Коли команда інжиніринго-консалтингової компанії
Engineering Corp. у квітні 2022 року долучилася до відновлення зруйнованого мосту в Стоянці, стояла задача знайти такі рішення, які б дозволили запустити повноцінний рух до Києва у найстисліші терміни. Виклик не з простих. У звичайних умовах реалізація такого проєкту зайняла б не менше ніж рік на проєктування та близько двох років на безпосередньо будівництво.
Та завдяки тому, що будівництво відбувалося одночасно із проєктуванням під супроводом фахівців з інженерного консалтингу, проєкт вдалося повністю виконати всього за 21 місяць.
Швидко розглянувши кілька варіантів відбудови мосту, фахівці обрали оптимальний щодо часових затрат і доступності матеріалів. Робота пішла, без перебільшення, ударними темпами. Підрядники працювали у дві зміни. Вже менш ніж за два місяці було відновлено рух тимчасовим мостом на лівому проїзді по новозбудованих конструкціях. У листопаді 2022 року було запущено повноцінний рух правою стороною, а у вересні 2023 року вже відкрили рух лівим переїздом. Так, від початку реалізації й до повного відновлення руху пройшло менше ніж півтора року.
Проєктом завідував керівник київського офісу Engineering Corp. Віктор Собчук. Він пригадує, що довкола відновлення мосту в Стоянці зібралися всі професіонали будівельної галузі. Команда
Engineering Corp. долучилася в ролі інженера-консультанта проєкту.
"Так вийшло, що більша частина об’єктів, якими займалася наша компанія в період з 2022 по 2023 роки, це були зруйновані мости. Один з таких великих об’єктів – «ворота» до Києва, міст у Стоянці; ще один аналогічний об’єкт – міст у Чернігові, що розділяв «дорогу життя» і в’їзд до міста. У нас стояла задача швидко відновити транспортне сполучення між містами, а отже, максимально пришвидшити процеси проєктування і безпосередньо будівництва мостів", – розповідає фахівець.
Від швидкості відновлення головних транспортних артерій півночі країни залежав не лише повноцінний рух цивільного транспорту. Також потрібно було пропускати військову техніку, що брала участь у подальшій обороні країни. На швидке відновлення даного об’єкту існував величезний запит суспільства.
"Першими, хто зробив обстеження зруйнованої споруди, були ДП НІРІ (Державне підприємство «Національний інститут розвитку інфраструктури» – ред.). І далі вже, після звіту з обстеження, були залучені проєктувальники, які в короткий час розробили проєкт. Уже на стадії реалізації долучилися й ми.
Для чого потрібен інженер-консультант? Зазвичай між проєктувальниками та будівельниками виникають спірні питання. Одні – теоретики, інші – практики, доки вони все узгоджують – це може досить суттєво затягувати проєкт. А можливості довго розв’язувати якісь питання не було. І наша задача – налагодити взаєморозуміння між проєктувальником, підрядником та замовником.
Як це робимо ми? У нас є досвід, зокрема міжнародних проєктів. Тож ми відійшли від класичної схеми реалізації проєктів. Філософія нашої компанії полягає в тому, щоб під розв’язання кожної проблеми був виділений дедлайн, щоб все це вирішувалося без багатогодинних нарад – це максимум технічних рішень без зайвих емоцій", – розповідає Віктор Собчук.
Існує міф, що інженер-консультант – це одна людина, яка займається суто технічним наглядом. Та насправді це ціла команда людей, яка виконує дуже великий функціонал і комплексно супроводжує проєкт, допомагаючи оминати гострі кути й оптимізувати процеси під час реалізації.
"У роботі над даним проєктом брали участь сертифікований інженер-консультант, який має відповідний досвід, технічний нагляд, що входить у групу інженера-консультанта, кошторисники, які в пришвидшеному темпі та із розумінням специфіки роботи опрацьовували кошторисну частину проєкту, і наш проєктний офіс. У тих темпах, в яких ми працювали, та з тією швидкістю ухвалення рішень наші фахівці з проєктування були необхідні. Проєкт був проаналізований на різному програмному забезпеченні", – каже Віктор Собчук.