Українська правда

Білоус: Якщо норвежська Yara захоче купити ОПЗ, ми дозволимо їм це зробити

8 лютого 2016, 11:01

Фонд держмайна може дозволити приватизувати норвезькій компанії Yara Одеський припортовий завод, якщо компанія захоче його придбати.

Про це в інтерв’ю "Економічній правді" заявив голова ФДМУ Ігор Білоус.

"Якщо Yara захоче купити ОПЗ, ми дозволимо їй це зробити", - зазначив Білоус, відповідаючи на запитання про критерії допуску інвесторів з державною часткою до приватизації українських активів.

Крім того, голова ФДМУ пояснив обмеження участі у приватизації компаній з державною часткою більше 25%.

"Закон написаний цілком по-українськи - тобто незрозуміло. Його треба трактувати. Ми його зараз трактуємо так, що це обмеження відноситься тільки до українських покупців. Якщо ви український інвестор і так сталося, що більше 25% вашого капіталу належить українській державі, то ви не маєте права купувати об’єкт. У нас закони тлумачить Мін’юст", - зазначив він.

Також, за словами Білоуса, приватизацією ОПЗ цікавиться марокканська OCP, але вона на 100% державна компанія.

Голова ФДМУ пояснив, що німецькій або швейцарській дочірній компанії "Газпрому" не вдасться приватизувати ОПЗ.

"Не вийде. Будемо розкривати власників до кінцевого бенефіціара. Така буде вимога. Законодавчо недопуск до приватизації (російських компаній, ЕП) буде закріплений з прийняттям вищезгаданого закону 2319а-д", - зазначив він.

Білоус також повідомив, що він буде виступати проти участі в приватизації Одеського припортового заводу співвласника "Тольяттіазот" Володимира Махлая.

Як повідомлялося з посиланням на главу ФДМ Ігоря Білоуса, підтримка Радою правок до закону про приватизацію дозволить виставити ОПЗ на продаж у квітні.

Як відомо, 28 січня Верховна Рада прийняла в першому читанні законопроект, необхідний для старту приватизації.

Раніше, під час форуму в Давосі міністр економічного розвитку і торгівлі України Айварас Абромавичус заявив, що Одеський припортовий завод стане першим підприємством, яке буде продано іноземним інвесторам.

Економічна правда