Українська правда

Зібрані з водіїв "дорожні" гроші йдуть на покриття дефіциту "Нафтогазу"

3 червня 2015, 17:05

Зібрані з водіїв "дорожні" акцизи йдуть на покриття дефіциту Пенсійного фонду та НАК "Нафтогаз України".

Про це в інтерв'ю Hubs заявив радник міністра інфраструктури по автодорогах і автотранспорту Роман Хміль.

"Основне джерело фінансування дорожнього будівництва в усьому світі - акцизи на паливо. Зараз частка акцизів у вартості палива на АЗС в Україні не перевищує 20%. Це найнижчий показник серед країн, які нас оточують", - сказав Хміль.

"Ми порівняли акцизи в країнах Європейського Союзу, Білорусії, Росії. Там їх частка у вартості бензину на АЗС - від 35% до 50%. Я особисто вважаю, що у нас цей податок можна було б поступово підвищувати", - додав радник міністра інфраструктури.

За його словами, хороші дороги коштують недешево і "ми повинні бути готові їх фінансувати, тим більше, що повернення на такі інвестиції у вигляді зростання ВВП покриває ці витрати".

"Раніше в Держказначействі був спеціальний рахунок, на який "капали" гроші, зібрані з акцизів. І відразу було видно, скільки вдалося зібрати податків на будівництво і ремонт доріг", - заявив Хміль.

"У бюджеті цього року цей спецрахунок був з якоїсь причини скасований. На сьогодні гроші надходять до загального фонду держбюджету. А потім вже формується бюджет для "Укравтодору", - відзначає радник міністра.

В результаті, за його словами, до держкомпанії доходять далеко не всі гроші, які спочатку збиралися на дорожнє господарство.

"Зараз ми хочемо створити цільовий дорожній фонд. Для цього Мінінфраструктури, спільно з депутатами, працює над відповідними законопроектами", - сказав Хміль.

"Ми розраховуємо на те, що на осінній сесії депутати його приймуть, і з 1 січня у нас буде власний "гаманець" на будівництво та ремонт доріг, в який будуть заходити всі акцизні гроші, після чого витрачатися вони будуть виключно на дороги", - додав він.

Він також зазначив, що грошима, які збирають з водіїв, зараз латаються інші дірки в бюджеті. "Дорожні акцизи йдуть, наприклад, на покриття дефіциту Пенсійного фонду і "Нафтогазу", - заявив Хміль.

"На дороги доходить лише 20-30% від зібраних коштів. А з урахуванням того, що в 2015-2016 роках очікують пікові виплати за боргами, які були накопичені в попередніх роках, ми отримуємо лише 5% коштів від необхідних 50 млрд гривень. Це означає лише одне - подальшу деградацію існуючої мережі доріг. Зараз наші дороги вмирають", - підсумував він.