Рада відправила на повторне читання законопроект про підтримку судноплавства
Верховна Рада відправила на повторне друге читання законопроект, який покликаний сприяти розвитку судноплавства в Україні та вантажоперевезень по річках.
За таке рішення проголосувало 263 депутати, передає "Інтерфакс-Україна".
Законопроект "Про внесення змін до "Кодексу торговельного мореплавства України" розроблений з метою державної підтримки розвитку судноплавства та зростання тоннажу морського флоту під державним прапором, залучення інвестицій в судноплавний бізнес, а також для сприяння поліпшення інвестклімату в країні в цілому.
У пояснювальній записці до нього зазначається, що деякі положення кодексу торговельного мореплавства України застаріли і недостатньо ефективні, оскільки не відповідають реаліям економічного розвитку і не сприяють розвитку судноплавства в країні.
Як наголошується в записці, на практиці обмеження призводять до тінізації ринку судноплавства, оскільки судновласники змушені вибирати для своїх суден прапори держав, які передбачають більш гнучкі положення законодавства. Це не тільки створює додаткові складності для судновласників, а й негативно відбивається на економіці України в цілому, оскільки призводить до значного відтоку грошових ресурсів за її межі.
Згідно з пояснювальною запискою, з кожним роком все більше скорочується кількість суден під державним прапором України.
Так, в 1991 році було 375 суден вантажопідйомністю 5 тисяч тонн і більше, у 2000 році - 155, у 2005 році - 91, у 2008 році - 75, в 2014-му - 46, тоді як під іноземними прапорами працює понад 200 середніх і великих судів, що належать українським компаніям.
Прийняття зазначеного законопроекту дасть можливість врегулювати питання надання права судноплавства під прапором України суднам, які належать юридичним особам, створеним за участю іноземного капіталу, надання права на каботажні перевезення іноземним судам, що, в свою чергу, сприятиме залученню значного обсягу іноземних інвестицій в розвиток судноплавства України.
Читайте також: Відродження водного транспорту: на кого працюватимуть ріки країни?