НАБУ дали доступ до документів "УЗ" для розслідування змови з Дубневичами
Національне антикорупційне бюро отримало доступ до документів ПАТ "Укрзалізниця" для розслідування закупівель продукції у компаній нардепів від БПП Ярослава і Богдана Дубневичів.
Рішення Печерського суду про доступ до документів датується 20 січня, але оприлюднене тільки 1 лютого.
НАБУ припускає змову посадовців ТОВ "Корпорація КРТ" Дубневичів зі службовими особами ПАТ "Укрзалізниця", що призвело до привласнення і розтрати коштів.
На думку НАБУ, учасники тендерів залізниці ТОВ "Експозиція" і ТОВ "АРГО" створювали видимість конкуренції і представляли одного постачальника – "Корпорацію КРТ" Дубневичів. За оцінками детективів, таким чином представники корпорації Дубневичів незаконно заволоділи 12 млн гривень.
Наразі детективи хочуть з’ясувати, як формувались очікувані закупівельні ціни на металопродукцію у 2014 році. Для цього НАБУ попросило про доступ до документів одного з тендерів 2014 року.
На цьому тендері контракт на 26,7 млн гривень отримала харківська фірма ТОВ "НАН". За інформацією НАБУ, фірма "НАН" фігурує у ланцюгу постачальників "Корпорації КРТ" Дубневичів. Співвласником "НАН" з часткою 15% є Юрій Вандін, який раніше займав керівні посади в СБУ і МВС.
У судовому реєстрі є дані, що у вересні 2016-го суд відмовив НАБУ у доступі до інших документів залізниці щодо тендерів, які виграли пов’язані з Дубневичем компанії. Суд вирішив, що НАБУ не дало доказів змови "Укрзалізниці" з корпорацією Дубневичів.
Як відомо, 25 січня міністр інфраструктури Володимир Омелян розкритикував на засіданні уряду главу "Укрзалізниці" Войцеха Балчуна. Зокрема, Омелян звинуватив Балчуна в корупції і співпраці з Дубневичами.
Глава "Укрзалізниці" Балчун визнав, що спілкується з нардепом Ярославом Дубневичем, оскільки той очолює парламентський комітет з транспорту.
Як відомо, "Укрзалізниця" закуповує запчастини, які виробляють компанії братів Дубневичів.
Конфлікту Омеляна і Балчуна передувало рішення Кабінету міністрів, який перепідпорядкував "Укрзалізницю", забравши її у Міністерства інфраструктури.Згідно з цим рішенням, "Укрзалізниця" буде підпорядковуватися напряму уряду.