Кличко: Польські трамваї працюють, а львівські — стоять і гниють

Понеділок, 8 жовтня 2018, 12:25


Кінець епохи офшорів

Сім з десяти трамваїв "Електрон" львівського виробництва знаходяться на ремонті в депо.

Про це стало відомо з репортажу Української правди: Один день з Віталієм Кличком. Гаряча вода, парковки, міст, боксери-чемпіони та прийом в АП.

Так, Кличко розповів кореспондентам УП, що у нового трамвая "Електрон" сталися неполадки в системі гальмування, які призвели до аварії на Борщагівській лінії швидкісного трамвая.

Помічники мера уточнили, що з 25 закуплених трамваїв Pesa польського виробництва "всі знаходяться на лінії, а з десяти нових "львів'ян" "Електрон" - сім на ремонті в депо".

"Тобто нові "Електрони", які ми купили за 350 мільйонів, не працюють", - обурюється Кличко.

"ЗМІ нас звинувачують, що не підтримуємо вітчизняного виробника. Ми готові. Але не готові купувати трамваї, які, вибачте мене, стоять і гниють!", - заявив київський міський голова.

Раніше ЕП повідомляла, що у жовтні "Київпастранс" оголосив тендер на покупку 10 низькопольних трамваїв за 430,5 мільйона гривень.

Як повідомлялося, в 2017 році польська компанія PESA виграла торги на поставку Києву 40 низькопольних трамваїв, обійшовши львівський "Електронтранс".

Польська компанія запропонувала трамваї за 1,813199 млрд грн при очікуваній сумі закупівлі 1,946 млрд грн. При цьому PESA спочатку пропонувала їх за 1,846 млрд грн.

Українсько-німецьке СП "Електронтранс" (Львів) запропонувало трамвайні вагони за 1,8132 млрд грн і не знижувало ціну в ході торгів.

На участь в тендері також подавалася компанія "Татра-Юг", але її заявка була відхилена через порушення умов тендерної документації.

У 2016 році ЗМІ з'ясували, що трамваї з Польщі не підходять для української столиці.

В Києві майже немає відповідних маршрутів для такого 26-метрового трисекційного складу. Для Борщагівської швидкісної лінії він не підходить через малу місткість - 255 пасажирів.

На інших лініях склад дуже швидко вийде з ладу через аварійний стан колійної інфраструктури.

Під час презентації на Подолі трамвай Pesa не помістився в криві і на одному з поворотів пошкодив собі кузов.

Згідно з інформацією, навантаження на вісь трамвайного вагона Pesa (типу 71-414) становить 9,555 тонн або 93,73 кН.

У свою чергу, чинний в Україні ДСТУ 4876: 2007 "Вагони трамвайні пасажирські. Загальні технічні вимоги" містить вимогу, що маса завантаженого вагона повинна бути такою, щоб навантаження на будь-яку вісь не перевищувала 80 кН.

Таким чином, трамваї Pesa є важкими для українських рейок і не можуть використовуватися на території України.

Незважаючи на невідповідність ДСТУ 30 червня 2016 року ДП "Дніпропетровський орган з сертифікації залізничного транспорту" видав сертифікат на виріб "Трамвай моделі 71-414К", який підтверджує, що трамвайний вагон польського виробництва відповідає національним державним стандартам.

У серпні 2016 року трамвай Pesa почали експлуатувати на Борщагівській лінії швидкісного трамвая.

Повний текст репортажу читайте за посиланням: Один день з Віталієм Кличком. Гаряча вода, парковки, міст, боксери-чемпіони та прийом в АП.

Читайте також: Смерть "богданів". Як у Львові виробляють електробуси і сучасні трамваї

Економічна правда