Багатоетапна перевірка та штучний інтелект:

що допомогло Auto.Ria стати лідером ринку
Спецпроєкт
20 жовтня 2025
Коли українці задумуються над купівлею або продажем авто, одразу виникає думка: "Треба зайти на AUTO.RIA, подивитись, що там є". Це стосується як майбутніх продавців, які хочуть проаналізувати ринок і зрозуміти, яку вартість авто варто вказати, так і покупців, які вивчають весь асортимент, щоб вибрати найкращий для себе варіант.
Одна з важливих опцій, яка допомогла AUTO.RIA закріпитися на ринку, це детальні перевірки, які вони проводять. Користувачі отримують доступ до великої кількості інформації – від історії пробігу до наявності ДТП.
Кілька років тому онлайн-автомайданчик впровадив авторизацію та підтвердження власності на транспортний засіб через Дію.
Про те, що передбачають перевірки від сервісу, як компанія почала співпрацювати з державою та які нові функції з’являться для користувачів, "Економічна правда" поговорила з Head of Products вживаних авто AUTO.RIA Андрієм Колесником.

"Аналогів нам в розрізі перевіреності немає":
як з’явився AUTO.RIA

запитання
– За вашими відчуттями, коли в Україні з’явився онлайн-ринок вживаних авто та коли на цьому ринку з’явився AUTO.RIA?
– Якщо ми говоримо про автомобільний ринок в цілому, завжди були такі запити суспільства: купувати та продавати автомобілі. І все починалося з тих старих авторинків та оголошень у газетах.
Таким способом і покупці, і продавці обмінювалися якоюсь стислою інформацією, дивились картинки, марку моделі, рік автомобілів і вартість.
У площині довіри й перевіреності AUTO.RIA працює понад п’ять років. Ми забезпечуємо максимум інформації про автомобіль, яку можна тільки дізнатися, щоб покупець бачив, аналізував і приймав рішення.
запитання
– Чи були на ринку схожі онлайн-автомайданчики?
– Звісно, як і зараз, так і в ті часи були платформи, які надавали схожі за характером послуги з продажу автомобілів. Якщо говорити про "зараз", то аналогів нам в розрізі перевіреності немає.
запитання
– З чого, власне, починався AUTO.RIA? Скільки в середньому розміщувалося оголошень тоді та скільки розміщується зараз?
– Якісь конкретні патерни шаблону поведінки як покупців, так і продавців ми забезпечуємо незмінними сервісами: пошуком, можливістю додати автомобіль на продаж. Проте як на стартовому етапі, так і зараз постійно ці сервіси зазнають змін. Вони збагачуються "AI-шками", перевіреністю, легкістю. Тобто ми завжди тримаємо руку на пульсі, слідкуємо за трендами, але база завжди залишається одна і та сама.
Якщо ми говоримо конкретно за якісь об’єми, то зараз можна стверджувати, що щоденно з’являється більш як 4 тисячі автомобілів та інших типів транспорту на продаж. А загалом у нас близько 300 тисяч автомобілів та інших типів транспорту.
4000
автомобілів та інших типів
транспорту на продаж з’являються щодня
300 000
автомобілів та інших типів
транспорту загалом
Раніше ця цифра була трішки більша. Я не скажу, що ринок кардинально зменшився (після початку великої війни. – ЕП) з погляду пропозиції. Щодо попиту також відбулися певні зміни, звуження ринку.
запитання
– Скільки зараз у вас відвідувачів на маркетплейсі?
– Це приблизно 8 мільйонів користувачів на місяць, які відвідують усі наші платформи: безпосередньо сайт і застосунок на Android та iOS. Раніше цей показник був дещо більшим, але не критично.
запитання
– А який у вас був рекорд за відвідуваннями?
– Бувають різні сезонні періоди. Активність як покупців, так і продавців збільшується на осінь, весну. Є також певні періоди затишшя. Проте показник, який я вам озвучив, ми зберігаємо щомісяця.
запитання
– Чим зумовлена саме така сезонність?
– Це все продиктовано патернами поведінки українців. Наприклад, є період відпусток влітку, у будь-якому разі люди хочуть трошки сфокусуватися на інших речах, перепочити, перевести подих тощо. І, відповідно, вони не думають про те, що потрібно змінювати транспортний засіб. Але це не кардинальне бачення, не кардинальна теза, тому що купівлі й продажі є і в інші періоди.
Коли проходить несезон, люди задумуються над купівлею нового авто. Тим більше, що з’являється новий модельний ряд.
запитання
– Можете виокремити, які автомобілі українці купують найчастіше?
– Сегментів дуже насправді багато. Якщо ми говоримо про якийсь узагальнений сегмент, завжди в нас в топі залишаються народні лідери – це дизельні універсали з ЄС, щось на кшталт Volkswagen Passat або Renault Megane. До цього ж належить бюджетний сегмент, наприклад, Daewoo Lanos.
Проте останнім часом спостерігаємо тренд на електромобілі. Там теж є свій топ, зазвичай має попит Tesla. Тим більше інфраструктура для електрокарів як-не-як розвивається, зарядних станцій стає більше.
Якщо говорити про ринок нових електрокарів, то там лінійка розширюється і китайськими моделями, зокрема Volkswagen ID, BYD тощо. Коли будь-який автомобіль, особливо новий, з’являється на ринку, має пройти певний період для того, щоб СТО навчилися з ним працювати, має здобутися досвід користування. От у Tesla такий період вже пройдений.
З кожною такою новою маркою моделі досвід отримується за рік-два залежно від кількості таких автомобілів і від їхньої надійності.
запитання
– Можна виділити середній час, за який продається автомобіль на платформі?
– Все дуже індивідуально насправді, потрібно дивитися сегментовано. Є випадки, коли автомобілі продаються прям день у день. Українець його розміщує на продаж – він відразу продається. Є, звісно, автомобілі, яким потрібна більша кількість днів. Два тижні, три тижні, декілька автомобілів продаються місяць і два. Це дуже залежить від ліквідності.
запитання
– Який автомобіль може продаватися найдовше?
– Дуже по-різному. Або це автомобіль з великим цінником, або це автомобіль з якогось середнього цінового сегмента, який є ліквідним, але щодо нього є питання. Знову ж таки в площині перевіреності.
запитання
– Що для вас було найважчим, коли ви запускалися? З якими найбільшими проблемами AUTO.RIA стикався?
– Я б не назвав це проблемами. Ми називаємо це викликами та перспективами. Це якраз зміна стандартів авторинку. Для України це перехід з офлайну в онлайн, забезпечення максимальної перевіреності інформації – як про продавця, так і про автомобілі, які продаються.
Наприклад, неможливо зараз уявити, що, купуючи автомобіль, людина не запитає про VIN-код. Якщо раніше ми могли говорити про те, що українці не розуміли, що це таке, то зараз у нас велика кількість купівлі й продажів відбувається саме зі знайомством з VIN-кодом. Це обов’язкова складова, плюс, звісно, технічна перевірка. Без перевірки технічного стану зараз не відбувається купівля автомобіля.
запитання
– На вашу думку, саме ця зміна стандартів, про які ви говорите, змінила певною мірою поведінку продавців і покупців? Можете виділити ще подібні тренди, зміну яких ви спостерігали протягом кількох років?
– Точно ми говоримо про запит на більшу кількість інформації та перевірок. Ми започаткували цей стандарт, ми його підтримуємо та розвиваємо. Тому чим більше інформації про автомобіль відомо, тим краще. Бо це допомагає ухвалювати більш виважене рішення.

Особливість AUTO.RIA – перевірка в кілька етапів

запитання
– Розкажіть детальніше, що таке перевірка від AUTO.RIA та як вона проходить?
– Це перевірка з декількох складових: історична перевірка, юридична та технічна. Якщо ми говоримо за історичну та юридичну перевірки, ми відображаємо максимум тієї перевіреної інформації, яку тільки змогли знайти за конкретним VIN-кодом.
Наприклад, чи цей автомобіль був пригнаний зі Сполучених Штатів Америки з аукціону. Також перевіряється сервісне обслуговування, чи були якісь відхилення щодо пробігу, чи немає якихось обтяжень тощо.
Ми, звісно, співпрацюємо з державним реєстром, за якими звіряємо базові параметри, які вказані в технічній базовій таблиці. Це й об’єм двигуна, тип пального, коробка передач тощо. Ми перевіряємо також кількість власників. Це ті критичні параметри, які дозволяють людям ухвалювати рішення щодо купівлі авто.
Перевірка включає декілька складових:
історична
відображаємо максимум тієї перевіреної інформації, яку тільки змогли знайти за конкретним VIN-кодом
юридича
співпрацюємо з державним реєстром, звіряємо  об'єм двигуна, тип пального, коробку передач тощо
технічна
перевіряється сервісне обслуговування, чи були якісь відхилення щодо пробігу, чи немає якихось обтяжень тощо
Ми забезпечуємо доступ до інформації щодо комплектації, а також доступ до сервісного обслуговування і перевірки технічного стану. Вона може відбуватися кількома шляхами: або ж за допомогою мережі наших партнерських СТО, де ви як покупець визначаєте той перелік технічних перевірок, на які хочете звернути увагу, які хочете перевірити – починаючи від ходової, закінчуючи якимись дуже специфічними запитами.
І є другий, більш лаконічний формат, який дає теж впевненість у тому, що ви купуєте, – це виїзна перевірка.
За допомогою партнерської мережі СТО ми можемо домовитись про виїзну перевірку. Тобто, умовно, автомобіль стоїть під домом, приїжджає наш інспектор, перевірить цей автомобіль на візуальні дефекти, проїдеться на ньому, послухає, як працює двигун – це вже буде якась мінімальна ваша впевненість у тому, що ви купуєте.
запитання
– Як давно у вас з’явилася ця функція перевірки авто вашими експертами?
– Ми працюємо над цим десь два роки, тому що це розтягнуто в часі й ми нарощуємо потенціал у цій перевірці.
Перевірками здебільшого користуються покупці – як історичними, за VIN-кодом, так і технічними. Уявімо, що ви захотіли купити автомобіль. Звісно, вам потрібен доступ до якоїсь інформації про цей автомобіль. Відповідно, ви йдете до нас, цю інформацію дізнаєтеся, а потім вже замовляєте цю технічну перевірку і дивитесь на звіт.
Проте деяка частина продавців так само перевіряють автомобілі, які вони продають, щоб підсвітити, наприклад, класний технічний стан. Чи, навпаки, звернути увагу, що ціна на цей автомобіль саме така, тому що він має певні хиби, і власник готовий торгуватися.
Додатково нещодавно ми започаткували такий проєкт як "Сертифікований партнер". У нас є два партнери-дилери в Києві, які проводять перевірку кожного автомобіля, який перебуває у них на майданчиках.
Це наступний стандарт перевіреності, коли не тільки за потреби покупця ми проводимо перевірки й можемо допомогти з вибором, але й продавець іде на зустріч і показує свій асортимент в тому стані, в якому він є.
запитання
– Скільки коштує така послуга перевірки авто, від чого залежить вартість?
– Все залежить від кількості інформації, яку ви хочете отримати. Якщо ми говоримо про технічну перевірку, це теж залежить від набору опцій, які ви хочете перевірити. Звісно, є певні варіації, все залежить від регіону, від партнерської СТО, тому що ми не маємо якоїсь фіксованої вартості конкретної послуги на СТО по всій Україні.
запитання
– Коли AUTO.RIA почав співпрацювати з Міністерством цифрової трансформації і як ви до цього прийшли? Зокрема до авторизації через Дію.
– Скажімо так, був запит суспільства. Запит суспільства завжди стоїть на першому місці. Це про легкість, про перевіреність. Перші роботи, які ми почали проводити з Дією, були у 2022 році – ми запустили якраз авторизацію через Дію. І вже поступово, нарощуючи об’єми та отримуючи класний досвід від користувачів, ми запустили й підтвердження власності на автомобіль.
Ми не здійснюємо безпосередньо перепродаж через Дію, але наголошуємо на тому, що ви можете це зробити – це зручно, легко, швидко та без вашої фізичної присутності. А оскількиє напрацьований досвід авторизації й підтвердження власності, то логічним завершенням є угода між покупцем і продавцем.
запитання
– Чи стикалися ви з тим, що на AUTO.RIA можуть публікувати фейкові чи шахрайські оголошення? Чи є взагалі таке поняття в автомобільному ринку?
– Звісно, таке явище існує в будь-якій сфері, і шахрайство дуже поширене.
запитання
– Що ви робите для того, щоб зменшити кількість таких оголошень?
– Насамперед коли публікується оголошення, воно проходить цілу низку перевірок, модерації на виявлення певних сигналів про те, що саме це оголошення або саме цей продавець може займатися такою діяльністю. І левова частка шахрайства обрізається на вході.
Друге, ми завжди зберігаємо можливість за українцями комунікувати про знайдені хиби під час пошуку автомобілів. Кожен може розповісти якусь додаткову інформацію. Якщо є певні зауваження щодо авто, наприклад, людина помітила, що салон з тканини, а не шкіряний, як вказано в оголошенні, вона може про це повідомити.
1
низка перевірок, модерації на виявлення певних сигналів про те, що саме оголошення або продавець може займатися шахрайством
2
ми завжди зберігаємо можливість за українцями комунікувати про знайдені хиби під час пошуку автомобілів
Також ми, звісно, проводимо інформаційні кампанії для того, щоб українці не надавали передплат. Ми завжди про це згадуємо.
запитання
– Чи вважаєте ви, що зараз у вас є конкуренти?
– Повторюсь про наш шлях перевіреності та доступності інформації. Саме ці стандарти нам дозволили зберегти провідну позицію і викликати довіру в Україні. Не без того, що дійсно є інші місця, де можна купити та продати автомобіль. Але якщо є питання щодо перевіреності, впевненому продажу або купівлі, то, звісно, звертаються до нас.

Про нові функції сервісу
та вподобання користувачів

запитання
– Покупці та продавці, заходячи на сайт, отримують широкий спектр безоплатних послуг. А на чому заробляє AUTO.RIA як бізнес?
– Насамперед ми працюємо над тим, щоб продавці легко розміщували, покупці до нас приходили, ознайомлювалися з цим асортиментом і приймали рішення щодо купівлі того чи іншого автомобіля. Кожен власник автомобіля має змогу розміщувати безкоштовно автомобіль на продаж.
Якщо ми говоримо про взаємодію з бізнесом, то ми працюємо через різні фінансові потоки. Також у нас є опція рекламних оголошень. Продавець може просунути своє оголошення, свій автомобіль, вище в пошуковій видачі. Тим самим ми забезпечимо більший доступ цільової аудиторії до цього оголошення.
Ця функція доступна як для бізнес-продажів, якщо ми говоримо про професійних продавців, дилерів, так і для власників.
запитання
– Чи плануєте ви найближчим часом створювати нові функції сервісу і що це може бути?
– Ми точно будемо продовжувати працювати з перевіркою, зі ще більшою кількістю інформації, яка доступна українцям для ухвалення рішення. Тому цей фокус ми збережемо і рухаємось цим вектором.
Також ми хочемо працювати над полегшенням користувацького досвіду і покупців, і продавців. Класним інструментом для цього полегшення є різні AI-матеріали та AI-асистенти. Тому ми теж будемо рухатись в цьому напрямі.
Насправді зараз за кадром теж відбувається дуже багато роботи з доопрацювання цих моделей. Наприклад, якщо ви продаєте, розміщує авто на продаж, ми автоматично визначаємо його параметри й автоматично їх заповнюємо.
Також ми рекомендуємо, як найкраще розмістити фотографію, в якому порядку тощо. Це великий шмат роботи, який прихований і сприймається нативно нашими продавцями.
Що стосується покупця, теж зараз вже довготривалий період в нас працює AI-модель, яка допомагає підібрати саме ті автомобілі, які можуть підійти за вподобаннями покупця. Наприклад, якщо покупець раніше дивився Volkswagen Passat, то платформа пропонує схожі марки та моделі.
запитання
– Чи планує AUTO.RIA розвивати свої фінансові продукти, зокрема кредитування, автолізинг напряму через сайт?
– У нас є можливість отримання таких фінансових послуг. Ми також співпрацюємо з партнерами, і коли користувач ознайомлюється з конкретним автомобілем для покупки, він також може ознайомитись з певними умовами фінансування на конкретний автомобіль.
© 2005-2025, Економічна правда.

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Економічну правду".

"Всі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна". Назва агентства "Інтерфакс-Україна" при цьому має бути оформлена як гіперпосилання.

Матеріали з плашкою PROMOTED та НОВИНИ КОМПАНІЙ є рекламними та публікуються на правах реклами. Редакція може не поділяти погляди, які в них промотуються.

Матеріали з плашкою СПЕЦПРОЄКТ та ЗА ПІДТРИМКИ також є рекламними, проте редакція бере участь у підготовці цього контенту і поділяє думки, висловлені у цих матеріалах.

Редакція не несе відповідальності за факти та оціночні судження, оприлюднені у рекламних матеріалах. Згідно з українським законодавством відповідальність за зміст реклами несе рекламодавець.