21 рік Amway в Україні:
підтримка майбутнього в часи випробувань
спецпроєкт
09 січня 2025
На столі генерального директора Amway Україна Дмитра Тютченка фото з величезною кількістю прапорів України. Його зроблено в штаті Мічиган, США, біля головного офісу компанії. Раніше там висіли прапори всіх країн, в яких представлена компанія, та з початком повномасштабного вторгнення головний офіс так висловив свою підтримку Україні.
Проте це був лише початок. Згодом компанія вийшла з ринку Росії, підтримала своїх партнерів і співробітників в Україні та продовжила роботу тут попри всі труднощі, з якими довелось зіткнутися.
Про те, як це було, як компанія допомагала своїм співробітникам, про виклики воєнного часу, про роботу на ринку України протягом 21 року, а також про майбутнє бізнесу генеральний директор "Amway Україна" розповів в інтерв’ю "Економічній правді".
Запитання інтерв'ю:
1
– Багато бізнесів вийшли з українського ринку після повномасштабного вторгнення. Що змусило вас лишитись і продовжувати свою діяльність?
– Після того, як почалось повномасштабне вторгнення, дуже невеликий період, можливо, днів 10, була незрозуміла ситуація: що робити, як робити, які перші кроки треба виконати в цій ситуації.
Втім, компанія швидко прийняла дуже важливі для себе рішення.
По-перше
ми завжди фокусуємось на безпеці працівників, тому запропонували їм фінансову підтримку, оскільки люди потребували коштів для ухвалення рішень і подальших дій.
По-друге
ми запропонували співробітникам допомогу в переміщенні: організували транспорт для безперешкодного виїзду в межах України та за кордон сім’ям з дітьми й тим, хто потребував підтримки. Це було найважливіше.
Багато було хвилювань щодо цього, адже всі ми турбуємося про безпеку людей.
Завдяки стійкості української команди та підтримці місцевих лідерів Amway [лідери – це незалежні підприємці, дистриб’ютори продукції – ред.], ми довели, що бізнес в Україні може процвітати, якщо він організований відповідно до політик, процедур безпеки.
По-перше, ми як компанія даємо бізнес-можливість – це головний наш продукт. В Amway зареєстровано більш як 200 000 людей, з них понад 2000 – це підприємці, які розбудовують з нами свій бізнес. Попри величезні виклики, ми усвідомлювали свою відповідальність за їхню підтримку, тому замість того, щоб скоротити масштаби діяльності, ми вирішили адаптуватися та перемістити нашу діяльність.
До того часу ми працювали в Києві, де мали офіс, торговельний центр і склад у Броварах. Оскільки Київ опинився фактично в облозі, а за 5 км від нашого складу стояла російська армія, ми вирішили перенести операційну діяльність до Львова. Це все було реалізовано дуже швидко. Ми відкрили склад у Львові й вже в березні розпочали роботу, а у квітні з нового складу були здійснені перші постачання.
Після цього прагнення продовжувати підтримувати нашу діяльність в Україні було непохитним. Люди, які з нами співпрацюють – наші підприємці, наші лідери – це рушійна сила всього бізнесу. Це унікальні, сильні, завзяті люди. Вони продемонстрували таку енергію, мотивацію та бажання продовжувати бізнес, які не дозволяють нам зупинитися ні на мить і досі. Наші співробітники працювали зі Львова, але за кілька місяців ми змогли відновити роботу в Києві та Броварах.
Коли ситуація в Херсоні стабілізувалася, перше постачання було туди вже на четвертий день – це була надзвичайно важлива подія для нас. Повертатися туди, де тебе чекають – це велике щастя.
2
– Компанія вийшла з ринку Росії. Наскільки це було важке рішення для бізнесу?
– Це рішення було прийнято дуже зважено. У березні було оголошено про призупинення імпорту продукції, а вже в липні глобальна рада директорів Amway вирішила припинити діяльність в Росії.
Це був безпрецедентний випадок – перший раз за 65-річну історію Amway, коли компанія залишила ринок. Увесь процес завершення діяльності тривав певний час, але компанія з цим впоралась.
3
– З якими проблемами вам доводиться стикатися зараз в Україні через велику війну?
– Основний виклик, з яким ми стикаємося, – це невизначеність щодо того, що може чекати нас у майбутньому. Однак це також спонукає нас до проактивного планування та адаптації. Ми продовжуємо робити необхідні кроки сьогодні, щоб забезпечити нашу подальшу стійкість завтра.
Для нас дуже важливо, щоб співробітники почували себе комфортно. Щоб підтримати ментальне здоров’я співробітників, ми співпрацюємо з партнерами, що надають психологічну допомогу. Кожен може звернутись за консультацією та отримати персональні рекомендації.
Ще одним значним викликом була адаптація до переїзду лідерів і команд із постраждалих районів. І хоча починати все спочатку завжди нелегко, наші партнери та лідери продемонстрували неабияку стійкість.
Безумовно, ми стикаємось з викликами, які пов’язані з мобілізацією, і частина наших співробітників зараз захищає Україну. Ми продовжуємо надавати їм фінансову підтримку щомісяця, бути поруч, як тільки можемо.
Однак інфраструктура працює, і наші партнери, зокрема кур’єрські служби, ефективно виконують замовлення. Завдяки цьому, ми можемо доставляти продукцію швидко, майже як до 2022 року, що є великою перевагою в такі складні часи.
4
– Не дивлячись на таку кількість викликів, ви все одно продовжуєте виводити нові продукти на ринок, наскільки це важко?
– Протягом майже всього 2022 року компанія не виводила на ринок нові продукти, а зосередилася на нашому вже досить широкому асортименті.
Проте ми дуже хотіли дати нашим споживачам щось нове, адже був запит на це. Тому вже наприкінці 2022 року ми змогли повернутися до попередніх планів, і зараз дуже активно реалізуємо всі проєкти, пов’язані з продуктовими новинками.
Ми дуже пишаємось тим, що можемо запускати нову продукцію і що протягом періоду з 2023 по вже кінець 2024 року майже щомісяця виводимо новинки на ринок України.
Ми продовжуємо фокусуватися на продуктах і рішеннях у категорії "здоров’я та добробут". До них належать дієтичні добавки, які допомагають підтримувати здоровий спосіб життя та добробут. І ми впевнені, що майбутнє саме за такими рішеннями – за підтримкою здоров’я та здорової краси.
Але, звісно, нашим ключовим і найголовнішим продуктом залишається бізнес-можливість, яка є важливою як для людей, які хочуть стати підприємцями та отримувати додатковий дохід, так і для суспільства. Зараз в країні багато уваги приділяється збільшенню кількості малих підприємств та підприємців, і ми раді, що робимо в це свій внесок.
місія amway
Коли ми говоримо про місію Amway, кажемо так:
"Ми допомагаємо людям жити кращим, здоровішим життям".
Тож все, що ми пропонуємо – продукт, бізнес – спрямовано на те, щоб покращувати якість життя людей.
5
– Компанія Amway працює в Україні вже 21 рік. Ви в ній працюєте вже 16. Як ви простежуєте зміну споживчих звичок українців?
– Ви пам’ятаєте ситуацію під час пандемії, коли дуже серйозно змінився споживач? Тоді попит на наші ключові продукти для підтримки імунітету та здоров’я, такі як вітамін D, вітамін С і цинк, зріс до небувалого рівня, оскільки люди поставили своє самопочуття на перше місце.
Безумовно, зараз ситуація змінилась. Зараз інший фактор – війна . І людям потрібно жити в цей період якимось хоч трохи нормальним життям: піклуватися про свій дім, свій бізнес, своїх партнерів і близьких людей.
Що стосується споживачів продуктів, то зі зміною поколінь змінюються і звички людей. Ключовими для покоління міленіалів та покоління зумерів, наприклад, безумовно є здоров’я, добробут. Вони хочуть бути здоровими, хочуть займатись спортом, турбуються про здоров’я шкіри, хочуть користуватись продуктами, які виготовлені без використання тваринних інгредієнтів, які не тестувались на тваринах. Клієнти довіряють компаніям, які реалізують соціальні проєкти, інтегрують принципи сталого розвитку під час розробки та виробництва продукції. Це дуже важливо, і ми намагаємось бути в цьому тренді.
Тому, безумовно, змінюється підхід. Важко спрогнозувати ці зміни в майбутньому, дуже багато викликів, але найголовніше – залишатись в контакті, моніторити ситуацію, фіксувати зміни та бути серед тих провідних компаній, які можуть швидко адаптуватися та пропонувати те, що потрібно споживачу.
6
– Ви дуже часто вживаєте словосполучення "бізнес-модель", що це таке, як це працює і чому українцям сподобався цей формат?
– Ми пропонуємо людям вже готову модель бізнесу та всю необхідну підтримку для його розвитку – це хороший, зручний формат.
Засновник одного з наших брендів, Карл Рейнборг, ще років 90 тому зрозумів для себе, що задоволений клієнт – це найкращий продавець. Тож наші підприємці можуть користуватися улюбленою продукцією, рекомендувати її своїм друзям або людям зі свого оточення та отримувати винагороду від її продажів. А можуть створити цілу спільноту, допомагаючи іншим розвивати свій бізнес і заробляючи разом.
Ця модель ефективна не лише в Україні, але й у більш ніж 100 країнах і регіонах світу, оскільки вона проста та зрозуміла. Все, що потрібно – це продукт, який ви любите, бажання розпочати власну справу та налагоджувати стосунки з людьми.
7
– Наскільки важко стати вашим партнером?
– Стати партнером дуже просто. Можна звернутися до людини, яка вже має бізнес з Amway, а можна зареєструватися на нашому сайті хвилин за 5 і подзвонити нам, якщо виникнуть будь-які запитання.
Будувати бізнес легше, коли ви оточуєте себе людьми, котрі поділяють ваші інтереси та цінності. Дуже важливо мати цей зв’язок, мати наставника – людину, яка в бізнесі давно, яка завжди зможе підтримати чи щось порадити. Це доволі дієва концепція, що ви можете розвивати власний бізнес і отримувати підтримку від громади на кожному кроці. І ми маємо цілу Amway Академію – ресурс, доступний абсолютно для всіх, з яким можна знайти дуже багато корисних тренінгів про бізнес та продукт.
Люди, які зараз з нами співпрацюють – дуже різні. Маємо людей, які залишили свою роботу і зараз для них Amway – це основне джерело доходу, для інших – додатковий заробіток. Всі вони різні, дуже унікальні люди, у кожного є своя спільнота і для кожної спільноти є свій діалог, свій продукт, своя категорія. Тому це можливість для будь-якої людини – приходь, працюй.
8
– Як українців підтримує сьогодні Amway?
– Вже другий рік поспіль підтримка медичних закладів є одним з ключових благодійних напрямів для нас.
Цього року ми обладнали ще одну операційну кімнату в Лубенській лікарні інтенсивного лікування Лубенської міської ради у Полтавській області. Це включає закупівлю нових медичних шаф, маніпуляційних столів, процедурної кушетки, операційної лампи та операційного столу. Таке обладнання дозволяє значно підвищити якість надання медичної допомоги та приймати більшу кількість пацієнтів.
Також операційна невідкладних станів Лубенської лікарні приймає пацієнтів з хірургічними та травматологічними патологіями з усього регіону.
Тож за рекомендацією колег з благодійного фонду ми поставили додатковий ВАК-апарат (прилад для вакуумної терапії ран – ред.) з витратними матеріалами, аби пацієнти могли отримувати належне лікування. Вакуумна терапія ран допомагає прискорювати загоєння мінно-вибухових ран у два-три рази.
І ще один важливий напрям для нас – освітній. У 2022 році ми вперше зустрілися з вихованцями ДЮСШ у Бородянці – закладу, який дуже постраждав внаслідок війни. І по сьогодні ми продовжуємо їх підтримувати тим, чим необхідно. Зовсім нещодавно, у листопаді 2024 року, ми завітали до них знову, щоб допомогти зі спортивним інвентарем, формою та обладнанням, необхідним для організації роботи в школі. Ми надзвичайно раді можливості підтримати цих дітей: футболістів, волейболістів, тенісистів, боксерів – майбутніх чемпіонів.
Всі ці проєкти дуже важливі. І лише у 2023 році компанія передала на їхню підтримку понад 400 000 євро. Те, що робить кожна компанія, кожен українець, щоб підтримати найрізноманітніші сфери життя нашої країни зараз – є важливим внеском у наше краще майбутнє. Ми пишаємося тим, що є частиною цього та вдячні за співпрацю всім партнерам і продовжимо підтримувати українське суспільство на шляху його розвитку.
© 2005-2025, Економічна правда. Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Економічну правду".
"Всі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна". Назва агентства "Інтерфакс-Україна" при цьому має бути оформлена як гіперпосилання.
Матеріали з плашкою PROMOTED та НОВИНИ КОМПАНІЙ є рекламними та публікуються на правах реклами. Редакція може не поділяти погляди, які в них промотуються.
Матеріали з плашкою СПЕЦПРОЄКТ та ЗА ПІДТРИМКИ також є рекламними, проте редакція бере участь у підготовці цього контенту і поділяє думки, висловлені у цих матеріалах.
Редакція не несе відповідальності за факти та оціночні судження, оприлюднені у рекламних матеріалах. Згідно з українським законодавством відповідальність за зміст реклами несе рекламодавець.
"Всі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна". Назва агентства "Інтерфакс-Україна" при цьому має бути оформлена як гіперпосилання.
Матеріали з плашкою PROMOTED та НОВИНИ КОМПАНІЙ є рекламними та публікуються на правах реклами. Редакція може не поділяти погляди, які в них промотуються.
Матеріали з плашкою СПЕЦПРОЄКТ та ЗА ПІДТРИМКИ також є рекламними, проте редакція бере участь у підготовці цього контенту і поділяє думки, висловлені у цих матеріалах.
Редакція не несе відповідальності за факти та оціночні судження, оприлюднені у рекламних матеріалах. Згідно з українським законодавством відповідальність за зміст реклами несе рекламодавець.