Мінінфраструктури блокує реформу залізниці - ЕВА
Європейська бізнес асоціація (ЕВА) просить прем'єр-міністра Арсенія Яценюка відхилити законопроект "Про залізничний транспорт України", розроблений Міністерством інфраструктури.
Про це йдеться у відповідному листі, направленому в Кабінет міністрів.
"Асоціація звертається до вас з проханням не підтримувати і не подавати на реєстрацію у Верховну Раду проект закону в існуючій редакції, оскільки на сьогоднішній момент проект Закону потребує суттєвого доопрацювання разом із зацікавленими учасниками ринку залізничних перевезень", - йдеться в листі ЕВА.
Виконавчий директор асоціації Ганна Дерев'янко зазначає, що Мінінфраструктури проігнорувало поправки до законопроекту, запропоновані представникам транспортного бізнесу і промисловості, подавши на затвердження в Кабінеті Міністрів документ, ухвалення якого негативно позначиться на розвитку галузі.
"Зауваження та пропозиції бізнес-спільноти, які неодноразово обговорювалися в різних робочих групах, не були враховані розробниками проекту закону, що, на думку бізнесу, обов'язково призведе до погіршення умови роботи для користувачів ринку залізничних перевезень, і, як наслідок, до зниження вантажопотоку" , - підкреслює Європейська бізнес асоціація.
У листі також наводяться ключові проблеми редакції законопроекту, запропонованої Мінінфраструктури.
Зокрема, наголошується, що некоректна термінологія документа породжує різне трактування його норм, і відсутність зрозумілих механізмів інвестування в інфраструктуру та економічних стимулів для залучення приватних інвестицій у модернізацію залізничної галузі.
Експерти ЕВА також попереджають, що пропозиція перекласти на місцеву владу витрати на утримання неприбуткових залізничних станцій несе значні ризики для малого та середнього бізнесу депресивних регіонів. Фактично чиновники мають намір позбавити їх можливістю доступу до залізниці, вважають в Асоціації.
У ЕВА вказують і на неприпустимість передачі відповідальності за збереження вантажу на перевізника, який не має необхідної для цього інфраструктури.
Також наголошується на недоцільності додаткового ліцензування технологічного залізничного транспорту, що використовується виключно на закритій території промислових підприємств.
У законопроекті відсутні положення, які закріплюють за "Укрзалізницею", як оператором інфраструктури, відповідальності за терміни доставки вантажів. У документі не закладена норма, що обмежує нецільове використання коштів, що надійшли на рахунки держпідприємства в якості інфраструктурної частини тарифу.
Як повідомлялося, Міністерство інфраструктури наполягає на ухваленні підготовленого відомством закону "Про залізничний транспорт" до кінця року.
У той же час, експерти відзначають, що в існуючій редакції документ створює ґрунт для корупції і не відповідає вимогам вітчизняного ринку залізнчиний перевезень.
Економічна правда