Розслідування АМКУ та кримінальна справа: Усть-Дунайський порт досі не передали переможцю аукціона
Компанія-переможець приватизаційного ауціона на Усть-Дунайський порт досі не отримала придбані об’єкти у користування через відмову Фонду держмайна підписувати відповідний акт та відкриту кримінальну справу.
Про це заявив юрист компанії-переможця аукціону Еліксир-Україна у ході конференції, призначеною п’ятиріччю системи Прозорро.Продажі, у п’ятницю.
Порт "пішов з молотка" на аукціоні 17 січня. Переможець торгів, ТОВ "Еліксир Україна", погодився сплатити за об’єкт 201 мільйон гривень – втричі дорожче за стартову ціну у 60 млн грн. У компанії кажуть, що у квітні сплатили повну суму до державного бюджету.
"Інвестор готовий приймати об’єкт, інвестувати та розвивати вантажопотік, розвивати дунайське судноплавство в умовах того, що зараз зерновий коридор не працює", – розповідає юрист компанії. "Але є перепона – одразу порушується кримінальна справа зі зрозумілих причин".
За даними YouControl, власником ДП "Морський торговельний порт Усть-Дунайськ" залишається Фонд державного майна. Порт складається з трьох активів: самого порту у м. Вилкове Одеської області, портопункту "Кілія" і бази обслуговування спеціальних суден ліхтеровозів на острові Шабаш.
Представники компанії відмовилися від подальших коментарів. Як свідчать дані судового реєстру, у 2023 році щодо порту було судове рішення щодо єдиної кримінальної справи № 947/19824/23. Проте компанія "Еліксир Україна" в справі не фігурує.
Головною проблемою у компанії назвали те, що досі не був підписаний акт приймання-передачі об'єкта, і "відповідно інвестор не має можливості отримати об’єкт в експлуатацію та розпочати оперувати коштами".
За словами представника "Еліксир Україна", регіональне відділення Фонду держмайна не підписує такий акт без згоди Антимонопольного комітету на концентрацію. У компанії вважають, що у даній справі така згода не є обов’язковою згідно закону, але допускають, що "чиновники хочуть перестрахуватися і цю згоду вимагають".
"А АМКУ розпочинає незрозуміле для нас як для покупця розслідування. І за характером питань, які ставляться – до покупця жодних питань немає. А питання до того, як держава виставила об'єкт на приватизацію. З точки зору того, як АМКУ ставить питання, під сумнівом в принципі сам проєкт", – заявив представник компанії.
Читайте також: Перша приватизація морського порту в Україні: чому Усть-Дунайський порт проти, а держава – за