General Electriс передав Україні вже 15 локомотивів
Нова партія із 7 локомотивів General Electric прибула до порту Чорноморськ.
Про це повідомляє "Магістраль".
"Ще 7 локомотивів General Electriс прибули до порту Чорноморськ. Сьогоднішній ранок розпочався з вивантаження тепловозів із судна. Вони, як і 8 попередніх, попрямують на Крюківський вагонобудівний завод для остаточного укомплектування", - йдеться в повідомленні.
Зазначається, що за контрактом перша партія тепловозів TE33A серії Evolution виробництва General Electric складається з 30 одиниць.
"Компанія поставила загалом вже 15, решта, як і передбачає контракт, надійдуть у першому кварталі 2019 року. Задіємо їх до перевезень на півдні країни - вони курсуватимуть на мелітопольському, миколаївському та маріупольському напрямках, на найбільш вантажонапружених дільницях", - цитує видання в.о. голови правління ПАТ "Укрзалізниця" Євгена Кравцова.
Кравцов також наголосив на екологічності нових тепловозів.
"Залізничний транспорт прагне бути "зеленим" видом. Оновлення тягового рухомого складу більш екологічними локомотивами GE забезпечить збільшення перевезень і зменшення викидів в атмосферу порівняно з існуючими тепловозами", - зауважив Кравцов.
Наразі продовжується процес сертифікації тепловозів.
Після отримання сертифікату відповідності для прийому в експлуатацію, орієнтовно в листопаді, локомотив GE здійснить пробіг 150 км по залізничній мережі України. Потім локомотиви будуть задіяні в перевезеннях. Сертифікацію здійснює орган із сертифікації продукції вагонобудування ДП "Український науково-дослідний інститут вагонобудування".
Нагадаємо, у лютому 2018 року корпорація GE підписала довгострокову рамкову угоду з ПАТ "Укрзалізниця" на 1 млрд доларів.
Перший її етап передбачає постачання 30 вантажних локомотивів TE33A Evolution, виготовлених у США, а також локалізацію певної частини виробництва в Україні, що становить 10% кінцевої вартості угоди. На даному етапі GE буде використовувати українську сигнальну та радіосистему та певні елементи кабіни.
Вартість локомотивів — 4,68 млн доларів (з ПДВ) за кожен. Загалом сума контракту (мова йде про першу партію - ЕП) становить 140 млн доларів з ПДВ.
30% УЗ заплатить авансом, а за 70% суми "Укрексімбанк" придбає на власний баланс тепловози і віддасть їх у лізинг на 15 років. Лізингова угода номінована у гривнях.
Це означає, що за тепловози УЗ буде вимушена суттєво переплатити у зв'язку з використанням кредитних грошей, адже вартість гривні, враховуючи облікову ставку НБУ на момент підписання контракту, була досить високою.
Процентну ставку в УЗ не називають, проте у розмові з ЕП представник залізниці підтвердив: вона не нижча за облікову ставку НБУ.
Отже, за обслуговування лізингу УЗ буде платити не менше 16-18% річних, що значно дорожче доларового ресурсу.
На другому етапі американці повинні поставити протягом семи років 150-175 тепловозів. На цьому етапі українська сторона наполягатиме на використанні вже 40% українських деталей.
Рамкова угода також передбачає можливість майбутньої співпраці у сфері обслуговування та модернізації наявного рухомого складу, зокрема дизельних тепловозів серії 2М62 та 2Е10.
Рекомендуємо почитати: Зранку гроші — увечері тепловози: що за контракт УЗ уклала з General Electric
Репортаж з заводу General Electric у Пенсільванії, де відбувається виробництво локомотивів для України, дивіться за посиланням: Як в США будують "тризуби" для українців. Репортаж із заводу General Electric