Зміна споживчого попиту в умовах війни
Четвертий місяц в нашій країні йде війна. Всі ми опинилися в новій реальності. Не дивно, що ця реальність викликала трансформації в споживчому попиті кожного українця.
Директорка з маркетингу компанії Wellamart, провідного гравця на ринку e-commerce у сегменті споживчих товарів Наталя Тараненко коментує зміну попиту на прикладі інтернет-магазину компанії.
На початку війни, а саме в перший місяц, продажів взагалі не було. Так як наш офіс, склади, усі потужності знаходяться в Києві, в перші три тижні ми призупинили роботу. В офіс, звісно, ніхто не ходив, колл-центр працював віддалено для підтримки клієнтів, а склад був зачинений. Після того, як перший шок минув і дозволила безпекова ситуація, ми почали потроху відновлювати роботу.
Зараз можемо констатувати - ми досягли 60% від довоєнного рівня продажів.
Що стосується попиту, він, звичайно, змінився. На це впливають ряд чинників. По-перше, ми бачимо суттєве зростання цін. Вони зросли абсолютно на все: і на пальне, і продукти харчування, і на побутові речі, і на послуги тощо.
По-друге, більшість українців втратила частково або повністю свій дохід. До речі, для нашої компанії було в пріоритеті зберегти робочі місця і забезпечити своїм співробітникам належну заробітну плату. Ці два основні фактори призвели до того, що українці стали значно менше купувати в принципі. Невпевненість та невизначеність щодо майбутнього ще більш ускладнили ситуацію.
Для нашої компанії основним чинником в переорієнтації попиту покупців став той факт, що велика кількість людей змушена була покинути свої домівки. Оселившись на новому місці, люди почали облаштовувати побут. Тут і знадобились недорогі та якісні товари, які широко представлені в нашому магазині. Користувачі активно замовляли органайзери, складані меблі, різноманітні полички для взуття та одягу, приладдя для готування їжі тощо.
Також в певний період зросли продажі надувних матраців, килимків та карематів, різноманітного тактичного приладдя.
Приблизно в середині травня, коли співвітчизники почали повертатися додому та до звичного способу життя, зріс попит на садове приладдя та товари для спорту і краси.
Стабільним залишається попит на товари для здоров'я, особливо тонометри та різноманітні бандажні фіксатори для суглобів та м'язів.
Зрозуміло, що під час війни та економічної кризи люди намагаються купувати лише саме необхідне, без чого вкрай важко обійтись. Тому ми робимо все можливе для задоволення саме такого попиту, підлаштовуючи бізнес-процеси до нових умов.
На додаток хочемо наголосити, що наша компанія активно допомагає Збройним Силам України, перераховуючи 10% від всіх продажів на потреби оборони України.