Чи справді власники інтернет-бізнесу найменше постраждали в період карантину
Цифри дають змогу робити висновки. Наприклад, заснування бізнесу в окремих галузях господарської діяльності. Якщо подивитися на кількість новостворених ФОПів, лише 5 напрямів мали успіх в Україні:
- охорона здоров’я — 30 000 зареєстрованих ФОПів;
- поштова та кур’єрська діяльність — 6 388;
- послуги (курси, навчання) — приблизно 5 500;
- інформаційні послуги — 2770;
- комп’ютерні технології.
Перелічені галузі мають безпосередній зв’язок із просуванням в інтернеті.
Підвищення конкуренції та пошук рішень
З моменту, як стартував перший карантинний період, велика кількість офлайн-точок вимушені були шукати спосіб перевести діяльність у глобальну мережу. Одним із методів розв'язання проблеми стало замовлення інтернет-магазину та його просування. Така форма підприємницької діяльності продовжувала приносити прибуток і у період локдауна. Наявна статистика підтверджує зростання інтернет-комерції в цей час (більш детально тут).
З одного боку, онлайн-аудиторія стрімко та кратно зросла. А з іншого – інтернет наповнюється новими учасниками ринку. Конкуренція стає максимально гострою.
Попри складності, онлайн-бізнес і далі розвивався, навіть у тих галузях, які традиційно були мінімально представлені в мережі: продукти, ліки, розпродаж квитків на заходи тощо.
У 2021 фахівці помітили зростання пропозицій щодо просування товарів вітчизняних підприємств за кордоном. Бізнес активно почав адаптуватися до великих світових майданчиків.
Оцінка ситуації
Переглянемо найпопулярніші в Україні сайти на квітень 2021 року. Серед них лише 9 з 25 не мають безпосереднього відношення до країни, але виконують важливу роль у просуванні послуг і товарів (Google, Youtube, Facebook, та інші).
Решта сайтів мають пряме відношення до електронної комерції в Україні. Надані цифри стосуються лише галузей, де помітне зростання:
- продаж товарів споживання, побутових приладів, запчастин для ремонту обладнання — приблизно 80 % (40/40);
- дошки оголошень — 37 %;
- послуги інтернет-провайдерів та телефонії — 32.5 %;
- банківський сервіс — 32.8 %;
- навчальні проєкти — майже 20 %.
Потреба у якісних ресурсах та послугах просування
Зростання конкуренції вимушує власників бізнесу в мережі діяти дуже рішуче, використовувати нові засоби та підходи до створення сайтів, постійно слідкувати за новими трендами та алгоритмами пошуковиків. Лише так можна вчасно реагувати на нові реалії.
В таких умовах фахівці мають швидко орієнтуватись та знаходити рішення для сайтів. Найбільш поширена проблема в мережі інтернеті — захист сайту в кіберпросторі. Детальніше про це тут.
Попри зростання витрат, дійсно можна стверджувати, що інтернет-бізнес зазнав найменших втрат та навіть наростив прибутки в деяких галузях упродовж пандемії.При цьому різко зросла потреба в послугах дійсно кваліфікованих працівників в IT-сфері.