СБУ взялася за тендери на днопоглиблення українських морських шляхів
Керівництво СБУ акцентувало увагу на відсутності належного контролю з боку держави за використанням коштів, що виділяються на фінансування днопоглиблювальних робіт на морських шляхах України.
Про це заявив заступник міністра інфраструктури Юрій Лавренюк, пише "Інтерфакс-Україна".
"Проблема виникає в тому, що в конкурсних торгах з визначення виконавця днопоглиблювальних робіт державним коштом протягом 2015-2016 років перемогу здобували компанії, які не спеціалізуються у сфері днопоглиблення. Роботи виконувалися субпідрядними організаціями, зокрема й іноземними. Ситуація є неприпустимою і потребує негайного вирішення для недопущення в майбутньому неефективного використання державних коштів", - зазначив Лавренюк.
Він також повідомив про те, що СБУ виявила факти неефективного використання бюджетних коштів ДП "Адміністрація морських портів", що оплачувало днопоглиблювальні роботи в 2-4 рази більше, ніж витрати фактичних виконавців – судноплавних компаній.
Нехтуючи вимоги чинного законодавства, підрядники залучали офшорний флот, співпрацюючи з ДП "Адміністрація морських портів України", не сплачували податок на прибуток іноземних юридичних осіб.
Такі неправомірні дії спричинили недоотримання доходів, які мали би надійти до державного бюджету від податку на прибуток іноземних юридичних осіб у сумі понад 50 млн грн.
Крім того, співробітники СБУ виявили факти неправомірного укладання договорів про днопоглиблення, яке здійснювалося за кошти державного бюджету (акваторія Бердянського порту), і факти неефективного використання державних коштів, які були інвестовані в днопоглиблювальні роботи (акваторія порту "Южний").
Нагадаємо, 4 листопада АМКУ прийняв рішення про відміну процедури закупівлі щодо днопоглиблення в порту "Южний".
Як відомо, 20 жовтня депутат Лещенко заявив, що компанія Jan De Nul Україна, пов’язана з помічником нардепа "Народного фронту" Сергія Фаєрмарка, виграла тендер на днопоглиблювальні роботи для порту "Южний" на 1 мільярд гривень, хоча голландська компанія Van Oord Україна пропонувала ціну на 90 мільйонів меншу.
21 жовтня він передав прем’єру документи про цю "оборудку", до якої можуть бути причетні представники "Народного фронту".
Того ж дня Гройсман доручив скасувати тендер на днопоглиблювальні роботи для порту "Южний" і провести новий через систему держзакупівель ProZorro.