Голова метро про мільярдний борг Фуксу: рятує те, що немає грошей
У КП "Київський метрополітен" немає жодних фінансових відносин з компанією "Укррослізинг".
Про це в інтерв'ю ЕП розповів голова метрополітену Віктор Брагінський.
"У нас немає жодних фінансових відносин з ними (компанією "Укррослізинг" - ЕП.). Є рішення суду, є виконавча служба, яка заарештувала наші рахунки, і яка має право списувати кошти. За останні півтора року виконавча служба списала з рахунків метрополітену майже 180 млн гривень", - сказав він.
Брагінський запевняє, що протягом останнього часу приймалося максимум можливих рішень для того, щоб заблокувати ці судові рішення. "Були звернення до РНБО, Верховної Ради, СБУ про те, щоб не допустити цих виплат", - заявив глава метрополітену.
"Але фактично вагони є і перевозять пасажирів, а договір за рішенням суду визнаний дійсним з відповідними виплатами. Єдине, що поки рятує - у метрополітену просто немає таких грошей для списання, тому що весь дохід йде на виплату зарплати та оплату комунальних послуг", - додав він.
Брагінський також зазначив, що витрати на розвиток інфраструктури метрополітену, в тому числі будівництво та придбання рухомого складу, не передбачені в тарифі.
"Все це фінансується з бюджету міста. Основні складові тарифу - зарплата, комунальні платежі і поточне обслуговування інфраструктури. Договір про реструктуризацію наших боргових зобов'язань, який в майбутньому, сподіваюся, буде підписаний, також буде припускати погашення боргів з бюджету", - зазначив глава метро.
При цьому він підкреслив, що тариф не враховує оплату боргів "Укррослізингу".
На початку вересня ЗМІ повідомили, що державний виконавець Мін'юсту виніс постанову про арешт коштів КП "Київський метрополітен", що знаходяться у всіх касах метрополітену і надходять до них.
Як повідомлялося, 31 січня 2017 року Київський апеляційний госпсуд ухвалив стягнути з КП "Київський метрополітен" на користь ТОВ "Укррослізинг" 1,97 млрд грн заборгованості за договором фінансових лізингових послуг, згідно з яким фірма у 2009 році передала метрополітену в користування 40 вагонів головних і 60 вагонів проміжних.
У сумі боргу заборгованість за самі вагони становила всього 366 млн грн, решта - відсотки, пеня, інфляційні втрати та "коефіцієнт коригування" на суму 1,19 млрд грн.
У 2008 році власником "Укррослізинг" було ТОВ "Київринг" Андрія і Владислава Лебедів, які зараз є помічниками нардепа від БПП Сергія Алексєєва - президента фан-клубу братів Кличко.
Напередодні підписання угод з метрополітеном "Укррослізинг" перейшов у власність кіпрської Impofirm Consulting Limited, близької до екс-регіонала Юрія Іванющенка.
Наразі власником "Укррослізинг" є кіпрська компанія "Укррослізинг Сайпрус Лімітед", бенефіціаром якої з серпня значиться австрійський консультант Уве Крістіан Ешнер.
До нього бенефіціаром компанії з 2017 року був російсько-український бізнесмен Павло Фукс. В Україні Фукс відомий скупкою токсичних активів у оточення Віктора Януковича.
Нагадаємо, з липня 2018 року вартість проїзду в київському метрополітену зросла з 5 до 8 гривень за поїздку.
Економічна правда
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"