Перший тепловоз General Electric чекають в Україні в серпні
Перший вироблений в США тепловоз за контрактом "Укрзалізниці" з General Electric буде поставлений в Україну в серпні.
Про це заявив глава ПАТ "Крюківський вагонобудівний завод" Володимир Приходько в інтерв'ю Liga.net.
"Ми пов'язані документом про нерозголошення комерційної інформації. Можу сказати, що зараз на заводі Ері в штаті Пенсільванія збирається перший тепловоз... У серпні він прибуде до Одеси. Звідти "Укрзалізниця" його доставить до Кременчука, і ми починаємо роботу", - сказав Приходько.
Приходько уточнив, що в відношенні перших 30 тепловозів КВБЗ забезпечить 10% локалізації їх виробництва.
"Мова йде про приведення систем до українських стандартів в частині специфіки і експлуатації на українських дорогах. В цей відсоток локалізації входить установка системи безпеки, збору інформації, сигналізації про проблеми і пожежогасіння і т. д. Плюс сертифікація продукту і випробування. Після цього ми віддаємо тепловоз, який відповідає всім українським нормам, американській стороні, а вони передають "Укрзалізниці", - пояснив глава компанії.
"Після цього будуть вирішуватися питання фінансування партії з 31-го по 215-й тепловоз і повинен укладатися договір на поставку, відповідно до графіка виконання локалізації по роках. В кінцевому підсумку повинні вийти на максимальну локалізацію, що відповідає проведенню всіх робіт в Україні, за винятком придбання американської комплектації силового агрегату і супроводжуючих його вузлів. Все інше - українського виробництва", - додав Приходько.
Нагадаємо, у лютому 2018 року корпорація GE підписала довгострокову рамкову угоду з ПАТ "Укрзалізниця" на 1 млрд доларів.
Перший її етап передбачає постачання 30 вантажних локомотивів TE33A Evolution, виготовлених у США, а також локалізацію певної частини виробництва в Україні, що становить 10% кінцевої вартості угоди. На даному етапі GE буде використовувати українську сигнальну радіосистему та певні елементи кабіни.
Вартість локомотивів — 4,68 млн доларів (з ПДВ) за кожен. Загалом сума контракту (мова йде про першу партію - ЕП) становить 140 млн доларів з ПДВ.
30% УЗ заплатить авансом, а за 70% суми "Укрексімбанк" придбає на власний баланс тепловози і віддасть їх у лізинг на 15 років. Лізингова угода номінована у гривнях.
Це означає, що за тепловози УЗ буде вимушена суттєво переплатити у зв'язку з використанням кредитних грошей, адже вартість гривні, враховуючи облікову ставку НБУ на момент підписання контракту, була досить високою.
Процентну ставку в УЗ не називають, проте у розмові з ЕП представник залізниці підтвердив: вона не нижча за облікову ставку НБУ.
Отже, за обслуговування лізингу УЗ буде платити не менше 16-18% річних, що значно дорожче доларового ресурсу.
На другому етапі американці повинні поставити протягом семи років 150-175 тепловозів. На цьому етапі українська сторона наполягатиме на використанні вже 40% українських деталей.
Рамкова угода також передбачає можливість майбутньої співпраці у сфері обслуговування та модернізації наявного рухомого складу, зокрема дизельних тепловозів серії 2М62 та 2Е10.
Рекомендуємо почитати: Зранку гроші — увечері тепловози: що за контракт УЗ уклала з General Electric
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"