Nestlé запустила першу виробничу лінію на новій фабриці на Волині.

Регіон стане харчовим хабом компанії в Україні
Спецпроєкт
12 грудня 2025
Nestlé стала першою великою міжнародною компанією, яка "розморозила" інвестиції в Україну після початку повномасштабної війни. Тоді як у 2022 році більшість бізнес-процесів в країні були поставлені на паузу, компанія ухвалила рішення інвестувати в нове виробництво.
У грудні 2022-го було ініційоване будівництво нової фабрики в селі Смолигів на Волині. Насправді цей проєкт був запланований кількома роками раніше. Разом із наявною фабрикою в сусідньому Торчині нове виробництво мало б сформувати потужний харчовий хаб із фокусом на експорт. Але реалізацію тимчасово відклали через недостатній попит. Те, що до ідеї повернулися під час війни, свідчило про впевненість компанії в тому, що країна вистоїть.
У 2025 році, всього за 30 місяців після ухвалення інвестиційного рішення, підприємство запрацювало. Особливістю є те, що підприємство виросло з нуля – це було першим подібним досвідом для компанії в Україні. Стартова виробнича лінія вже введена в експлуатацію. Це вже понад 300 робочих місць із конкурентною заробітною платнею, суттєвий внесок у бюджет через сплату податків та стартовий майданчик для подальшого розширення виробництва.
У спецпроєкті Nestlé та "Економічної правди" розповідаємо, як компанія прийшла до рішення інвестувати в умовах війни, як працюватиме нова фабрика та яку роль вона відіграватиме в економіці регіону.

Від "зеленого майданчика" до сучасного виробництва

Історія Nestlé в Україні нараховує понад 30 років – з 1994-го, коли було відкрито локальне представництво компанії. До початку повномасштабної війни компанія встигла заснувати ТОВ "Нестле Україна", відкрити великий сервісний центр у Львові, а також придбати в управління три фабрики. Йдеться про підприємство "Волиньхолдінг" (ТМ "Торчин"), ТОВ "Техноком", що виробляє продукти швидкого приготування під ТМ "Мівіна", а також ЗАТ "Львівська кондитерська фабрика "Світоч". Все це були вагомі проєкти, які продовжують розвиватися. Окрім початкових вкладень, кожна з фабрик щорічно отримує близько 20 млн євро інвестицій.
Але досвіду побудови об’єкта з нуля компанія в Україні не мала, хоча про такий варіант думали вже протягом кількох років. Ідея створення продовольчого виробничого хабу в Україні була вперше представлена у 2019 році під час презентації довгострокового плану зобов’язань Nestlé перед керівництвом зони Європи. Та тоді ринок і бізнесові умови для розширення виробництва вермішелі ще не були достатньо сприятливими. Це показували дослідження, проведені компанією, щоб зрозуміти динаміку та потенціал категорії.
"У 2022 році ситуація змінилася. Попит на вермішель стрімко зростав, тренд був очевидним, і нам потрібно було розширювати виробничі потужності, щоб відповідати цим очікуванням. Саме тоді Nestlé стала першою транснаціональною компанією, яка, попри повномасштабну війну, оголосила про нові інвестиції в Україну. Це рішення було продиктоване не лише економічними чинниками, а й нашою вірою в український ринок та важливістю підтримати розвиток країни у критичний момент", – розповідають у компанії.
Нове підприємство вирішили розмістити на Волині. Це було стратегічне рішення, продиктоване наявністю вже налагодженої логістики. Оскільки у Волинській області вже працювала фабрика в Торчині, розташування нової фабрики неподалік у Смолигові розглядалося як нагода створити ефективну систему виробництва й постачання. Це відкривало можливості для оптимізації внутрішніх процесів і забезпечення зручної логістики для експорту продукції на європейські ринки. Ну а те, що нову фабрику відкрили саме на території України, мало частково символічне значення.
"Для Nestlé це було ще й етичне рішення: залишитися в Україні, підтримати економіку країни в критичний час і продемонструвати відданість українському ринку. Запуск виробництва в Україні став сильним сигналом для суспільства й бізнес-спільноти", – відзначають у Nestlé.
Нове підприємство запрацювало в червні 2025 року. Створення фабрики затягнуло на понад 42 млн євро інвестицій (компанія називає цифру у 40 млн швейцарських франків). Очікується, що виробнича потужність першої лінії дозволить компанії виробити 5000 тонн вермішелі до кінця 2025 року. А протягом 2026-го та 2027-го років буде реалізовано розширення потужностей.
"Сьогодні ми маємо потужне поєднання: виробничі компетенції, експертизу наших людей, можливість синергії між фабриками – у Харкові та на Волині. Харківська фабрика продовжує працювати, і ми цінуємо майстерність її команди. Найкращі фахівці долучаються до розвитку фабрики у Смолигові, передають свій досвід і допомагають нам зберігати високі стандарти виробництва", – розповідають у компанії.

Інноваційне виробництво вермішелі

На перший погляд здається, що виробництво вермішелі є досить простим і усталеним процесом, в який важко додати інновації. Але нова фабрика на Волині доводить, що це не так.
По-перше, на підприємстві запроваджена повна, 100-відсоткова автоматизація – виробничі процеси організовані так, що оператори взаємодіють із машинами, але не контактують безпосередньо з продуктом.
"Це означає максимальний рівень безпеки та стабільної якості, адже всі процеси постійно моніторяться та контролюються. Людська роль полягає не у фізичній роботі з продуктом, а у професійних знаннях і вмінні керувати обладнанням", – наголошують у компанії та додають, що такий підхід був впроваджений з орієнтацією на майбутнє.
По-друге, підприємство може похвалитися продуманим енергозабезпеченням, яке вирішує одразу кілька задач: підвищує стійкість підприємства під час обстрілів української енергетики, а також забезпечує загальну енергоефективність та зниження вуглецевого сліду у виробництві. На фабриці встановлено сонячні електростанції потужністю 1300 кВт, вони в середньому покривають близько 20% потреб фабрики в електроенергії залежно від погодних умов. У сонячні ж дні електроенергії, що надходить від сонячних панелей, повністю вистачає для роботи фабрики.
А по-третє, продукція створюється на виробництві, не залишаючи відходів, що потрапляють у навколишнє середовище. Водночас пакування вермішелі "Мівіна", яке виготовляється на фабриці, створене з урахуванням можливостей подальшої переробки. Це дозволяє зменшити навантаження на довкілля як для самого виробництва, так і для споживачів продукції.
Реалії війни спонукали Nestlé подбати про ще одну інноваційну складову фабрики – облаштування найсучаснішого підземного укриття. Цей об’єкт є унікальним для Волині. Разом з тим, запевняють у компанії, всі фабрики обладнані безпековими спорудами, адже збереження життя та здоров’я працівників є пріоритетом.

Як підприємство вплине на розвиток регіонів

Новий економічний імпульс для Волині – перше, що спадає на думку у зв’язку із відкриттям нової фабрики. Це й поповнення локального бюджету, і розвиток місцевої громади, й інтеграція передового виробничого досвіду в регіоні, і нові робочі місця, яких конче потребує область, ставши, окрім всього іншого, домівкою для тисяч українців, що були змушені тікати із наближених до фронту міст та сіл.
Наразі волиняни вже отримали близько 300 нових робочих місць, і ця цифра зростатиме в майбутньому. Разом із наявною фабрикою в сусідньому Торчині на сьогодні очікується, що новий продовольчий хаб забезпечить робочі місця для 1500 осіб у Волинській області.
"Компанія Nestlé працює в Україні 30 років і вже має значне виробництво у Волинській області – фабрику з виробництва кетчупів та соусів під маркою «Торчин» та дистрибуційний центр. Вже під час (повномасштабної. – Ред.) війни компанія здійснила ще один великий інвестиційний проєкт, що має стати потужним сигналом для усіх інвесторів – Україна відновлюється, розвивається та підтримує великих виробників. Крім цього, запуск нового виробництва стимулює розвиток місцевої громади та створює додаткові робочі місця та нові економічні можливості для жителів нашої області", – сказав голова Волинської ОВА Іван Рудницький.
Та нове підприємство сприятиме не лише розвитку Волинської області, але й дозволить збільшити внесок Nestlé в економіку України, який протягом минулих 10 років сягнув понад 100 млн євро. Свою роль у цьому зіграє експортна орієнтація виробництва. Основними споживачами продукції нової фабрики стануть країни ЄС: 75% об’ємів виробництва експортуватиметься на європейські ринки під брендом Maggi.
"Це дозволить нам забезпечити безперебійне постачання для задоволення потреб європейських споживачів у високоякісній вермішелі. Це є вагомим внеском у розвиток ринку вермішелі в Європі, тоді як розширення виробництва зміцнить позиції Nestlé на ринку", – розповідають у компанії.

У вермішелі – лише українські складники

Окрім переваг, які вбачаються безпосередньо у виробництві, нова фабрика підтримує також українських фермерів. Як зазначають у Nestlé, ключовими інгредієнтами для виробництва вермішелі є пшениця та соняшникова олія українського походження.
"Це перший великий бренд, який не використовує пальмову олію в процесі виробництва вермішелі, натомість ми використовуємо тільки українську високоолеїнову олію високої якості. 75% сировини для виробництва надходить від місцевих постачальників в Україні. У виробництві вермішелі використовується тільки українське борошно й соняшникова олія високої якості", – відзначає компанія.
Підтримка українських фермерів полягає не лише безпосередньо у співпраці з ними. Компанія прагне покращувати сільськогосподарські практики в регіонах постачання, допомагаючи фермерам отримувати доступ до сучасних технологій та підтримуючи їх у покритті витрат. В Україні, зокрема, акцент зроблений на регенеративне сільське господарство, що дозволяє зменшити викиди парникових газів і таким чином зробити внесок у боротьбу зі змінами клімату. У сфері регенеративного сільського господарства Nestlé вже співпрацює з великим українським агрохолдингом, який є постачальником цукру для всіх фабрик Nestlé в Україні та Болгарії, та планує розширення таких партнерств.
© 2005-2025, Економічна правда.

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Економічну правду".

"Всі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна". Назва агентства "Інтерфакс-Україна" при цьому має бути оформлена як гіперпосилання.

Матеріали з плашкою PROMOTED та НОВИНИ КОМПАНІЙ є рекламними та публікуються на правах реклами. Редакція може не поділяти погляди, які в них промотуються.

Матеріали з плашкою СПЕЦПРОЄКТ та ЗА ПІДТРИМКИ також є рекламними, проте редакція бере участь у підготовці цього контенту і поділяє думки, висловлені у цих матеріалах.

Редакція не несе відповідальності за факти та оціночні судження, оприлюднені у рекламних матеріалах. Згідно з українським законодавством відповідальність за зміст реклами несе рекламодавець.