У Білорусі створили новий матеріал для виготовлення залізничних рейок
Білоруські вчені створили новий, який не має аналогів в світі, конструкційний матеріал під назвою Monicu, з якого методом лиття можна виготовляти залізничні рейки.
Про це повідомили БЕЛТА в Білоруському університеті транспорту.
За словами професора університету Леоніда Сосновського - одного з авторів винаходу, новий матеріал за своїми технічними характеристиками займає серединне положення між чавуном і сталлю.
Його назва утворена від початкових букв трьох хімічних елементів: молібдену, нікелю і купруму. Саме ці метали, використовувані в певній пропорції як добавки в процесі плавки чавуну, надають матеріалу особливі властивості: міцність сталі, високі технологічні та службові властивості, як високоміцного чавуну (два в одному).
Як відомо, на протязі вже понад 100 років в усьому світі виготовляють тільки сталеві рейки. В процесі експлуатації вони зношуються і руйнуються. Щорічно на їх заміну витрачаються величезні кошти.
Наприклад, 1 км сталевих рейок в однонитковому вимірі коштує приблизно 65 тисяч доларів. Вчені стверджують, що якщо рейки робити з Monicu, то їх вартість знизиться вдвічі.
Було виготовлено чотири експериментальних рейки Monicu. Проведена їх експлуатація на шляхах організованого руху поїздів Гомельської дистанції протягом 16 місяців. Потім рейки зняли і обстежили.
Результати показали, що експлуатаційна стійкість у нових рейок приблизно така ж, як у сталевих. Винахід білоруських учених проаналізовано на засіданні головних інженерів залізничних адміністрацій держав Євразійського економічного союзу.
Фахівці одностайно підтримали проект і рекомендували провести подальші випробування рейок з Monicu з метою забезпечення безпеки руху.