Електронний акциз дозволить ліквідувати схеми Курченка - ЗМІ
Завдяки законопроектам, які планують розглядати у ВР, АЗС зможуть продати лише стільки палива, скільки раніше закупили, і за яке сплачено акцизний податок.
Про це говоритися в матеріалі ZN.UA.
Як повідомляється, в жовтні очікується початок розгляду в парламенті законопроектів, спрямованих на боротьбу з тіньовим ринком нафтопродуктів (про посилення адміністрування акцизного збору).
Йдеться про запровадження електронних акцизних накладних, які забезпечать наскрізний контроль над рухом нафтопродуктів і тим самим повинні присікти появу на ринку контрабанди та фальсифікату.
У пакеті йде і питання роздрібного 5% акцизу, який Мінфін протягнув у бюджеті на 2015 рік і який так і не запрацював повною мірою через некоректності формулювань.
Як зазначила голова парламентського комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна, розгляд документа планувалося почати в рамках великого проекту за твердженням податкової реформи, проте, враховуючи затримку з розробкою "великого документа" і актуальність "паливного" питання, було вирішено виносити законопроект негайно.
Якщо ці пакети законопроектів будуть прийняті, позитивні зміни відчують не тільки учасники ринку і держбюджет, а й рядовий автовласник.
"Якщо закон буде прийнятий, це стане другим системним кроком з наведення порядку на стратегічно важливому ринку після першого кроку - ліквідації схем Курченко", - пише експерт нафторинку Сергій Куюн.
"Між безподатковим і неякісним бензином можна ставити знак рівності. Ліквідація нелегального сегмента автоматично призведе до наповнення ринку виключно заводським продуктом, а це означає, що ймовірність заправитися бодяжного бензином різко знизиться", - підкреслює експерт.
Інновація полягає у впровадженні акцизних накладних та їх реєстрації в єдиному реєстрі.
Трейдер не зможе продати більше підакцизних товарів, ніж раніше придбав. Якщо ж такий обсяг виникає, система автоматично потребують сплатити податки авансом, в іншому випадку видати документи покупцеві він не зможе.
Аналогічна система працює в Європі, де спеціальні служби можуть перевірити будь-який бензовоз на дорозі на предмет сплати податків з перевезеного об'єму. Також новий механізм потребуює реєстрації всіх суб'єктів, що торгують паливом.
Одночасно будуть введені акцизи на популярні компоненти сумішевих палив, такі, як риформат і платформат, які почали активно завозитися в Україну в 2014-2015 рр.
Як пояснює Южаніна, буде введено акцизну накладну як обов'язковий електронний документ, який буде складатися при скоєнні всіх операцій з реалізації палива на внутрішньому ринку. Ніякої додаткового фіскального навантаження на легальний бізнес немає.
Також буде створено єдиний реєстр акцизних накладних, в якому будуть реєструватися всі акцизні накладні, складені продавцями палива.
"Ця акцизна накладна буде реєструватися в системі і дасть можливість покупцеві далі реалізовувати даний нафтопродукт. У єдиному реєстрі буде реєструватися акцизна накладна тільки на обсяг реалізованого палива, що не перевищує обсяг продукту, отриманого цією ж особою від контрагента, який теж веде облік своїх продажів. Простіше кажучи, ти можеш продати лише стільки палива, скільки раніше закупив, і за яке сплачено акцизний податок", - говорить Южаніна.
Вона зазначає, що якщо частка тіньового сектора ринку нафтопродуктів в 2014 році становила 20%, то в першому півріччі 2015 вона оцінюється в 28%.