Як поводитися з колекторами? Поради фінансового порталу
Чи мають вони право погрожувати людям або відбирати у боржників майно? Що робити, якщо колектори вимагають повернути борг за кредитом, який ви не брали?
Про те, хто такі колектори, які у них права і як з ними працювати, якщо оформлювали кредит онлайн, розказано в статті Валентини Червоножки, журналістки фінансового порталу Finance.ua. Нижче коротко про те, чим поділилися на фінансовому порталі.
Хто такі колектори і які у них права
Діяльність колекторів регулюється 47 Главою Цивільного кодексу України. З цієї глави випливає: якщо банк або МФО передає своє право вимоги по виплаті боргу іншому банку або колекторській компанії — право на стягнення боргу переходить до сторони, яка це право вимоги отримала.
Виходить, що відповідь на питання "чи можуть колектори вимагати повернення кредиту" стверджувальна: колектори мають право вимагати борг з позичальника, так як вони викупили право власності на цей борг.
Але в той же час більшість методів, які застосовують колектори, незаконні. Наприклад, колектори не можуть:
- представлятися працівниками правоохоронних органів і погрожувати відкрити кримінальне провадження в разі непогашення заборгованості;
- поширювати інформацію про боржника і його заборгованості (вішати оголошення на будинок, розміщувати фото в соцмережах і тд);
- виїжджати за адресою боржника і погрожувати йому.
Що робити з колекторами, які використовують протиправні методи для шантажу?
Банк або МФО дійсно можуть продавати борги колекторським компаніям, але частіше всього їх послуги використовують як метод психологічного тиску на проблемних клієнтів.
У такому разі колектори звертаються до боржника з певною вимогою (наприклад, повернути борг протягом певного обмеженого періоду) або з позовом до суду. Якщо борг сплатять, найімовірніше, позов буде відкликаний.
Finance.ua радить не вести з колекторами телефонних розмов, які не можна зафіксувати, а перевести спілкування в письмову форму: якщо колектори хочуть з вами спілкуватися, змушуйте вам писати листа з офіційним підписом і печаткою.
Так ви зможете переконатися, що розмову веде дійсно уповноважена особа, яка у випадку порушень зможе відповісти за свої дії в суді.
У цьому листі від колекторів повинні бути присутніми: ідентифікаційний номер компанії, ім'я та прізвище директора, справжня мокра печатка, розрахунок заборгованості, реквізити.