Українська правда

"Дехто думає, що нове авто завжди буде з повним баком!": механік Volvo розкриває секрети роботи

Дехто думає, що нове авто завжди буде з повним баком!: механік Volvo розкриває секрети роботи

Автомобіль у сучасному світі — важлива частина лайфстайлу людини, яка активно пересувається містом, країною або виїжджає за її межі. Однак у вирі подій та у високому темпі життя ми можемо забувати, що за власною автівкою потрібно постійно доглядати.

Так і хочеться, щоб усе відбувалося і лагодилося саме. На щастя, сучасні авто можуть нагадувати про необхідність проходження ТО чи сигналізувати, коли щось не так.

Про те, як усе відбувається та як працюють сучасні механіки, ЕП дізналася, завітавши до офіційного сервісу Volvo.

Кожному автомобілісту відомо, що довгим вибором автомобіля та його придбанням усе не закінчується, адже є ще технічне обслуговування.

У цьому випадку можна звернутися до так званих сірих СТО, а можна знайти майстра в офіційному дилерському центрі. Чому краще не ризикувати з неофіційним сервісом, ми вже пояснювали, а тепер розповімо про професію механіка. 

 

У Volvo такі спеціалісти називаються PST – Personal Service Technician, у перекладі – персональний механік. Щоб дізнатися про все з перших вуст, ми поговорили з одним із них – Артемом Шелестом.

Він порівнює свою роботу з професією лікаря: "Ми не тільки "лікуємо" ваше авто за потреби, а й відповідаємо за життя та здоров'я людей – власників автомобілів та інших учасників дорожнього руху".

Відповідальне ставлення до роботи автомеханіка в Артема з дитинства. Він розповідає, що ще тоді змайстрував собі велосипед з металобрухту, а після школи вирішив, що хоче присвятити своє життя роботі з автомобілями.

Артем отримав профільну освіту і вже 13 років "лікує" автомобілі. Зокрема, понад вісім місяців працює у Volvo.

 

Як працює PST

Ми вже знайомили вас з основними принципами роботи Personal Service Technician. Персональні майстри, яких у, наприклад, "Volvo Car - Київ  Аеропорт" четверо, працюють у парах.

За словами Артема, жодної ієрархії в цих дуетах немає. Механіки працюють на рівних, а на пари їх поділено для зручності та швидкого обслуговування клієнтів.

Наприклад, якщо потік автомобілів протягом дня великий, один з майстрів оформляє документи та віддає полагоджену автівку клієнтові, а другий механік тимчасом приймає на ремонт наступне авто.

Робочий день у PST нормований, з 9-ї до 18-ї. За цей час зазвичай проходять п'ять-десять автомобілів. Це до того, що багато хто досі вважає, начебто офіційний сервіс – це кілометрові черги, і "віконця" ніколи немає. 

 

Персональні механіки Volvo працюють і з гарантійними, і з негарантійними випадками. Крім того, в офіційному дилерському центрі можна пройти планове ТО або зробити профілактичний огляд автівки.

Відчутна перевага офіційного дилерського центру – повна гарантія на деталі та роботу майстра. Якщо після ремонту будуть помічені вади, усе перероблять безкоштовно або запропонують інший варіант компенсації.

Як вирішують проблеми

Усі персональні механіки ввічливо пояснюють, як і що потрібно робити в кожному конкретному випадку. Оскільки вони і спілкуються з клієнтами, і ремонтують авто, усе відбувається швидко і без непорозумінь.

Один з критеріїв відбору PST – неконфліктність, тому спеціаліст не буде вступати з вами в непотрібну полеміку та сперечатися. Це майже унеможливлює конфлікти між механіками в тандемі.

Як зрозуміти, що час прямувати до сервісу

Люди звертаються з різними проблемами, тож виокремити певну тенденцію складно. Головне, на що треба звертати увагу, – це стук та інші нові звуки: шум, "плямкання", хрускіт чи скрегіт. У цьому випадку слід одразу прямувати до сервісу.

Якщо ви чуєте щось незвичне під час руху чи при гальмуванні авто, треба поспішати на огляд. Це як з незвичними відчуттями в організмі, коли ви точно знаєте, що треба йти до терапевта.

 

З розумними Volvo таке трапляється рідко: механічні поломки серед більш-менш нових моделей не поширені, тому найпопулярніша послуга серед власників Volvo – планове ТО.

Серед інших поширених послуг – шиномонтаж, тонування, заміна колодок, обслуговування системи кондиціювання або пошук точкових несправностей.

У більш запущеному стані зазвичай приїжджають автомобілі старших моделей, проте майстри беруться і за найскладніші випадки. За словами Артема, вирішується кожна проблема, просто на деякі потрібно більше часу.

Про унікальність

Як і будь-яка інша людина, яка любить свою роботу, Артем Шелест має чим похвалитися: він став першим механіком в Україні, який полагодив нову модель Ford Focus RS.

Перша в країні автівка цієї моделі була представлена на тест-драйві. Там вона не витримала великого потоку охочих узяти участь у тесті, які часто відверто "знущаються" з авто, і просто вийшла з ладу.

За словами Артема, через брак інформації ситуація була дуже складною, тому майже все довелося робити інтуїтивно.

Про курйози

Робота автомеханіка – не завжди складні випадки та довгі ремонтні роботи.

Артем розповідає, що інколи люди звертаються з дуже банальними запитаннями. Доводиться розповідати про заміну рідини для омивання вікон, про рівень мастила і навіть про правила заправки пальним.

 

Артем cміється: "Іноді після купівлі люди забувають заправляти авто, бо думають, що воно завжди буде з повним баком! Це поодинокі випадки, спричинені втомою чи неуважністю, а ми допоможемо, навіть якщо до нас завітають з такою проблемою".

Таких випадків стає все менше: навіть якщо власник авто лінується читати інструкцію, багато інформації можна знайти в інтернеті.

Значно полегшують життя і самі автомобілі: вони настільки розумні, що можуть записатися на планове ТО. Програмне забезпечення відстежить, що час пройти обслуговування, і нагадає про необхідність записати машину на ТО в зручний час.

 

Правила догляду за авто "Зроби сам"

Власники Volvo – зазвичай дуже відповідальні автомобілісти, тому дотримуються таких простих правил догляду за авто.

1. Прибирання. Елементарне прибирання салону – це комфорт для вас і для вашої машини. Того ж потребує і кузов автівки.

2. Якісні матеріали. Аби ваше авто не потребувало незапланованого "лікування", не варто заощаджувати на його "годуванні". Якісні пальне, мастило та омивач – це необхідність.

3. Турбота і відповідальність. Щоб стовідсотково бути впевненим в автомобілі, важливо не забувати про планові техогляди: раз на рік або раз на 20 тис км залежно від того, яка подія станеться першою. Проходити ТО, звісно, треба в офіційних дилерських центрах, бо "сірий" сервіс у кінцевому підсумку коштуватиме дорожче.

Отже, якщо ви вже власник автомобіля Volvo або тільки плануєте його придбати, потурбуйтеся і про вибір свого PST. Він завжди знатиме, як допомогти вашій автівці і полегшити вам життя.

Детальніше про послуги, гарантійні умови та переваги офіційного сервісу – на офіційному сайті Volvo.

Авторка: Ксенія Карпова

Фото: Дмитро Ларін