Чорна п’ятниця 2025:

як купувати зручно й вигідно
Спецпроєкт
24 листопада 2025
Незабаром стартує новий масштабний сезон знижок і розпродажів. Чорна п’ятниця давно перестала бути лише одним днем вигідних покупок. Тепер це велика кампанія, що триває тижнями, а подекуди й місяцями: додайте сюди розпродажі до Дня подяки (актуально для США) і Кіберпонеділок, що настає одразу після, і отримаєте безперервний марафон акцій.
Зорієнтуватися серед тисяч пропозицій – складно. Тому разом із сервісом доставки покупок з інтернет-магазинів Європи, США та Канади Meest Shopping розповідаємо, як знайти найкращі знижки й не витратити зайвого.

Масштабний сезон розпродажів

За останні роки Чорна п’ятниця б’є всі рекорди. Лише торік покупці в усьому світі витратили майже $75,5 млрд, а в Україні – мільярди гривень. У топі продажів: одяг, електроніка, засоби догляду й товари для дому. Водночас асортимент акційних пропозицій постійно розширюється – в останні роки дедалі більше знижок пропонують на туристичні товари, продукти для здоров’я, нішеві підписки та сервіси.
Однак такий великий попит має й зворотний бік. Щороку восени активізуються шахраї, а недобросовісні бренди просувають фіктивні знижки. За статистикою, кожна п’ята пропозиція – спекулятивна (ціна товару під час Чорної п’ятниці навіть вища, ніж в інший період), а кожна десята – повністю фейкова.
Утім, більшість акцій у закордонних інтернет-магазинах все-таки реальні, завдяки чому під час Чорної п’ятниці можна суттєво зекономити.
28%
становив середній розмір знижки під час Чорної п’ятниці у 2024 році*
*статистика Salesforce по ринку США
Щоб не витратити половину зарплати на непотрібні речі, до покупок у цей період треба підходити усвідомлено. Головне – розуміти, які товари потрібні, де їх шукати і як отримати покупку найвигідніше.

Підготовка – ключ до успішного шопінгу

Головне правило шопінгу, особливо під час Чорної п’ятниці, – завчасно створити список. Він допоможе уникнути занадто імпульсивних покупок і зайвих витрат, тож будете "полювати" на речі, що дійсно потрібні. Крім того, такий список дозволить відстежити ціни заздалегідь і надалі розуміти, чи є конкретна пропозиція справді вигідною.
Кожна покупка має проходити свій стоп-контроль – особливо під час спонтанного шопінгу, характерного для Чорної пʼятниці. Тому друге правило – визначити чіткий бюджет і не виходити за його межі за жодних обставин. Це допоможе загалом спрогнозувати витрати на місяць, а головне – тримати себе в тонусі під час акційної лихоманки. Водночас можна відкласти трохи грошей саме для імпульсивних покупок, щоб залишити місце й для приємних сюрпризів.
9 з 10
британців зізналися, що витратили більше, ніж планували під час Чорної п’ятниці*
*дані банку Starling
Ще один важливий момент – покупки в кредит і оплата частинами. Такий формат нині вкрай популярний: за даними Adobe, лише минулого року під час святкового сезону (листопад – грудень) покупці витратили $18,2 млрд кредитних коштів. Можливість купити зараз, а заплатити потім видається привабливою, проте зрештою варто не забувати, що це звичайний борг. Якщо й користуватися нею, то розумно – із чітким планом виплат, а в ідеалі краще уникати такого взагалі.
До речі, розпродажі часто стартують завчасно, тому свою Чорну п’ятницю можна почати ще до офіційних стартів і гучних анонсів. Торік великі майданчики, зокрема Amazon, почали масштабні акції вже в середині листопада. Тож можна перевірити ціни в закордонних онлайн-магазинах та на маркетплейсах, які зібрав у спеціальному блозі Meest Shopping, щоб спіймати найкращі пропозиції ще до пікового ажіотажу.
Щоб отримати товари з іноземних інтернет-магазинів, можна скористатися сервісом Meest Shopping. Він доставляє покупки в Україну з 12 країн – США, Канади, Великої Британії, Німеччини, Іспанії, Італії, Франції, Португалії, Туреччини, Польщі, Чехії та Греції.
Отримати товари можна з найпопулярніших майданчиків: Amazon, H&M, Zara, Allegro, Nike, Adidas та багатьох інших. Загалом сервіс охоплює понад 900 інтернет-магазинів, повний перелік можна переглянути на сайті Meest Shopping.

Більше товарів, більше знижок

Головна вигода онлайн-шопінгу – у можливості купувати без кордонів. З Meest Shopping, наприклад, можна замовляти товари навіть із тих американських, канадських та європейських сайтів, що не мають прямої доставки в Україну. Це передбачає одразу кілька переваг.
По-перше, ціни за кордоном часто нижчі, ніж на аналогічні товари в Україні – і не лише під час розпродажів. Базова вартість товарів в іноземних магазинах може бути вдвічі меншою, особливо коли йдеться про одяг чи побутову техніку. Навіть з урахуванням доставки фінальна ціна залишається доступнішою.
По-друге, західні маркетплейси – Amazon, eBay, ASOS, Allegro та інші – пропонують значно ширший вибір товарів, ніж більшість локальних магазинів. Можна придбати бренди й моделі, яких немає в Україні, а також знайти більше привабливих пропозицій.
Як отримати товари із закордонних онлайн-магазинів в Україні разом з Meest Shopping
крок 1
Створіть обліковий запис на сайті Meest Shopping або завантажте мобільний застосунок myMeest Shopping (iOS або Android).
крок 2
Зареєструйтеся на сайті магазину, в якому плануєте зробити покупку, оберіть бажаний товар та додайте його в кошик для початку оформлення замовлення.
крок 3
Під час оформлення доставки вкажіть адресу складу Meest Shopping у відповідній країні. Якщо купуєте на американському сайті – склад у США, якщо в німецькому – склад у Німеччині й так далі. Оплатіть вартість товару.
крок 4
Як тільки інтернет-магазин відправить ваше замовлення на склад Meest Shopping, на вашу пошту надійде трек-номер, який необхідно буде зареєструвати у вебкабінеті або застосунку.
крок 5
Коли посилка надійде на склад Meest Shopping, ви отримаєте повідомлення. Заповніть дані для доставки в Україну й оплатіть послугу.
крок 6
Заберіть посилку в Україні – у відділені або отримайте кур’єром у зручному для вас місці.

Правильний фокус та час = найвигідніші пропозиції

І хоча останнім часом знижки на Чорну п’ятницю охоплюють майже всі категорії товарів, є кілька напрямів, які традиційно залишаються найпривабливішими. Найбільші знижки зазвичай пропонують на одяг і взуття, побутову техніку та електроніку, засоби догляду й товари для дому.
Найвигідніші товари для купівлі під час Чорної п’ятниці
Категорія
Середня знижка
одяг
22%
Взуття
17%
Годинники
25%
Смартфони
14%
Парфумерія
13%
Ноутбуки
13%
Телевізори
11%*
*дані: Criteo
Поширена стратегія останніх років – фокусуватися на різних товарах під час різних розпродажів. Якщо купувати в західних онлайн-магазинах, особливо американських, то цього року можна почати з пошуку знижок під День подяки (27 листопада). У цей час особливо вигідно купувати товари на подарунки: одяг і аксесуари, іграшки, подарункові сертифікати.
Більше можливостей отримати покупки з Meest Shopping
Викуп товарів
Спеціалісти Meest Shopping самостійно викуплять товари з будь-якого іноземного інтернет-магазину. Потрібно лише надіслати посилання на будь-який товар – і отримати його вже в Україні.
Спільний кошик
Замовляти речі із-за кордону можна разом з іншими покупцями, щоб розділити вартість доставки. Сервіс збирає кошик із різних іноземних інтернет-магазинів Європи та США декілька разів на тиждень.
Вигідні пропозиції
Шукати товари з приємними цінами можна прямо в застосунку myMeest Shopping. Товари з десятків інтернет-магазинів доступні в одному місці.

Маленькі деталі – велика економія

Зрештою, тримати в голові всю інформацію про знижки й акції складно. Тож можна використовувати додаткові інструменти для будь-якого сценарію – від порівняння цін до перевірки продавця:
  • Розширені фільтри пошуку.
    Фільтр "за розміром знижки" допоможе швидко знайти найпривабливіші пропозиції; сортування "від дешевих до дорогих" зручне для дрібних щоденних покупок – білизни, косметики чи товарів для дому. А "від дорогих до дешевих" варто обрати для пошуку великих акційних товарів, які зазвичай мають високу ціну.
  • Трекери цін.
    Незамінні для покупок у закордонних онлайн-магазинах. Інструменти CamelCamelCamel або Keepa, наприклад, допоможуть відстежувати динаміку цін, зокрема на Amazon, і переконатися, що знижка справді реальна, а не штучна.
  • Штучний інтелект.
    За даними агенції Inweb, кожен десятий українець використовував ШІ для шопінгу. Загальні моделі ChatGPT, Perplexity й Gemini вже допомагають шукати потрібні товари, а сервіси Klarna AI та ShopGuru аналізують відгуки, підбирають альтернативи й навіть консультують перед покупкою. Втім, цю інформацію завжди варто перевіряти додатково.
  • Перевірка сайтів.
    Найчастіше шахраї діють через сумнівні онлайн-магазини. Щоб не втратити гроші, важливо перевіряти адресу сайту через відповідні сервіси, купувати лише у відомих брендів і не довіряти пропозиціям, які здаються занадто вигідними, – зазвичай це пастка. 
Щоб зробити доставку з інтернет-магазинів зручнішою, Meest Shopping пропонує низку послуг: фотозвіт, перевірку робочого стану (зокрема для електроніки), об’єднання різних посилок, додаткове пакування, а також повернення товару.
Сервіс уже активно готується до Чорної п’ятниці. Усі доступні пропозиції, варіанти доставки, додаткові акції та угоди доступні на спеціальній сторінці.
Чорна п’ятниця – чудова нагода здійснити давню мрію, закреслити кілька пунктів зі свого вішліста або просто поповнити запаси потрібних речей. Щоб зробити це справді вигідно, варто підготуватися заздалегідь, діяти зважено і стратегічно, але водночас залишити трохи місця для приємних спонтанностей – адже шопінг має не лише допомагати економити, а й дарувати задоволення.
© 2005-2025, Економічна правда.

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Економічну правду".

"Всі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна". Назва агентства "Інтерфакс-Україна" при цьому має бути оформлена як гіперпосилання.

Матеріали з плашкою PROMOTED та НОВИНИ КОМПАНІЙ є рекламними та публікуються на правах реклами. Редакція може не поділяти погляди, які в них промотуються.

Матеріали з плашкою СПЕЦПРОЄКТ та ЗА ПІДТРИМКИ також є рекламними, проте редакція бере участь у підготовці цього контенту і поділяє думки, висловлені у цих матеріалах.

Редакція не несе відповідальності за факти та оціночні судження, оприлюднені у рекламних матеріалах. Згідно з українським законодавством відповідальність за зміст реклами несе рекламодавець.