі на повноцінну справу. Зараз дівчина має онлайн-магазин з асортиментом, а також працює під замовлення. У команді баєрки – чотири людини, які займаються спілкуванням з клієнтами, замовленнями та соцмережами. 
Зараз Діана працює переважно з одягом, часто – з брендовими речами. У місяць має від 100 до 200 клієнтів, для яких вона викуповує товару на 200–400 кг. 
Для таких успішних баєрів Meest China пропонує гнучке ціноутворення: в межах програми лояльності компанія знижує тарифи залежно від обсягів замовлень. Крім того, за кожним активним клієнтом (замовлення від 70 кг на місяць) закріплюється особистий менеджер. Це дозволяє вести комунікацію з однією людиною, вибудовувати довіру та налагоджувати персональний контакт – коли менеджер знає всі нюанси бізнесу клієнта й може бути максимально ефективним помічником.
"Це справді вигідний підхід. Завдяки програмі лояльності я можу суттєво економити на доставці й масштабувати бізнес без страху впертися в стелю", – підкреслює Діана.

Розширення на Азію

Плани щодо розвитку власної справи у Діани амбітні. Окрім безпосередньо баєрства, вона готується відкрити свій перший офлайн-магазин – як для збільшення продажів, так і для підвищення впізнаваності бренду. Паралельно активно розвиває освітній напрям: навчає всіх охочих особливостям торгівлі з Китаєм.
Ще один важливий тренд – розширення роботи на інші країни Азії, зокрема на Корею та Японію. Попит на товари звідти – особливо одяг, косметику й продукцію для дому – в Україні постійно зростає, і Діана прагне задовольнити й цей запит.
У Meest China підтверджують: інтерес до нових азійських ринків, зокрема корейського та японського, відчутно підвищився. Саме тому компанія поступово розширює свої послуги й на ці країни: "Крім того, ми бачимо, що багато баєрів починають працювати не лише з одягом, взуттям та аксесуарами, а й з декором, текстилем, посудом, косметикою, beauty-гаджетами, товарами для домашніх улюбленців. Загалом кількість ніш, у яких працюють наші клієнти, постійно зростає – і ми до цього адаптовуємося", – зазначають у компанії.