Мінінфраструктури хоче з’єднати Україну та ЄС швидкісною залізницею
У міністерстві інфраструктури повідомили про плани розбудови мережі швидкісної залізниці в Україні, якими планується запровадити пряме залізничне сполучення з Євросоюзом.
Про це повідомив міністр інфраструктури Володимир Омелян під час зустрічі з представниками Світового банку, передає прес-служба Мінінфраструктури.
"Високошвидкісна залізниця є складовою Національної транспортної стратегії України до 2030 року. Запровадження швидкісного руху є важливим інструментом для розвитку ринку пасажирських і вантажних перевезень. Перші напрями, в яких ці технології можуть бути реалізовані, можуть бути між Києвом та Одесою, Києвом та Львовом, а в перспективі ми розглядаємо можливість запровадження швидкісного залізничного сполучення між Україною та ЄС", - заявив Омелян.
У свою чергу, представниця Світового банку Карла Гонзалес зазначила, що міжнародна фінансова установа готова надавати підтримку українському міністерству.
Як повідомлялося, планована в перспективі нова залізниця, яка по прямій з'єднає Київ і Одесу, може отримати колію європейського стандарту 1435 мм.
Нагадаємо, міністерство інфраструктури просить французських колег посприяти залученню коштів ЄС для реалізації проекту щодо зміни ширини залізничної колії.
Як відомо, найпоширенішою у світі шириною колії є 1435 мм (4 фути та 8,5 дюймів). Таку колію мають 60% залізниць світу, зокрема залізниці Північної Америки, Китаю і Європи (за винятком країн СНД, Балтії, Фінляндії, Ірландії, Іспанії і Португалії).
В Україні наразі експлуатуються колії шириною 1520 мм. Так, з середини XIX століття стандартом на залізницях Російської імперії (пізніше - СРСР), Фінляндії і Монголії була ширина колії 1524 мм. З травня 1970 року до початку 1990-х залізниці СРСР були переведені на колію 1520 мм.
Наразі в Україні знаходиться найбільша кількість стикувальних вузлів (близько 15) - на кордоні з Польщею, Словаччиною, Угорщиною та Румунією.
Економічна правда