Українська правда

Порти стануть пілотними проектами концесії в Україні

8 вересня 2017, 15:55

Першими пілотними проектами державно-приватного партнерства в формі концесії в Україні будуть проекти в інфраструктурі, а саме портові проекти.

Про це повідомив перший віце-прем'єр - міністр економічного розвитку і торгівлі Степан Кубів під час презентації нового законопроекту про концесії, передає "Інтерфакс-Україна".

За його словами, першими проектами будуть концесія державного стивідора "Ольвія", Херсонського морського торгового порту і залізнично-поромного комплексу порту "Чорноморськ".

Говорячи про вищевказані три проекти, заступниця міністра інфраструктури Надія Казначеєва повідомила, що попереднє техніко-економічне обґрунтування для них вже готове.

У вересні почнеться робота по ТЕО, а концесійні конкурси планується провести в 2018-2019 роках.

"Сподіваємося, що новий закон буде "обкатаний" на сфері інфраструктури, а потім буде успішно застосовуватися і в інших сферах" - додала вона.

У свою чергу, голова транспортного комітету Верховної Ради Ярослав Дубневич додав, що вкрай необхідно застосовувати механізми державно-приватного партнерства для модернізації і розвитку залізничного господарства, де інфраструктура морально і фізично застаріла.

Державне підприємство "Стивідорна компанія "Ольвія" розташоване на лівому березі Дніпро-Бузького лиману, звідки здійснюється підхід судів.

Потужність порту дозволяє перевантажувати до 3,5 млн тонн генеральних вантажів на рік. Основна спеціалізація - переробка генеральних тарно-штучних вантажів.

Херсонський морський порт розташований біля правого берега Дніпра в 15 милях від його гирла. До теперішнього часу проектна глибина акваторії порту становить 8,25 м, оголошена осадка - 7,6 м.

Відповідно до наказу Міністерства інфраструктури, "Морський торговельний порт "Чорноморськ" на початку 2017 року вирішив почати підготовку з передачі в концесію цілісного майнового комплексу терміналу №5 (залізнично-поромного комплексу).

МТП "Чорноморськ" - універсальний міжнародний порт, один з найбільших на Чорному морі. На підприємстві діють спеціалізовані термінали і комплекси, які дозволяють перевантажувати широкий діапазон вантажів - наливні, навалочні, генеральні.

29 причалів порту здатні приймати судна вантажопідйомністю до 100 тис. тонн. Річна проектна потужність порту - понад 30 млн тонн.

Читайте також: Між водою і суходолом: як повернути українські порти до життя