Як поводитися з колекторами? Поради фінансового порталу

Понеділок, 25 січня 2021 —
Колекторські компанії — це фінансові установи, які займаються стягненням проблемних заборгованостей.

Чи мають вони право погрожувати людям або відбирати у боржників майно? Що робити, якщо колектори вимагають повернути борг за кредитом, який ви не брали?

Про те, хто такі колектори, які у них права і як з ними працювати, якщо оформлювали кредит онлайн, розказано в статті Валентини Червоножки, журналістки фінансового порталу Finance.ua. Нижче коротко про те, чим поділилися на фінансовому порталі.

Хто такі колектори і які у них права

Діяльність колекторів регулюється 47 Главою Цивільного кодексу України. З цієї глави випливає: якщо банк або МФО передає своє право вимоги по виплаті боргу іншому банку або колекторській компанії право на стягнення боргу переходить до сторони, яка це право вимоги отримала.

Виходить, що відповідь на питання "чи можуть колектори вимагати повернення кредиту" стверджувальна: колектори мають право вимагати борг з позичальника, так як вони викупили право власності на цей борг.

Але в той же час більшість методів, які застосовують колектори, незаконні. Наприклад, колектори не можуть:

  1. представлятися працівниками правоохоронних органів і погрожувати відкрити кримінальне провадження в разі непогашення заборгованості;
  2. поширювати інформацію про боржника і його заборгованості (вішати оголошення на будинок, розміщувати фото в соцмережах і тд);
  3. виїжджати за адресою боржника і погрожувати йому.

Що робити з колекторами, які використовують протиправні методи для шантажу?

Банк або МФО дійсно можуть продавати борги колекторським компаніям, але частіше всього їх послуги використовують як метод психологічного тиску на проблемних клієнтів.

У такому разі колектори звертаються до боржника з певною вимогою (наприклад, повернути борг протягом певного обмеженого періоду) або з позовом до суду. Якщо борг сплатять, найімовірніше, позов буде відкликаний.

Finance.ua радить не вести з колекторами телефонних розмов, які не можна зафіксувати, а перевести спілкування в письмову форму: якщо колектори хочуть з вами спілкуватися, змушуйте вам писати листа з офіційним підписом і печаткою.

Так ви зможете переконатися, що розмову веде дійсно уповноважена особа, яка у випадку порушень зможе відповісти за свої дії в суді.

У цьому листі від колекторів повинні бути присутніми: ідентифікаційний номер компанії, ім'я та прізвище директора, справжня мокра печатка, розрахунок заборгованості, реквізити.

Реклама: