Нова залізниця може позбавити вантажів порти Одещини

П'ятниця, 16 лютого 2018, 13:40

Кабінет Міністрів затвердив фінплан ПАТ "Укрзалізниця" на 2018 рік, одним з пунктів якого є техніко-економічне обґрунтування проекту будівництва залізниці Березино-Басарабяська.

Відродження цієї магістралі, з одного боку, скоротить шлях в українські дунайські порти, але з іншого - може позбавити їх же значної частини вантажообігу, передає ЦТС.

"Кабмін затвердив у фінплані Укрзалізниці ТЕО будівництва ділянки Березино - Басарабяська Одеської залізниці - відкриття прямого шляху з Молдови в порти Одеського регіону, поліпшення транспортного сполучення з українською Бессарабією і з портом Рені (в частині здешевлення вантажоперевезень і підвищення їх безпеки)", - написав в Facebook заступник міністра інфраструктури Віктор Довгань.

Проект вартістю 600 млн грн передбачає відновлення близько 20 км шляху на території України і майже 1,5 км на території Молдови, а також капітальний ремонт інфраструктури ділянки Березино-Басарабяська, яка була повністю демонтована в 1999 році.

За словами Довганя, цей проект сприятиме збільшенню вантажообігу "Укрзалізниці", особливо на ділянці Арциз-Басарабяська.

Також плюсом проекту є створення альтернативного шляху в обхід невизнаної республіки Придністров'я.

Разом з тим, в порту Ізмаїл вважають, що Молдова за допомогою відродження ділянки Березино-Басарабяська зможе залучити додаткові вантажі в свій порт Джурджулешти, а частина вантажовласників почне возити свої вантажі в Румунію по залізниці.

В результаті, українські порти Придунав'я втратять частину вантажообігу.

"У 2016 році через порт Ізмаїл пройшло близько 1,4 млн тонн вантажів в напрямку Румунії, а саме на комбінат ArcelorMittal Galati. Якщо ця гілка буде побудована, тоді цей вантажопотік в повному обсязі піде на залізницю, по якій він буде прямо доставлятися на румунський комбінат", - заявив в інтерв'ю заступник директора Ізмаїльського порту Юрій Власенко.

Зазначимо, що заступник голови АМПУ з розвитку портової інфраструктури в коментарі під дописом Довганя написав, що планує обговорити зазначене питання на нараді між УЗ та портами Придунав’я в Ізмаїлі.

"Вважаю, що приймати рішення щодо реалізації таких проектів слід вкрай виважено. Бо реалізуючи такі проекти ми можемо переорієнтувати вантажопотоки в порти Молдови, знищивши порти українського Придунав’я", - заявив він.